Hoi mensjes, ik ben 13 jaar en ik geloof in het Christendom (God, Jezus & de heilige Geest). En ik wil dichter bij God/Jezus komen.
als je niet gelovig bent is dit misschien een lastige topic, maar je mag natuurlijk altijd reageren en meedenken <3
Oke ik wil dus dichter bij God/Jezus komen. Eerst was ik er niet zo mee bezig, alleen na deze afgelopen 2 maanden heb ik pas door hoeveel ik hem nodig heb.
er zijn ook niet veel Christenen die ik persoonlijk ken. veel van mijn klas en een deel van mn familie is niet Christelijk. ik ga wel eens naar de kerk. daar voel k me echt op mijn gemak. alleen gaat mn BFF ook altijd mee (ook gelovig), maar die kan vaak niet. en dat hebben we geen vervoer aangezien mijn moeder nogsteeds last heeft van de gevolgen van K@nker.
dus ja hebben jullie tips ofzo??? (i know niet een hele goeie topic maar ja)
alvast bedankt! <3
Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit.
Hi Robi12,
ik ben 14 en ook christelijk. ik vind het ook lastig. vooral omdat ik mezelf erop betrap dat ik alleen bid als ik Hem nodig heb en ik vergeet Hem te bedanken.
Mijn tips:
Ga elke zondag naar de kerk.
luister christelijke muziek (er bestaat ook leuke christelijke muziek, zoals ‘For God is with us’ van For KING & COUNTRY uit de playlist :
Dank elke dag voor alles wat hebt en bid voor alles/iedereen als je/die mensen het nodig hebben.
Koop een jongerenbijbel/vraag je ouders er een te kopen en lees er elke dag uit.(je kan er ook een doen met vragen of opdrachten zodat het niet zo saai is en je je er beter op consentreert.
Ga naar kategasatie. (geen idee of ik het goed heb geschreven.) dat is een keer in de week in de avond en dan ga je kletsen en spellen spelen over het geloof met kinderen van jou leeftijd.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjess Abby.
Reminder: God loves you, always and forever. No matter what.