Skip to main content
Vraag

Christelijke middelbare school

• June 3, 2025
  • 4 reacties
  • 44 Bekeken

Forum|alt.badge.img

hallo ik ga volgend jaar naar de middelbare maar ik weet niet precies hoe ik me moet gedragen op de christelijke middelbare school iemand tips.

groetjes Anoniema

4 reacties

ben_author
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • June 3, 2025

Hoi Anoniema 👋

Wat spannend dat je volgend jaar naar de middelbare school gaat! Supergoed dat je alvast nadenkt over hoe het zal zijn op een christelijke school.

Eerlijk gezegd? Het allerbelangrijkste is:
🌟 Wees vooral jezelf – er zijn al anderen genoeg.
Je hoeft je echt niet anders voor te doen dan je bent. Op een christelijke school zitten allerlei soorten leerlingen: gelovig, niet-gelovig, rustig, druk, creatief, sportief – alles door elkaar. Iedereen leert z’n plek vinden, en dat doe jij straks ook.

🙏 Je zult misschien dingen tegenkomen die nieuw zijn voor je, zoals een dagopening met gebed, een Bijbeltekst op het bord of een vak als godsdienst. Dat hoort bij de sfeer van de school, maar je hoeft er niet alles van te vinden of mee te doen zolang je respect toont.

💬 En als je iets niet goed begrijpt of je ergens onzeker over bent: durf het gewoon te vragen. Docenten zijn er om je te helpen, en je klasgenoten zitten waarschijnlijk met net zulke vragen.

Je hoeft niet perfect te zijn – gewoon jezelf. Dat is altijd goed genoeg. 😊

Groetjes,
Ben

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • July 5, 2025

bedankt voor het meedenken😁

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • July 5, 2025

hoi ​@Anoniema  ik ben ook christelijk maar zit niet op een christelijke school ik zou zeggen wees je zelf ga in de school met je hoofd omhoog en laat niemand iets zeggen over dat niet waar is maar vooral veel plezier en succes maak vrienden en spreek af met ze of samen naar de Kerk gaan als je naar dezelfde Kerk gaat en ja dat was het ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen. 

Liefs N😊

veel succes en plezier 

je kan het ik heb vertrouwen in je ook al ken ik je niet.

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • July 5, 2025

heyy ​@Anoniema ,

ik zit zelf op een Katholieke school en mijn ervaring is ik weet niet of dat bij jou ook zo is maar daar kan je research naar doen maar het gaat bij mij niet heel veel om het geloof. er zijn maar 3 kinderen in mijn klas die gelovig zijn. en er is maar een vak waar we er soms wel mee bezig zijn dat is levensbeschouwende vorming maar voor de rest zijn bij mijn school de meeste leeraren en leerlingen niet gelofig. 

hierbij een tip ik weet niet of het helpt maar als je gelovig bent zeg dan wel gewoon dat je gelovig bent maar als je niet gelovig bent en iemand vraagt het aan je bvb aan het begin van het jaar als je nog niemand kent zeg dan gewoon ik weet het niet ik zweef er nog ergens tussen mss helpt dat\

byyeeee

ps let niet op de spelling en interpunctie fouten