Skip to main content

Hallo iedereen!

Het leven dat we hebben is een magnifieke kans om ons te ontdekken en te genieten van het leven, maar is er meer dan dit? Vele religies beweren dat er namelijk dat er een Hiernamaals is. Hoe voel jij je en wat weet je van Islam? Denk er maar eens goed over na.

Joe!

ik geloof zeker dat er hier na iets is, namelijk een Hemel en een hel. de mensen die bekeerd zijn, komen bij God, in de hemel en zullen daar eeuwig bij hem juichen en zingen, daar zal aalles volmaakt zijn. maar als je niet bekeerd bent, zul je in de hel komen en daar voor eeuwig bij de duivel moeten zijn, in de hel is allemaal vuur en daar is het verschrikkelijk, erger dan wat ooit iemand op deze aarde heeft meegemaakt….

 


Dankjewel voor je antwoord. Mag ik vragen wat er gebeurd voor de gelovige mensen die niet jouw religie volgen, maar wel geloven in God? 


sorry, maar ik snap je vraag niet helemaal

 


Hey,

Ik ben zelf niet gelovig, maar ik denk dat we allemaal nog weleens een keer leven. En dat daar deja vu’s vandaankomen, van ons vorige leven toen we soortgelijke dingen meemaakten, en zo weer uit je geheugen verwijderen.

Groet, 3costaboy


@Anoniempjuh ofz 

Ik ben moslim. Als jij als christen in de Hemel komt, kom ik dat ook?

@3costaboy 

Zou je kunnen toelichten hoe dit mogelijk is? Wordt dit gedaan door God of word je herboren? Ik begrijp niet hoe dat mogelijk zal zijn zonder God.


Hey,

Ik denk dat ik dat gewoon… uh, denk. Dus we word begraven of gecremeerd, maar je ziel gaat niet dood. Dan rijst je ziel, komt op een verry unknow plaats en dat krijg je een ander lichaam, vanaf iemands geboorte. Of je komt terug als dier. Beetje zoals Egyptenaren, maar mijn hart wordt niet gewogen😅


@3costaboy 

En als ik dat goed begrijp speelt God daar geen rol bij. De Egyptenaren hadden echter wel goden, dus is mijn vervolgvraag hoe je ziel dan in het lichaam van een ander gaat zonder werk van bovennatuurlijke krachten? En ben je dan zeker dat je ziel die je lichaam nu heeft van jou is? 

Snap je waarom het voor mij dit begrijpen al lastig wordt?


@Anoniempjuh ofz

Ik ben moslim. Als jij als christen in de Hemel komt, kom ik dat ook?

@3costaboy

Als jij bekeerd bent, kom je idd in de Hemel ja.


Hoi,

Ik denk dat het gewoon gebeurt. Er is geen uitleg bij, direct na de geboorte krijgt een baby een ziel. Dat is ‘’de’’ ziel, en hup, leef je leven maar.

En ja, begrijp ik, maar je hoeft niet alles te snappen, dat word lastig. Je kan ook zelf iets bedenken, dit denk ik gewoon zelf. Daardoor ben ik niet bang om dood te gaan.

Groet, 3costaboy


@Anoniempjuh ofz 

En als ik niet bekeerd?


Dit is aan de Kindertelefoon beheerders. Na nader inzien begrijp ik dat mijn voormalige titel voor dit topic als controversieel beschouwd kan worden. Mijn doel was om de lezer te prikkelen, een soort vishaak, om vervolgens met hem een conversatie te hebben. Ik vind het echter oneerlijk tegenover mijn vrijheid om dan een titel uit te kiezen die volgens de beheerder in lijn zál zijn met mijn intentie.

Mijn wens is dan ook of de beheerder de titel kan aanpassen naar een minder controversiële titel 'Islam is voor iedereen.' Dit was namelijk mijn intentie achter het plaatsen van de topic. Dat mensen Islam vanuit een perspectief beschouwen anders dan dat ze gewend zijn te horen. Hopelijk is dit in lijn met de huisregels en zal ik niet zulke fouten maken.

Joe! 


Ik geloof in een hemel en hel, net als @Anoniempjuh ofz .

Als moslim geloof je wel in God, maar niet in de Heere Jezus. Dus als het zo blijft, moet ik zeggen dat je dan in de hel komt…

Ik zou zeggen, verdiep je een keer in het christelijk geloof en in de Bijbel.


@Andersom 

Moslims geloven in Jezus als profeet net als de profeten Mozes, Noah, Muhammed en andere als je dat bedoelt. Wij zien Jezus als de Messiah en geloven in zijn mirakel geboorte en dat hij de blinden heeft geheeld en vele andere mirakels heeft verricht namens Allah. Nog een andere mirakel die niet in de Bijbel staat, is dat Jezus sprak toen hij een baby was.

Zal je me kunnen vertellen waar in de Bijbel Jezus zegt dat hij God is?


@mrnice 

Zal je me kunnen vertellen waar in de Bijbel Jezus zegt dat hij God is?

Nu wil je dus dat het exact zo gezegd wordt maar als het over homoseksualiteit of masturbatie gaat vind je vage interpretaties van anderen voldoende. Interessant.

Maar goed, Johannes 8:58 Jezus zei tegen hen: "Luister goed! Vóór Abraham er was, BEN IK.

Of deze, Johannes 10:30  Ik en de Vader zijn helemaal één.


Die Mij heeft gezien, heeft de Vader gezien.

 

Hier staat dat Jezus dus Één is met de Vader. En:

En Drie zijn er die van dezelve getuigen: de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. En Deze Drie Zijn één.

 

Miss zijn er meer, kijk vanmiddag wel. Moet naar school😂


Ik geloof als moslim in een Hiernamaals. Maar er zijn heeeel wat dingen die gebeuren voor we in Hemel of Hel zitten.

  1. Na je dood zul je verblijven in je graf (ook zij die niet begraven zijn, zullen een soortgelijk proces ondergaan) en daar zul je 3 vragen gesteld krijgen. Wie is jouw Heer? Wat is jouw religie? Wie is jouw profeet? De gelovigen zullen beloond worden voor de juiste antw. en de ongelovigen zullend gestrafd worden voor de incorrecte antw.  (Lees uitgebreide versie, Mishkat al-Masabih 1630)
  2. Na het leven in je graf zal iedereen opgewekt worden uit de dood en zal de Dag des Oordeels plaatsvinden. Op deze dag zullen onwijs veel dingen gebeuren, dingen die je niet eens zou kunnen dromen/nachtmerries van hebben. 
  3. Daarna zullen de mensen ingedeeld worden naar Hemel of Hel. De Hemel is alleen voor de gelovigen. Gelovigen kunnen of direct in de Hemel geplaats worden en daar voor eeuwig blijven of voor even in de Hel geplaatst worden om gezuiverd te worden van zondes om vervolgens later voor eeuwig in de Hemel te verblijven. De ongelovigen in Hel zijn zij die wel boodschappers kregen, van waarschuwers de boodschap hoorden, maar er voor kozen om niet te geloven, terwijl zij de Waarheid wisten. Zij zijn het die in de Hel zullen verbljven. Beide, Hemel en Hel, zijn voor eeuwig. 

“And never would We punish until We sent a messenger” (al-Israa’ 17:15)

Wat interessant is in islam is dat Allah rekening houdt met de mensen die niet de boodschap van islam hebben ontvangen of een verkeerde versie. Ook wordt er rekening gehouden met zij die mentaal en/of fysiek beperkt zijn. Voor hen is er op de Dag des Oordeels een aparte test. Dus niemand zal onrecht ervaren op de Dag des Oordeels. 

Salam🍉

 

De Kindertelefoon heeft een link verwijderd omdat de inhoud Engels en Arabisch geschreven is en daarom niet te controleren is door ons.

Anne - De Kindertelefoon


Reageer