Skip to main content

hallo,

 

wij hadden op school vandaag een soort discussie achtig. over onder andere moslims vrouwen aan wie zij hun haar allemaal mochten laten zien, en vooral de grootste vraag bij mij kwam toen. mogen moslimse vrouwen hun haar laten zien aan andere vrouwen/meisjes. en dit mag hoe zit het bij transgenders en Non-binary personen?

 

weet iemand het antwoord erop. ik hoor het graag

 

groetjes Sam 

Transgenders en non non-argument respecteer ik wel, maar het zijn uiteindelijk toch mensen, dus man/vrouw, ik ken een moslim die thuis haar haar gewoon open heeft staan, en als er thuis dus een vriendin/vriend is, ziet hij/zij haar haar gewoon… maar het verschilt...


ehm man broer oom opa broertje en (eventueel) kinderen en andere meisjes bijv. vrindinnen zusjes nichtjes tante moeder enz.


Hallo @sammie ,

Het is al een tijdje terug, dus laten we hopen dat je er wat aan hebt! :)

Moslima's mogen hun haar (en dat wat toegestaan is) laten zien aan alle vrouwen. Daar is geen verschil in. Voor transgenders en non-binaire personen geldt het volgende: het (geboren) geslacht is bepalend. Het gender is niet bepalend. Is de transpersoon een geboren vrouw, dan handel je a.d.h.v. die informatie.

In de Koran staat dat dit het lijstje mannen is aan wie het haar en overige toegestaan is: '...echtgenoten, of hun vader of de vaders van hun echtgenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtgenoten, of hun broeders, of de zonen van hun broeders, of de zonen van hun zusters, of hun vrouwen, of dat wat hun rechterhand bezit, of mannelijke helpers die geen begeerte meer hebben, of de kinderen die nog niet op de 'Aurât (wat toegestaan is) van vrouwen letten.'

Fijne dag!

@Salam 


Reageer