Skip to main content

Hoi, zou ik naar de hemel gaan? Ik scheld soms met 'Kanker' en wens sommige mensen het ook, zeg soms 'Godverdomme' en ben soms racistisch. (Ik zeg soms het N woord) Ik probeer deze dingen juist niet te doen, dat is mijn voornemen.

 Ik vergeef mensen wel 'vaak' en geloof in god en praat ook met hem soms. Ik ga dan weer niet naar de kerk, want mijn familie doet dat ook niet, ik ben pas 14.

Is het te laat om naar de hemel te gaan en ga ik naar de hell? Of kan God mij nog vergeven en een beter leven leiden?

Ik wil gewoon snel zeggen dat ik niet gelovig ben. Ik zat gewoon op een katholieke school en mijn oma is protestant. Voor de rest heb ik niks met dit geloof te maken. 

 

God vergeeft en vergeet. Wij mensen zijn er niet om perfect te zijn. We zijn hier om ons leven te leven en het een mooi leven te maken. Om andere te helpen en op onze fouten te reflecteren. Je doet je best en ik denk dat God dat heus wel ziet. Je hoeft je geen zorgen te maken of je naar de hemel gaat of niet. Er zijn belangrijkere dingen en ik denk echt dat je gewoon goed zit. 


Hey ik ben gedoopt,  maar verder niet heel gelovig en ik geloof persoonlijk dus ook niet per se in hell of hemel. Ik geloof wel dat er iets na het leven is.

ik wil gewoon zeggen dat je pas 14 bent en als er een God is dan weet God ook echt wel dat pubers soms dingen doen die niet altijd het beste zijn. Je hebt nog een heel leven voor je en daarin ga je vast super veel goede dingen doen, maar vast ook nog heel veel fouten maken en dat weet God ook echt wel, want zo heeft hij ons gemaakt. Als God zou willen dat we allemaal perfect waren had hij ons perfect gemaak, maar niemand is perfect en iedereen doet wel eens iets wat hij of zij niet zou moeten doen. Het is al super knap dat je het besef hebt dat je af en toe iets doet wat je niet zou moeten doen, want er zijn ook genoeg mensen die dat besef niet hebben.  Zolang je niet bewust anderen pijn doet, komt het allemaal wel goed denk ik.


Zoals 365 keer in de Bijbel staat: “Wees niet bang, want ik ben bij je.”


Ik ben zelf niet gelovig, dus ik zou het niet kunnen zeggen. Wel is het slim om te stoppen met het schelden met kanker. Het is een ernstige, en dodelijke, ziekte, en ik denk dat sommige mensen die je dat horen zeggen, iemand kennen die het heeft of niet heeft overleefd. Stop daar alsjeblieft mee.

Over hemel en hel kan ik niks zeggen. Als ik de gelovige moet geloven ga ik blijkbaar sowieso naar hel, omdat ik ook op meiden val. Wat mij trouwens een beetje sterkt lijkt, maar ja.
Ik zeg: Je ziet wel als je dood bent.

 

Liefs,

  1.  

Hoi hoi, ik ben vrijzinnig (remonstrants) en zoiets als een hel is volgens mij een bedenksel om mensen af te schrikken om zelf te denken en te zijn wie ze willen zijn. Maak je geen zorgen over zulke “metaforen”want als God vergeeft en liefhebbend is, heeft ie wel betere zaken om mee bezig te zijn dan wat scheldwoorden. Overigens ben ik  het met @Natureflower  eens dat het gebruik van deze woorden eig helemaal uit je systeem zouden moeten, niet zozeer uit angst voor een eventuele hel, maar uit respect voor mensen die er onder lijden en met het besef dat zoiets nutteloos, grof en overbodig is. Daar heb je geen hel voor nodig.

Terzijde : @Natureflower  nee hoor niet voor alle “gelovigen” 😉, in een paar vrijzinnige en modernere kerken ben je helemaal welkom en wordt daar totaal niet naar gekeken.  De kerk waar ik lid van ben (remonstranten) bijvoorbeeld, was in 1986 de eerste die stellen inzegende en kerkelijk trouwde, ongeacht hun geaardheid. Met de gedachte je bent gewoon mooi zoals je bent!  Gelukkig is dat goede voorbeeld gevolgd door meer kerken.  Ik wou het toch even zeggen om het beeld wat te nuanceren 😊 de meer ouderwetse en conservatieve kerken zouden zich wmb eens goed achter de oren moeten krabben met hun boodschappen aan de mensheid op dit punt, dat ben ik met je eens.

ter info:  https://www.remonstranten.nl/mijn-god-trouwt-ook-homos/    leuk kort stukje van iemand die dit beleeft.

Groetjes liefs Tartan X


Hoi

@Captain_Ijsbeer,

Ik ben ook gelovig, maar niet heel streng. Ik ga bijvoorbeeld niet iedere week naar de kerk. Maar soms vraag ik me af: Is er eigenlijk wel zoiets als de hemel en de hel? Misschien wel, maar misschien ook niet. Niemand weet dat eigenlijk zeker, ook al staat het in de Bijbel. Ik zou je niet te veel focussen op wat er na de dood komt, maar focus je gewoon op het leven hier op aarde. Ik zou gewoon je best doen om een goed mens te zijn en vooral te genieten van het leven. Wat er na de dood komt, dat zie je wel als de tijd daar is. Ik wens je veel succes!

Groetjes, Hoiii47

 

 


hoi, ik ga zelf bijna elke dag naar de kerk(katholieke) als je met heel je hart gelooft in God daarmee bedoel ik de gehele drie eenheid: vader zoon en de Heilige geest dan kom je altijd in de Hemel. je blijft dan wel wat langer in het vage vuur maar dan kom je niet in de Hel. als je iets slechts doet dan moet je dat biechten elke 4 maanden ofzo. 


Door die dingen niet te doen, is het niet zo dat je wel opeens in de hemel komt. Maar als God jou persoonlijk vergeeft wel. Zoek eens wat meer info op internet, of ga bijvoorbeeld een keer langs bij een evangelisatiepost bij jou in de buurt. Je bent altijd welkom. 


Het is misschien niet goed en maar ik ben zelf christelijk en zeg ook vaak genoeg godverdomme enz mr god houdt van iedereen en als je oprecht spijt hebt van wat je doet vergeeft hij je altijd en 


Reageer