Wat zeg ik tegen ouders als mijn iphone scherm opnieuw kapot is

  • 4 October 2019
  • 4 reacties
  • 470 Bekeken

Badge
Hey,

Nou uhm, ik heb dus een iphone 6s, en die was laatst kapot. Mijn vader had hem toen gerepareerd en ik was helemaal blij, maar nu heb ik hem na een paar weken weer laten vallen in de douche (k was muziek aan het luisteren) en is een helft van het scherm donkerder dan het andere. Ik heb er niet super veel last van omdat het alleen echt duidelijk ik als er een lichte kleur op het scherm staat, en ik mijn telefoon op dark mode heb staan maar alsnog vind ik het kut.

Het probleem is dat ik niet tegen mijn vader wil zeggen dat ik hem in de douche heb laten vallen, want dan gaat hij allemaal vragen enzo stellen, en ik heb daar dus echt geen zin in. Wat kan ik anders zeggen?

Help meee

4 reacties

Hallo hahaidothat :)

Hoe is het verhaal afgelopen met je telefoon?

-Dr8gon99

Heyo,

Het is simpelweg gewoon dom van je. Ik snap überhaupt niet waarom je je telefoon in de douche neemt om muziek te luisteren? Maar oke. Je begrijpt hopelijk dat het maken van een iphone schermpje iets van €100,- kan kosten. Zelf repareren is goedkoper, maar nier perse makkelijker.

Maar oke. Ik herken het zelf. We hadden een feestje en op de terug weg viel ik 3 keer achter elkaar van de fiets met resultaat enorme barst in het scherm. Ik heb nu een s10 + en reparatie kostte €179,-. Nog geen 3 weken later hadden we schoolfeest en viel ik weer. En weer een barst, maar gelukkig op de achterkant. Heb meteen screenprotector en hoesje gekocht. Dat zal ik jou dus ook aanraden voor de volgende keer.

Hoe los je dit op? Je kan naar je pa toegaan en vertellen dat je telefoon weer is gevallen en nu een donkere vlek achterlaat. Je kan net alsof doen dat je van de trap valt of struikelt en je telefoon daardoor die vlek heeft. Je kan doen of je van de fiets ben gevallen, of dat je bent aangereden ( wat trouwens misschien wel een beetje over the top is). Je kan hem op het randje van de tafel leggen waardoor bij de simpelste aanraking die op de grond valt. Je kan doen alsof je stoot tegen het aanrecht terwijl je telefoon in je broekzak zit. Je kan in de avond een glas drinken pakken en over je heen laten vallen waardoor het lijkt dat het per ongeluk was. Je kan ook doen alsof je de vaatwasser opent doet terwijl die draait en dat je dan je telefoon laat vallen in de vaatwasser. Je kan een van je vrienden vragen of hij of zij de schuld wilt opnemen.

Of... of je vertelt gewoon de waarheid. En zeg tegen je pa van. Heey pa(pa). Ik was net aan het douchen en werd ineens gebeld maar me handen waren nog nat en liet me telefoon vallen in de douche. Nou is de ene helft donkerder dan de andere. Is het de waarheid? Ja, maar dan net iets anders.

Of je zegt ach wat maakt die donkere vlek nou uit en gsat door met je leven.

Maar als je hem repareert, koop dan een screenprotector en/of een hoesje. Laat je hem dan is vallen (in de douche) dan heb je een grote kans dat die niet meteen kapot is.

See ya!
Spookyzx.

p.s. Het kan iedereen overkomen, het is mij ook gebeurt. Maar probeer de volgende keer wat voorzichtiger te zijn en luister bijvoorbeeld je muziek vanaf de wastafel, of waar dan ook.
Badge
@Spookyzx

Ik had er ook een screenprotector en hoesje om, maar ja dat hielp dus niet zo veel. En de vorige keer had mijn vader het ook zelf gerepareerd. Hij had het scherm, homeknop en batterij voor 40 euro gedaan dus ik denk niet dat een scherm zo heel duur is, maar het gaat er meer om dat het dan is alsof ik niet normaal met mijn spullen om kan gaan.
Nou ja het kost niet veel als je het zelf fixt inderdaad, maar als je naar een reparatie winkel gaat of MediaMarkt dan betaal je snel boven de €100 - voor een schermpje.

Je kan denk ik wel normaal omgaan met je spullen, alleen je hebt hem ongelukkig laten vallen binnen korte tijd. Je kan je vader dat gewoon vertellen als je je echt irriteert aan het scherm. Je kan ook voorstellen dat je zelf betaald voor het schermpje, je pa hoeft hem dan alleen te vervangen.

See ya!
Spookyzx.

Reageer