Skip to main content

HALLO ALLEMAAL, ik ben al een tijdje erg bezig met het christelijke geloof (bijbel lezen, bidden, letten op mijn zonden). Ik had erg veel moeite toen ik begon, maar nu gaat het steeds beter. Mijn vraag is alleen: sinds dat ik dus christelijk ben geworden voelde ik mij echt gelukkig fijn en alsof God dicht bij mij stond, maar de laatste tijd is dat afgenomen. Komt dit omdat ik aan het wennen ben aan het geloof of omdat ik dingen fout doe en God afstand van mij gaat nemen/ iets fouts doe en de holy spirit afstand neemt. Is dit dus een goed of slecht iets? Alvast bedankt voor de moeite die jullie doen om dit te lezen en te antwoorden! 

Hallo @Iganoka ,

In tijden van twijfel zal ik adviseren om grondig je heilige boek door te lezen en antwoorden zoeken voor je vragen. Ook helpt het om tot God te bidden voor versterking van je geloof. Persoonlijk ben ik een moslim, die dus Islam volgt, en raad ik je aan om de Koran te lezen zonder enige vooroordelen en met oprechtheid. Zelf heb ik in een Bijbel in huis gehaald om die wat grondiger te begrijpen, omdat ik niet bang ben om andere boeken te lezen, maar het geloof van anderen beter wil kennen. 

Persoonlijk geloven wij, moslims, niet in het concept van de heilige geest en zal ik je hier niet mee kunnen helpen, sinds die er niet is. Wel kan ik je vertellen dat God je altijd kan helpen, maar roep tot Hem met volledige oprechtheid en alleen tot Hem. Niet tot Jezus, vrede zij met hem, of de heilige geest, maar zoals Jezus, vrede zij met hem, bad tot God in de tuin van Getsemane (Mattheüs 26:39) en zoals Jezus, vrede zij met hem, zei dat de enige ware God de Vader is (en dus Jezus, vrede zij met hem, en de heilige geest uitsluit als god) (Johannes 17:3). Dit is de Bijbel, niet de Koran of dergelijks.

Wanneer je de Bijbel leest zonder enige vooroordelen, zal je tot de conclusie komen dat inderdaad alleen de Vader de ware God is. Moslims geloven in dezelfde God, die wij Allah noemen. Dit het Arabische woord voor God, zoals je in het Hebreeuws Jehova, Yahweh en Elohim hebt, Nederlands God en Arabisch Allah. Het is dezelfde universele God, maar wij geloven niet dat God 'rustte' op de zevende dag of dat God 'herinneerd' moet worden (Genesis 9:15) door middel van een regenboog. Dit is toegevoegd door mensen. Om de Ware beschrijvingen van God te weten, kan je het beste de Koran lezen. 

Mijn eerste advies is om de Koran te lezen (goede vertaling is de Edele Koran van Aboe Ismail). Als je dit niet wilt volgen, raad ik jou aan om de Bijbel te lezen zonder vooroordelen, maar het neutraal te lezen. Ik praat graag over religie, dus ik hoop je nog eens te kunnen spreken!

Met veel liefs,

Salam!


Reageer