Skip to main content
Vraag

Allah = God, maar wie wist dit?


Is het niet grappig dat mensen denken dat God en Allah compleet andere dingen zijn. Dat is hetzelfde als mensen die zeggen dat soccer en football 2 verschillende dingen zijn. God is Nederlands, Allah is Arabisch. Allah is trouwens wel uniek in zijn betekenis. Waar je in het Nederlands god, goden en godin kan hebben (ev / mv en man / vrouw) is Allah uniek 1 en zonder geslacht. Dat maakt dus dat moslims, Arabisch of niet, Allah gebruiken ipv. God, sinds moslims geloven dat Allah één is en geen man of vrouw is. 

Daarnaast gebruiken christelijke Arabieren ook gwn Allah. Het is dus niet beperkt tot Islam :) 

PS. er zijn in het Arabisch, zover ik weet, 2 verschillende woorden. 1 is illah, wat gwn een godheid is. Dus je kan dat gebruiken voor alles dat aanbeden wordt. Denk aan mensen, dieren, bomen, planeten etc. Allah wordt specifiek gebruikt voor de Ware God, dus God die 1 is en geen man of vrouw. Cool hè :)

Ik wilde vragen met dit topic wie dit allemaal al wist, dus bij deze, de vragenlijst.

  1. Hoe oud ben je?
  2. Wat is geloof?
  3. Wist je dat Allah = God

Liefs,

Salam

45 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Hoi @Salam , Waarom geloof jij in Allah? en denk er goed over na. niet gewoon een koran vers opdreunen want dan vraag ik natuurlijk, waarom geloof jij in de Koran? en wat maakt de Koran nu zo goed?

Reputatie 7
Badge +4

@Stoppelbaartje leuke vraag! Ik zal een paar voorbeelden neerleggen, maar ik zal er miss later een heel topic over schrijven.

1. Ik geloof in Allah, want er zijn dingen aan ons verteld over de natuur, die wij nooit hadden kunnen weten in de 7e eeuw. Mohammed, vzmh, kon niet lezen of schrijven, maar kwam met info. die wij vandaag de dag pas ontdekken. Je moet denken aan hoe er wordt verteld dat het universum aan het uitbreiden is, hoe al het levende uit water is gemaakt, hoe de zwevende wolken in de lucht zwaar zijn, hoe de licht van de maan een reflectie van de zon komt, hoe het embryo groeit in de baarmoeder en vele meer. Als Mohammed, vzmh, geen Profeet was, hoe kon hij dit allemaal weten?

2. Ik geloof in Allah, want er zijn tientallen voorspellingen over de toekomst gemaakt die zijn uitgekomen en nog zullen uitkomen. Deze verschillen van de tijd van de Profeet, vzmh, tot en met de Dag des Oordeels. We hebben zelfs vandaag de dag voorspellingen die uitkomen, zelfs na 1400 jaar! Denk aan hoe het Romeinse Rijk de Perzen versloegen in 628, hoe Abu Lahab en zijn vrouw als een ongelovige zouden overlijden, hoe de moslims het Perzische en Romeinse Rijk zouden veroveren, hoe Islam naar Pakistan, India, Syria, Egypte, Turkije zal verspreiden, hoe de Arabieren zouden wedijveren in het bouwen van de langste gebouwen, hoe olie de Arabieren rijk zou maken, hoe het Arabische land terug zal keren naar rivieren en weilanden en vele meer. Als Mohammed, vzmh, geen Profeet was, hoe kon hij dit allemaal weten?

3. Ik geloof in Allah, want er wordt in de Koran de claim gemaakt dat de Koran makkelijk te onthouden is. Vandaag de dag heb je miljoenen moslims die de Koran volledig uit hun hoofd kennen. Je hebt zelfs kinderen zo jong als 5, die de Koran helemaal uit hun hoofd kennen. We hebben het over een boek van ruim 600 bladzijdes. Als Mohammed, vzmh, geen Profeet was, hoe kon hij dit allemaal weten?

4. Ik geloof in Allah, want Mohanmed, vzmh, heeft ons vele historische feiten verteld, die wij vandaag de dag pas ontdekken. Denk aan hoe de leider in de tijd van Moses, vzmh, wordt benoemd als koning en de leider in de tijd van Jacob, vzmh, ook als koning wordt benoemd in de Bijbel. Beide waren profeten in Egypte, maar Jacob, vzmh, leefde gedurende de kongingstijd en Moses, vzmh, gedurende de faraodynastie. De Koran noemt de leider van Moses, vzmh, farao en die van Jacob, vzmh, koning. Precies zoals geschiedenis ons laat weten. Als Mohammed, vzmh, geen Profeet was, hoe kon hij dit allemaal weten?

Je vroeg waarom ik in Allah geloof, nu heb ik je maar een paar redenen gegeven die ik nog uit mijn hoofd wist, maar er zijn er nog meer die ik weet en meer die ik heb opgeschreven. Het is al een aardige boel. 

Liefs,

Salam🍉

Reputatie 7
Badge +18

@Salam

  1. De koran zit blijkbaar vol met wetenschappelijke fouten: https://rationalwiki.org/wiki/Qur%27anic_scientific_errors  https://en.muktomona.com/posts/2008/12-20-quranic-erroneous-science-and-contradictions
  2. De koran zit blijkbaar vol historische fouten, bijv. over de Romeinen die jij benoemde https://wikiislam.net/wiki/Historical_Errors_in_the_Quran#The_Romans_in_a_nearby_land
  3. Dat iemand een boek van 600 pagina’s van buiten kan leren is indrukwekkend maar zegt verder niks. Er zijn genoeg mensen die de bijbel uit het hoofd leren, of de werken van Shakespeare.  Wat Mohammed allemaal wel of niet heeft gezegd weten we overigens alleen uit overleveringen. Er zijn geen handschriften van hem bewaard gebleven. En zelfs die overleveringen spreken elkaar tegen: https://wikiislam.net/wiki/Contradictions_in_the_Hadith
  4. Geographically, the Coptic land of Egypt is adjacent to Arabia. Thus, most Arabs were aware of the preservation method applied by the ancient Egyptian to their pharaohs. Pharaohs were preserved intact using methods such as salt to dry the body (hence, salt in the body of Ramesses II does not suggest that he drowned in the dead sea). There were many pharaohs from numerous dynasties who were preserved in this way. The Qur'an, by contrast, only speaks of "Pharaoh" (Firaun) singularly, as a proper noun without the definite article, suggesting that its author was unaware of the multiplicity of pharaohs.  bron: https://wikiislam.net/wiki/Historical_Errors_in_the_Quran#The_singular_Pharaoh Dat had de koranschrijver dus fout

Dat de koran als enige ‘heilige’ geschrift ongewijzigd is overgeleverd is ook niet waar. bron: https://web.archive.org/web/20080927190538/https://www.trouw.nl/nieuws/religie-filosofie/article1253372.ece

Dit is niet bedoeld om een hele discussie te starten hoor. Dat wordt toch alleen maar welles-nietes. En ik ben ook echt geen expert op dit gebied. Ik wil alleen maar laten zien dat er ook tegengeluiden zijn.

Ook heb ik de koran niet helemaal gelezen. Ik ben nu wel, door jouw reacties, op quran.com wat aan het lezen omdat ik het wel interessant vind allemaal. Dat heb je dus wel voor elkaar gekregen.😉

 

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @tim16 ,

Sommige dingen in de link vind ik niet echt redelijk, maar kijk, als jij dat ziet als een reden om het niet te geloven, laat ik jou, maar je moet mij (evenmin als @Salam volgens mij) niet proberen overtuigen met die informatie. Wel goed dat je dat even wilde delen, misschien heb ik het net iets te aanvallend opgevat 😅

Ik zou je willen vragen mij te laten geloven. Ik vind het niet tof om ‘bewijzen’ te lezen dat wat in de Koran staat onjuist is. 

Misschien vind je de uitleg van @Salam eveneens onredelijk. Dat begrijp ik wel. Misschien moeten we gewoon stoppen met proberen elkaar te overtuigen, want volgens mij hebben we wel gemerkt dat het geen zin heeft.

Wil je mijn antwoord op de vraag van @Stoppelbaartje ? Ik heb geleerd over islam als deel van de opvoeding en ik ben er gewoonweg van overtuigd. Waarom ik geloof, weet ik zelf niet helemaal. Ik heb gewoon een gevoel dat het waarheid is. Ik vind de Koran echt mooi. Naar de reden vragen, is net als vragen waarom je bijvoorbeeld een bepaalde smaak lekker vind. Daar heb ik geen antwoord op.

 

Liefs, Salaam

Reputatie 3
Badge +1

@Stoppelbaartje leuke vraag! Ik zal een paar voorbeelden neerleggen, maar ik zal er miss later een heel topic over schrijven.

1. Ik geloof in Allah, want er zijn dingen aan ons verteld over de natuur, die wij nooit hadden kunnen weten in de 7e eeuw. Mohammed, vzmh, kon niet lezen of schrijven, maar kwam met info. die wij vandaag de dag pas ontdekken. Je moet denken aan hoe er wordt verteld dat het universum aan het uitbreiden is, hoe al het levende uit water is gemaakt, hoe de zwevende wolken in de lucht zwaar zijn, hoe de licht van de maan een reflectie van de zon komt, hoe het embryo groeit in de baarmoeder en vele meer. Als Mohammed, vzmh, geen Profeet was, hoe kon hij dit allemaal weten?

Interessant.   De Arabische wetenschap was ver gevorderd dus het is interessant om te weten!  Zo wisten veel volken dat de aarde rond was en hadden daar helemaal geen problemen mee, tot de Christelijke kerk langs kwam.
Ik denk dat de Arabische wetenschap op een bepaald moment ook ver gevorderd was, dus interessant om te weten!  (En daar weet Mohammed het natuurlijk ook van, hij leefde in een stad dus hij hoefde echt niet alles zelf te ontdekken).

 

2. Ik geloof in Allah, want er zijn tientallen voorspellingen over de toekomst gemaakt die zijn uitgekomen en nog zullen uitkomen. Deze verschillen van de tijd van de Profeet, vzmh, tot en met de Dag des Oordeels. We hebben zelfs vandaag de dag voorspellingen die uitkomen, zelfs na 1400 jaar! Denk aan hoe het Romeinse Rijk de Perzen versloegen in 628, hoe Abu Lahab en zijn vrouw als een ongelovige zouden overlijden, hoe de moslims het Perzische en Romeinse Rijk zouden veroveren, hoe Islam naar Pakistan, India, Syria, Egypte, Turkije zal verspreiden, hoe de Arabieren zouden wedijveren in het bouwen van de langste gebouwen, hoe olie de Arabieren rijk zou maken, hoe het Arabische land terug zal keren naar rivieren en weilanden en vele meer. Als Mohammed, vzmh, geen Profeet was, hoe kon hij dit allemaal weten?

Dit vind ik niet overtuigend.
Als je wilt dat het past, dan past het.   Maar als je een beetje neutraal kijkt, zie je dat het uitleg achteraf is.
Zo is "het Romeinse rijk" niet veroverd - stukken ervan natuurlijk wel, maar het strekte zich uit tot Nederland en Engeland, en dat is echt niet veroverd!  Dan kun je wijzen naar de stukken die veroverd zijn en achteraf zeggen : Kijk, dat werd bedoeld.  Maar het grootste deel van de wereld is helemaal niet veroverd. 

 

Nog een voorbeeld: Olie:   Er staat misschien dat Arabieren rijk worden, maar niet hoe.  Dan kun je achteraf zeggen: Kijk, achteraf gezien wordt natuurlijk olie bedoeld!  
Maar tegelijk wordt Amerika ontdekt en heel erg rijk (en vergeet China en Japan niet). 
Staat er bijvoorbeeld: "Er wordt een totaal nieuw continent ontdekt, dat gaat 'Amerika' heten en daarop wordt een land gevestigd dat niet islamitisch is maar wel het grootste en rijkste van de wereld wordt".
Als je een boek met voorspellingen aan het schrijven bent, is dat best een belangrijke denk ik.

 

Dus ik denk dat je elke voospelling passend kunt maken als je niet kijkt naar wat er allemaal niet is voorspeld.
En als het écht niet klopt zeg je gewoon 'dat is moet nog gebeuren´.    Ja, zo heb je altijd gelijk.

 

 

 

4. Ik geloof in Allah, want Mohanmed, vzmh, heeft ons vele historische feiten verteld, die wij vandaag de dag pas ontdekken. Denk aan hoe de leider in de tijd van Moses, vzmh, wordt benoemd als koning en de leider in de tijd van Jacob, vzmh, ook als koning wordt benoemd in de Bijbel. ... De Koran noemt de leider van Moses, vzmh, farao en die van Jacob, vzmh, koning.  Als Mohammed, vzmh, geen Profeet was, hoe kon hij dit allemaal weten?

 

Goede vraag!  Mohammed heeft toch in Medina gewoond (waar ook Joden woonden), en als handelsreiziger gewerkt?  Volgens wikipedia kwam hij zo in aanraking met Joden en hun geloof.
Zo kan hij dat toch weten?   Die vlucht uit Egypte is een van de belangrijkste dingen in het Joodse geloof dus het zal het eerste zijn dat ze vertellen als je naar hun achtergrond vraagt.    Het is toch bekend dat Mohammed het Joodse geloof kende?

Reputatie 7
Badge +11

ik verveel me dus ik beantwoord lekker je vragen @Salam.

 

  1. ik ben 14
  2. ik geloof in mijzelf
  3. en ik dacht dat Mohamed en Allah goden waren. maar ik ben er nu achter dat Mohamed geen god is maar iets anders dat mij eigenlijk net zoveel boeit als alle andere mensen (dus eigenlijk boeit het me gewoon niet) 
Reputatie 7
Badge +18

@Salaam Ik bedoel het nooit aanvallend hoor. Het spijt me als je dat zo hebt opgevat. Ik probeer ook niemand te overtuigen, net zoals jij en @Salam dat ook niet doen. Ik geef gewoon informatie. Wat iemand daar mee doet moet die zelf weten. Dat jij kritiek op de koran niet tof vindt snap ik helemaal en ik kan je natuurlijk ook niet dwingen om voor die kritiek open te staan.

Ik heb geleerd over islam als deel van de opvoeding en ik ben er gewoonweg van overtuigd.

Dat is wel een eerlijk antwoord. Je bent moslim omdat je ouders dat ook waren. Als je ouders Hindu waren geweest was je waarschijnlijk daar van overtuigd (hoeft natuurlijk niet per se maar de kans is wel groot).

Maar ik zal er over ophouden verder. Nogmaals, mijn bedoeling is nooit om iemand neer te halen of te beledigen.

@ZigsDieZigsIs Goed uitgelegd. Ben het er helemaal mee eens. ‘Voorspellingen’ vind ik nooit zo indrukwekkend. En idd, in de 7de eeuw ware ze wetenschappelijk gezien al veel verder dan veel mensen denken. Al die dingen kan Mohammed heel goed geweten hebben.

Reputatie 7
Badge +4

@Stoppelbaartje 

1. Ja en nee. In de tijd van Mohammed, vzmh, was er nauwelijks vooruitgang in kennis. De Arabische bloei kwam pas lang na de dood van de Profeet, vzmh. Rond 750 n.Chr, dat is ruim 100 jaar na de dood van de Profeet, vzmh.

2.  Jij jouw mening, ik mijn mening

3. Dat is prc wat ik zeg. Joden geloven dat de leider van zowel Moses, vzmh, en Jacob, vzmh, een koning was. Mohammed, vzmh, kwam juist met de claim dat de leider tijdens Moses, vzmh, een farao was. Dit is historisch gezien correct. Als Mohammed, vzmh, dit dus idd van de joden had gekopieërd, dan zal hij het foutje gekopieërd hebben. 

@Salaam, alles goed?😊 Lang niet gesproken. 

Ik probeer overigens niemand te overtuigen, @Stoppelbaartje vroeg wrm ik geloof en ik antwoorde hem. 

Salam🍉🍉

Reputatie 7
Badge +17

Ik wist wel dat Allah God is, niet dat Allah geen geslacht heeft.

Hoe oud ben je? 12

Wat is geloof? Weet ik niet exact denk Christendom 

Wist je dat Allah = God? Ja

Groetjes mij @Anoniemxv 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Salaam Ik bedoel het nooit aanvallend hoor. Het spijt me als je dat zo hebt opgevat. Ik probeer ook niemand te overtuigen, net zoals jij en @Salam dat ook niet doen.

 

@tim16, precies. Prespectieven delen is niet hezelfde als mensen overtuigen, maar informaren😉

Helaas vatten mensen het verkeerd op.

 

Reputatie 7
Badge +2

Haii @tim16  ik heb niet de indruk dat jij iemand overtuigen wil. Ik heb, de teksten lezend die over de islam worden gepost, veel meer de indruk dat we moeten overtuigd zijn en geloven wat er gezegd wordt. Het staat er zo vast staand dat er imo weinig ruimte is. De grote vraag bij mij is: @Salaam  en @Salam  als jullie niemand willen overtuigen en om praten, vanwaar dan al deze topics en al dat praten alsof het bewezen is en alsof wij jullie moeten geloven? Als je niemand wil overtuigen van je geloof en je gelijk had je het bij 1 topic kunnen laten en uitleg geven and that's it. Wat jullie doen is: argumenten, reactie krijgen, weerleggen, argumenten, reactie krijgen en weer argumenten. Why? Niet nodig als je echt zou menen dat je niemand wil overtuigen. Dan jij zou gewoon tevreden kunnen zijn en niet elke keer weer argumenten. En wat ook bijzonder is: jij vraagt nu Tim om niet met zulke bewijs te komen en stelling te nemen terwijl jullie zelf constant reageren, stelling nemen en probeer dingen te weerleggen die anderen zeggen, met so called bewijs. Dat is geen bewijs dat zijn meningen en bewijs van goden is nergens.  Nooit gezien ook. Met respect, maar dat is inconsequent, hij mag niet jij wel.  Laat het er toch bij, dit is totally senseless. Ik ga echt niet geloven al post jullie een miljoen woorden. Het is nog steeds geen enkel bewijs alleen maar citaten en menselijk werk. 

Doby x 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Dobymeis13 

Het maakt mij niet uit waarin mensen geloven, zolang er maar geen misinformatie verspreid wordt. Ik reageer op misinformatie en onjuistheden. 

Verder vind ik het jammer dat je mijn intenties verkeerd inschat. Ook in een vorig topic gebeurde dat. 

@tim16 geeft aan hoe hij mijn aanpak kan waarderen en hij geeft ook aan hoe ik niemand probeer te overtuigen. Het is een kwestie van perspectief. 

Verder valt er niet veel te zeggen, want veel reacties van mensen zijn gebaseerd op verkeerde inschattingen over mijn intenties en als gevolg krijg ik zulke reacties terug. Zodra de verkeerde basis weggewerkt wordt, is alles in orde. 

Salam🍉

Reputatie 3
Badge +1

 

3. Dat is prc wat ik zeg. Joden geloven dat de leider van zowel Moses, vzmh, en Jacob, vzmh, een koning was. Mohammed, vzmh, kwam juist met de claim dat de leider tijdens Moses, vzmh, een farao was. Dit is historisch gezien correct.

 

Wacht, dat had ik even gemist.  Mozes was zelf een farao, en dat is historisch gezien correct?
Waar en hoe weten we dat dat historisch correct was, dat is nieuw voor mij.    Heb je een bron? Een link? Een artikel?     (historisch betekent natuurlijk: buiten de koran)

Reputatie 6
Badge +2

Hoi, 

Sorry @Dobymeis13

Ik bedoel vooral dat ik de meeste bewijzen van @tim16  onredelijk vind. Dat ik het niet leuk vind om te lezen, is niet zo erg, met die kritiek moet ik maar om kunnen gaan 😑 

Verder, ja, ik ben op dit moment vooral actief in dit soort topics, want ik vind het soms best moeilijk om niet te antwoorden 😅,omdat ik sommige dingen echt spijtig vind om te lezen, maar misschien kan ik daar inderdaad beter mee ophouden. En ik heb vooral heel weinig energie om op andere dingen te reageren, sorry daarvoor💗. 

@Salam alles goed: niet meteen, maar het is wel oké hoor. Als ik de energie vind, maak ik er een topic over ofzo.

 

Liefs, Salaam

Reputatie 7
Badge +4

@ZigsDieZigsIs hahahaha goeie 👌😉

Beide waren profeten in Egypte, maar Jacob, vzmh, leefde gedurende de kongingstijd en Moses, vzmh, gedurende de faraodynastie. De Koran noemt de leider van Moses, vzmh, farao en die van Jacob, vzmh, koning. Precies zoals geschiedenis ons laat weten. Als Mohammed, vzmh, geen Profeet was, hoe kon hij dit allemaal weten?

 

Moses was niet een farao, maar de leider in die tijd was een farao.

Als de KT moderatoren het toelaten is hier een link die je het duidelijk uitlegt. 

Verder benoemt de Bijbel bij zowel Moses, vzmh, als Jacob, vzmh, de leiders farao's, niet koning. De video legt het verder uit, hopelijk wordt het toegstaan.

Reputatie 7
Badge +18

ff een vraagje voor @Salam en @Salaam (en

andere moslims die dit lezen) Dit klinkt misschien raar maar ik zit er over te denken om een koran te kopen.  Niet dat ik van plan ben om moslim te worden hoor😅 maar ik zat naar aanleiding van oa dit topic wat te lezen op quran.com omdat ik toch nieuwsgierig was geworden. Maar een website leest toch wat ongemakkelijk, dan is een echt boek toch fijner.  Alleen staan er op bol en amazon best veel verschillende vertalingen. Mijn vraag aan jullie is dus, wat is nou een goede Nederlandse koran vertaling? 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi hoi @tim16  bij de bieb hebben ze 'm ook te leen.  Misschien kun je daar terecht? 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +4

@tim16 , een hele leuke en goede vraag! Hoever ben je al gekomen? En wat vind je ervan?

Een Nederlandse klassieker is 'de Edele Koran' van Sofjan S. Siregar. In deze Koran vertaling krijg je voetnoten en Arabisch aan de zijkant. Je kan een prijs van €25 verwachten.

Ik heb me laten vertellen dat de Koran vertaling van Aboe Ishmail, De interpretatie van de betekenissen van de Koran, een meer accurate vertaling is. Die zou je ook voor rond €25 kunnen kopen.

TIP! Vermijd 'De Glorieuze Koran' van Rafiq A. Fris, Mehmet F. Özberk en Mohammed Aarab. Deze is wat minder betrouwbaar, maar kan je die nog steeds lezen. 

Voor Engels zal ik altijd 'Saheeh International' aanraden. Super goed. Een goed alternatief is 'The Clear Quran',  van Dr. Mustafa Khattab. 

In het Spaans is de vertaling van Isa Garcia de beste. Voor andere talen zal je het beste aan je moskee kunnen vragen of contact zoeken met 'Muslim Lantern'. Je kan zijn YT kanaal bezoeken waar je zn socials vindt. Ik baat niet van hem of andersom, dit is geen reclame stunt! Dit is als hulp voor @tim16  en anderen.

GOUDEN TIP! Probeer langs een moskee of dawah tafel langs te gaan voor een gratis Koran vertaling. Vooral Dawah tafels, moslims die in publieke ruimte mensen informeren over Islam met meestal een tafel, tent of andere set-up. Bij Rotterdam Centraal heb je zo'n Dawah tafel en ze zijn er op maan- en vrijdag. Voor andere locaties moet ik ff checken. Ik post snel een update.

Liefs,

Salam🍉🍉

 

Hoihoi! 
Ik heb een hele interessante topic gemaakt over de Islam en het Christendom!

Misschien moet je die even bekijken?

Kijk even op mijn profiel

Liefs Anoniema ❤️

Reputatie 7
Badge +4

Hoi hoi @tim16  bij de bieb hebben ze 'm ook te leen.  Misschien kun je daar terecht? 

Groetjes liefs Tartan X 

Soms wel, soms niet. Verschilt per bieb. De bieb bij ons heeft geen Koran, maar wellicht een grotere bieb wel. 

Nogmaals, veel moskeeën en Dawah tafels geven Korans weg. Ik wacht op antw van contact, dan kan ik je verder helpen!

Salamiii😁

Reputatie 7
Badge +18

Hoi hoi @tim16  bij de bieb hebben ze 'm ook te leen.  Misschien kun je daar terecht? 

Groetjes liefs Tartan X 

@Tartan14 Ik heb geen abbo op de bieb dus lenen gaat niet. Ik wil er sws zelf 1 hebben. We hebben thuis ook al een bijbel en boeken over hinduïsme en boeddhisme en zo dus daar past een koran ook wel bij 😅

@Salam Bedankt voor de uitgebreide info. Echt ver ben ik ik nog niet. Heb vooral losse stukjes gelezen. Het is nog iets te vroeg om er een mening over te hebben. 

Reputatie 7
Badge +4

@tim16 , alsjeblieft! Voor vragen is het Forum altijd beschikbaar :)

Reputatie 7
Badge +4

 ​@tim16 , er zijn zeker tegengeluiden, die heb je altijd met alles ;) Zo zijn er mensen die beweren dat de aarde plat is of dat reptielen de baas zijn ;)

 

Heb wel eens wat van hem gezien op youtube. Vind het echt complete onzin. Zo in het leven staan als hij lijkt me heel vermoeiend.

 

  1. Ik heb de sites betreft 'wetenschappelijke fouten' doorgenomen. Elke 'fout' heb ik bekeken, en zoals ik al verwachtte, is het allemaal niet waar: de Koran bevat geen enkele fout. Zoals jij de sites hebt gepost (van mensen die duidelijk de teksten van de Koran misinterpreteren, context weglaten, en zelfs duidelijke leugens vertellen) zijn er tientallen boeken, video's en sites die al deze 'fouten' hebben weerlegd en geadresseerd. Die adresseren al deze zogenaamde fouten heel duidelijk. Dat is het eerste punt opgehelderd. 
  2. Er is geen fout met de Romeinen, de auteur van de Wikipedia pagina is onwetend van de context, net zoals alle andere sites. Adna heeft 2 betekenissen, maar laten eerst vanuit gaan dat de betekenis hier 'nearest' is. De Profeet, vzmh, leefde in Arabia en Ash-Sham was het dichtstbij Arabia. Het klopt dus, maar zelfs als mensen een probleem hebben met deze vertaling kan je zeggen dat adna 'lowest' betekent. In dit geval klopt het ook, sinds de plek waar gevochten werd het laagste gelegen land op aarde is. Het zijn dus telkens weer islamafobische mensen, die over islam liegen voor eigen belang. 
  3. We hebben miljoenen mensen die de Koran kennen van geheugen. Dit is niet slechts indrukwekkend, maar miraculeus. Maar de punt die ik maak is dat de Koran makkelijk te onthouden is, dat nog zelfs terwijl het Arabisch is! Er zouden een paar mensen geweest zijn volgens geschiedenis die de Bijbel uit hun hoofd kende en zelfs dat valt niet te verifiëren. Je hebt vandaag de dag een zekere Tom Meyer, die in 20 jaar tijd slechts 20 boeken (van de min. 66 boeken van de Bijbel) heeft kunnen onthouden. Ik ken persoonlijk moslims die in een paar jaar de hele Koran hebben geleerd. Dat is het verschil, dat het onthouden makkelijk is. Wat betreft de overleveringen, die ik ook allemaal stuk voor stuk heb gelezen, worden ze stuk voor stuk uit context gehaald, kloppen niet, of snappen niet de ware betekenis. Ook hier, net als bij de 'wetenschappelijke fouten' zijn genoeg weerleggingen voor te vinden online. 
  4. Ik snap niet eens waarom mensen hier een 'fout' van maken. Gedurende de leven van Mozes, vzmh, was er slechts 1 farao, dus is het ook logisch om de farao te benoemen als enkelvoud.
  5. De Koran is ongewijzigd. Je hebt niet-moslim textual criticists, zoals  Angelika Neuwirth, Ursula Dreibholz en Gregor Schoeler die deze claim maken. Zij zijn niet moslims, die gespecialiseerd zijn in dit vak en hebben gezegd dat de Koran ongewijzigd is sinds het begin. We hebben zoveel Korans van toen die volledig overeenkomen vandaag de dag. Denk aan de Birmingham Koran, Topkapi Koran, de Sanaa fragmenten. Maar zoals ik al eerder zei, kennen de moslims de Koran uit hun hoofd. Wij rekenen meer op onze geheugen voor de Koran dan de geschriften. Elk gebed reciteren wij stukken van de Koran uit ons hoofd, elke Ramadan wordt overal op de wereld de Koran uit het hoofd gereciteerd. Zodra iemand een foutje maakt, wordt hij meteen verbeterd. Kijk naar dit prachtige filmpje waar een volwassen man, die het gebed leidt, wordt verbeterd door een kleine jongen! https://www.youtube.com/shorts/EUwxxW1qf3g Als je goed luistert, hoor je dat de jongen al meteen wilt verbeteren, maar wacht totdat de vers is verbeterd. Hij hoorde het dus echt meteen! We hebben het over een minuscuul foutje: 'Faman tabaa' moet 'Famani tabaa' zijn. Dit is hoe scherp moslims zijn! Ook was er nog een man die de imam verbeterde. Ik heb dit persoonlijk een aantal keer meegemaakt in de moskee tijdens Ramadan wanneer de Koran volledig wordt gereciteerd. Achter de imam staan dan mannen die ook de Koran volledig kennen. Als de imam een foutje maakt, zal hij meteen verbeterd worden! Daarnaast zegt het artikel wat je stuurt niet wat je denkt. Het praat over hoe de klinkers niet ingevuld zijn in de oudere teksten en in latere teksten wel. Dit is niet een wijziging van de Koran, maar een verduidelijking. Arabieren kunnen het Arabisch lezen zonder klinkers en toch weten welke klinkers er gebruikt worden, dit kan @Salaam  verifiëren ;) Daarom zie je dit niet terug in het skelet (tekst) van de oude fragmenten. Toen islam verspreidde naar niet-Arabische landen, werden de klinkers erbij gezet om de niet-Arabische moslims te helpen met het lezen van de Koran. Hier is het verschil waar het artikel over heeft.
  6. Links is oud, zonder klinkers, rechts is nieuw, met klinkers. Dit is het verschil waar het artikel het over heeft. De streepjes… Je hebt het artikel verkeerd begrepen, wat niet erg is, sinds veel mensen nu iets nieuws hebben geleerd :)

 

Het kostte mij wat tijd, maar ik heb dus de desbetreffende sites doorgenomen en alles even duidelijk uitgelegd. 

Zoals ik al aangaf zal er altijd tegengeluid, vooral tegen de waarheid, want mensen kunnen/willen het niet accepteren. Hopelijk is het nu duidelijk! Voor alle links van de weerleggingen kan er altijd gereageerd worden, dan stuur ik die ook. Ik tag de mensen die op dit topic reageerde ff zodat zij niet misinformatie overhouden ( @Tartan14 @ikweethetnietmeer2009 @Anoniemxv @Anoniema @Stoppelbaartje @Dobymeis13)

Liefs,

Salam🍉

Reputatie 7
Badge +4

jongen! https://www.youtube.com/shorts/EUwxxW1qf3g Als je goed luistert, hoor je dat de jongen al meteen wilt verbeteren, maar wacht totdat de vers is verbeterd. 

'...wacht totdat de vers is geëindigd.'

Reputatie 7
Badge +4

@tim16, ik ben vandaag naar de moskee geweest. Daar had ik dus aan de imam gevraagd hoe en waar je Korans kon krijgen, maar hij begreep mij een beetje verkeerd. Hij zei dat hij voor mij volgende week een Koran mee zal nemen.😅

Jij hebt er niks aan, maar ik wacht nog op antw. van een andere persoon, miss dat je daar wat aan zult hebben.

Liefs,

Salam

Reageer