Skip to main content

deja vu's, vreemde gebeurtenissen?

• May 11, 2025
  • 7 reacties
  • 52 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hai hai

Ik heb heel vaak iets vreemds: deja vu's

En dan zou je denken "dat heeft iedereen wel ooit" Maar ik heb het dus wel minstens eens in de twee weken. Dan ben ik iets aan het doen en dan denk ik "huh hier ben ik eerder geweest" of "huh dit gesprek heb ik vaker gehoord" 

Daarnaast ook heel veel Mandela effects,

Laast was ik met een vriendin aan het praten en ik begon over haar crush ,want ik herrinderde me dat ze me dat had verteld (onthoud dat verder niemand mij dit had verteld). Zegt zij in een keer: "wat, hoe weet jij wie mijn crush is dat heb ik je nooit verteld. Dus toen zei ik "huh,  je hebt het gisteren middag verteld toen je bij mij was. Ze kijkt me in me recht ogen aan en zei "Maar ik was helemaal niet bij jou gisteren, ik was bij musical repetities. Ik was echt geschokt omdat verder niemand mij dit had verteld. Zit Me nogsteeds dwars tot deze dag.

Heeft iemand een uitleg hiervoor?

7 reacties

• May 28, 2025

Hallo,

Ik reageer misschien een beetje laat maar ik zag dat er nog geen antwoorden waren dus vandaar.

Ik heb zelf ook weleens déjà-vu's of Mandela-effects. Dat is niet per se ernstig, maar wel als het relaties gaat beïnvloeden.
Als je dat hebt zou ik het gewoon niet zeggen, dat heeft mij ook geholpen, of in ieder geval niet laten merken dat je je herinnert dat iemand dat heeft gezegd (dat heeft mij ook geholpen).

Groetjes!

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

Dit heb ik ook, heel vaak. Het engste is dat ik echt geloof dat het eerder is gebeurd. Een verklaring kan je waarschijnlijk op het internet vinden (check je bronnen)!

clownsvisje
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • May 28, 2025

Ik heb enkel de deja vu’s. Ik weet zeker dat ik ergens nog nooit geweest ben, de naam klinkt me totaal onbekend voor, maar als ik het dan zie denk ik; hier ben ik eerder geweest! Bij jou klinkt het erg gedetailleerd allemaal, maar ik heb gewoon vaak het gevoel, en voor de rest niets.

Wat ik wel een keer had is dat ik dacht dat ik al een keer van kamer gewisseld was, met de hele herinnering van mijn bed uit elkaar halen, maar toen ik zei dat ik vroeger in de andere kamer lag wisten mijn ouders van niks. 

Geen idee wat hiertegen helpt. De deja vus kan je gewoon negeren, buiten natuurlijk als het ECHT erg wordt. De mandalas zijn natuurlijk iets anders. Het lijkt me vooral vreselijk vervelend…

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • May 31, 2025

Ik heb ook zo vaak deja vu's. Het voelt dan echt alsof ik dat exacte moment al een keer heb gezien, terwijl ik die mensen daarvoor bijvoorbeeld nog helemaal niet kende. Dat voelt zo raar inderdaad. Zelf breng ik dan vaak wel op dat ik op dat moment een deja vu heb, maar dit maakt dan uiteindelijk niet zoveel uit.  

koetje.123
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • June 3, 2025

het is mij ook wel eens overkomen, het is niks om je zorgen over te maken.  anders kan je gewoon nog iets van een verklaring vinden op het internet

-Koetje.123-

ikBenEenAlien
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • June 8, 2025

Hai hai

Ik heb heel vaak iets vreemds: deja vu's

En dan zou je denken "dat heeft iedereen wel ooit" Maar ik heb het dus wel minstens eens in de twee weken. Dan ben ik iets aan het doen en dan denk ik "huh hier ben ik eerder geweest" of "huh dit gesprek heb ik vaker gehoord" 

Daarnaast ook heel veel Mandela effects,

Laast was ik met een vriendin aan het praten en ik begon over haar crush ,want ik herrinderde me dat ze me dat had verteld (onthoud dat verder niemand mij dit had verteld). Zegt zij in een keer: "wat, hoe weet jij wie mijn crush is dat heb ik je nooit verteld. Dus toen zei ik "huh,  je hebt het gisteren middag verteld toen je bij mij was. Ze kijkt me in me recht ogen aan en zei "Maar ik was helemaal niet bij jou gisteren, ik was bij musical repetities. Ik was echt geschokt omdat verder niemand mij dit had verteld. Zit Me nogsteeds dwars tot deze dag.

Heeft iemand een uitleg hiervoor?

Dan ben ik iets aan het doen en dan denk ik "huh hier ben ik eerder geweest" of "huh dit gesprek heb ik vaker gehoord" - dit heb ik ook!! ik heb geen idee waarom though... en ik heb ook geen "last van" mandela effecten.

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 6, 2025

Dit gevoel heb ik soms ook, is echt raar en soms ook wel onwenselijk. Ik verberg dit gevoel eigenlijk altijd maar