Skip to main content
Vraag

drank/roken

• June 10, 2026
  • 2 reacties
  • 51 Bekeken

BISEXUALanoniempje
Forum|alt.badge.img+1

heeee 

Ik denk de laatste tijd dus veel aan drank en roken.

ik wil het allebij graag proberen en doen mr ik heb veel vrienden die niet in die vibe zijn ( van mijn leeftijd) wel weet ik dat veel andere vrienden van mij 14+ al drinken sinds ze 12 zijn al wiet roken roken en weleens vapen. Ik vraag me af wat jullie doen ik zou kunnen vragen om een x mee te doen mr als mn ouders dr achter zouden komen dat ik zo jong al drink.. of rook zouden ze denk flink boos en berzorgd gaan doen . hebben jullie al gerookt of gedronken en hoe oud zijn jullie??

2 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • June 11, 2026

Hey, ik wil je proberen te overtuigen om dit niet te doen, het is echt heel slecht voor je... :/ roken is sowieso gewoon slecht en alcohol heeft ook niet voor niets een leeftijd🔞 het kan namelijk effect hebben op je groei en zo... 

En nog als antwoord op je vraag: ik ben 13 en heb nog geen van beide gedaan  en dat wil ik ook nooit. M'n ouders hebben met weleens laten ruiken aan hun wijntje of bier en bah wat stinkt dat😬

Liefs... 

Ander
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • June 12, 2026

Je kan er best helemaal niet mee beginne, het mag ook helemaal niet onder de 18 van de wet

Laat je vrienden hun gezondheid maar naar de haaien helpen, loop niet met ze mee om erbij te horen

NIET drinken, roken, vapen, druggen of wieten is veel stoerder !!