Skip to main content
Vraag

Gebeurtenis die je het meeste heeft veranderd

• July 21, 2026
  • 6 reacties
  • 93 Bekeken

Nootje1
Forum|alt.badge.img
  • Welke gebeurtenis heeft jou het meest veranderd?

6 reacties

M.K.
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • July 27, 2026

Mijn vader die alcoholist was in mn jeugd heb daardoor veel shit meegemaakt. Maar na duisternis komt licht en toen vond ik God. 

Deze twee dingen hebben mij gemaakt wie ik nu ben.

OnlyMe
Forum|alt.badge.img+12
  • Topper
  • July 28, 2026

Mishandeling door bio ouders. Ik heb mezelf heel erg gevormd en ik weet wat ik wil. Nu woon ik bij hele lieve pleegouders die mij zien en verder proberen te helpen. ♥️

- OnlyMe

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • July 28, 2026

Hey, mooie vraag. Voor mij is het dit. Als kind in groep 7 en tot halverwege 8 iets te zelfverzekerd en stoer willen doen, mezelf wijsmaken dat dat cool en tof was, en mannelijk en zulke onzin. Les verstoren, bijdehand doen. Toen een spreekbeurt van 2 lieve klasgenoten in de war geschopt, de maat was vol voor mijn juf en daarna heb ik terecht mijn les geleerd. Als straf lange tijd in de hoek gestaan in de hal, mijn ogen op de muur gericht en handjes op mn rug, openbaar in pauze tijd , de hele school zag het. En terwijl alle kinderen achter me langs liepen en vrolijk waren had ik alle tijd om na te denken en mezelf een mafkees en losertje te vinden. En de knop omgezet waardoor ik rustig en liever werd maar het zelf ook leuker vond. Ben de juf nog altijd dankbaar voor deze straf en blij dat ik mezelf terug vond van dat soort belachelijke gedachten. Het is een kinderverhaal maar wel heel belangrijk geweest en ik ben super blij met de les die ik kreeg en dat ik eraan toe heb gegeven. Het leven is zoveel leuker als je jezelf bent en rekening houdt met anderen 😊🥰

Liefs, Tover xxx

Forum|alt.badge.img+9
  • Vaak actief
  • July 30, 2026

De geboorte van een lief klein nichtje maakte dat ik besef hoe bijzonder het is om te bestaan. En gezond te mogen zijn en gevoelens te hebben. En wat bij mij ook belangrijk was was voor het eerst verliefd voelen en iemand in je dromen te hebben. Tenslotte, op het forum komen en zien en lezen wat anderen maakt tot wie ze zijn. Het verhaal van ​@Tover01 zijn omslag, hierboven ,vind ik bijvoorbeeld nog altijd erg inspirerend. Hoe hij daar staat. Alle ogen op zich. Hoe hij inzicht kreeg tijdens zijn openlijke straf en zichzelf herontdekt. Ik was er graag getuige van geweest. En zo zijn er meer prachtige verhalen hier. Mooie eerlijke emoties die ik bij jongens niet veel zie, die er wel zijn en ik zo waardeer. 

Groetjes Tjempie 

35 Bomen
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • August 4, 2026

Twee gebeurtenissen hebben mij voor altijd veranderd

10 januari 2026 de dag dat ik het feit dat karma echt was accepteerde en ik dharma ging volgen (de dag dat ik me bekeerde naar het boeddhisme)

18 mei 2026 de dag dat ik gediagnoseerd werd met diabetes type 1. Mijn leven veranderde die dag voor altijd. Maar het heeft er ook voor gezorgd dat ik meer zelfreflectie doe en minder zondig eet (te veel eten). Het heeft er ook voor gezorgd dat mijn karma nu alleen mij effecteert en geen anderen lastig valt.

dit zijn de belangrijkste gebeurtenissen in mijn leven op mijn geboorte na.

Vriendelijke groet,

35 bomen

Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • August 24, 2026

De verhuizing van mn beste vriendin