Skip to main content
Vraag

Wat vinden jullie van het Chatfilter op roblox?

• December 19, 2025
  • 8 reacties
  • 66 Bekeken

anoniempje_0355
Forum|alt.badge.img+2

Het is zo irritant dat ik alleen met 15/17 kan chatten want ik doe adopt me en dan wil ik wat traden met vrienden ofzo maar die worden in een andere categorie gestopt en niemand zegt wat. Iemand die dat ook irritant vind?

8 reacties

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • December 20, 2025

Tja, chat filters... beetje raar dat je ook in random servers wordt gestopt want Roblox pleurtย zeg mr Nederlanders van dezelfde leeftijdsgroep bij elkaar. Dat maakt me niet uit want ik gebruik toch Snap/Discord om te praten. Misschien krijg je de update nog maar ik snap wat je bedoelt.

Groetjes,

ghast

anoniempje_0355
Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • December 23, 2025

(Onnodige quote verwijderd door KT)

K heb die update ook al gehad mr ik deze updates zo raar, En je kan geen boxen of eggs in games openen ( zoals adopt me ) want je weet al wat je krijgt.

Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • December 24, 2025

Het is inderdaad irritant, maar weet wel dat dit een poging is om voornamelijk jonge kinderen te beschermen tegen pedofielen en sadisten.

Er zijn genoeg kinderen die zelfmoord plegen doordat ze gechanteerd worden door hen.

Ik raad je zeker aan om deze docu van Zembla te bekijken om een beter beeld te krijgen van wat ik precies bedoel.

anoniempje_0355
Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • December 27, 2025

Maar het gebeurt toch ook gewoon via Tiktok en Snapchat ( wat onder de 13 ook gewoon niet mag ) dus het ligt ook een beetje aan onoplettende ouders

Anya
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • December 27, 2025

Het is inderdaad ook heel vervelend, want ik mocht van mijn vader zijn ID gebruiken, omdat ik een paar van mijn favo spellen niet meer kon spelen, maar nu heb ik spijt en zit ik in de categorie 21+ en ik hou van RP spelen en heb voor dingen ook wat aardig geld aan besteed maar ik ben gestopt met roblox want ik werd er gek van je bent niet de enigste

anoniempje_0355
Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • December 28, 2025

โ€‹@Anyaย 

Ik heb het op me normale acc gedaan en daar kreeg ik 16-17, maar op mijn alt kreeg ik 20-21, dus op me alt kan ik eigenlijk bijna niks meer met leeftijdsgenoten zeg mr

Cheezburger
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • December 29, 2025

Het is inderdaad irritant, maar weet wel dat dit een poging is om voornamelijk jonge kinderen te beschermen tegen pedofielen en sadisten.

Er zijn genoeg kinderen die zelfmoord plegen doordat ze gechanteerd worden door hen.

Ik raad je zeker aan om deze docu van Zembla te bekijken om een beter beeld te krijgen van wat ik precies bedoel.

een poging die niet goed genoeg is. stel je voor dat zo'n pedofiel in de groep van 5-9 jaar komt en dan gewoon vrij met hun kan chatten terwijl de mensen van 13+ de jongere kinderen niet kunnen waarschuwen en de pedofiel niet kunnen rapporteren? wat ik een goede poging vind is dat je of je ID verification moet doen of robux moet hebben gekocht voordat je spellen op roblox op openbaar kunt zetten. dat houdt de zogenoemde "condo" spellen tegen, die 18+ zijn en etc.

anoniempje_0355
Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • December 30, 2025

โ€‹@Cheezburgerย Ik vindt dit wel een hele goeie. Pedofielen die vinden altijd wel een manier om kinderen/tieners te vinden op deze spellen en dit is meer irritant voor kinderen/tieners/pubers die gewoon een spelletje proberen te spelen.