Skip to main content

Wat moet ik nu? True crime kijken of niet?

• November 22, 2025
  • 2 reacties
  • 44 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+14

Hoi iedereen... Sinds ik ben ontdekt door mijn moeder op het kijken van True Crime, kijk ik niet meer. Zij vind het helemaal niet geschikt voor mijn leeftijd (het is 12+ en ik ben ouder dan 12) en krijgt rare ideeën dat ik mensen zou vermoorden 😨 Jullie raden het al: dat zou ik natuurlijk nooit in mijn leven doen! Ik wil juist mensen stoppen om dat te doen. Zie daarvoor mijn topic: https://forum.kindertelefoon.nl/emotionele-problemen-en-gevoelens-29/een-onbereikbare-droom-sloopt-me-100253?tid=100253&fid=29 
En verder snapt ze niet wat ik er "leuk" aan vind dat te kijken. Maar sindsdien kijk ik alleen nog maar korte films die ik in 1 keer uit kan kijken zodat ze het niet doorheeft. Nou is er een serie die ik heel graag wil kijken (Missing: Dead or Alive) maar ik durf het gewoon niet aan te klikken. Ik weet niet wat ik moet, ik wil het namelijk graag kijken maar mijn moeder dus duidelijk niet.

Liefs Yusa

2 reacties

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • November 22, 2025

Hoi, je wilt eigenlijk alvast wat leren en weten over zulk werk?  Zijn er niet nog meer mogelijkheden? En als je het realistisch wil bekijken denk ik dat je misschien ook Europese alternatieven zou kunnen bekijken. "The Team" is er 1. Je kunt ook proberen via ai te vragen naar realistische manieren om te leren en bekijken hoe dit soort opsporing werkt. Er zijn vast mogelijkheden.  Denk aan podcasts uit Nederland en België over zulke onderwerpen. Misschien ook via de politie in de vorm van video's ofzo. Dan steek je er ook wat van op en is het ook " dichterbij huis" 

Groetjes liefs Tartan X 

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • November 23, 2025

@Tartan16 ja ik vind het gewoon erg interessant allemaal om te kijken.  Gisteravond weer een voorbeeld 😒: voor een programma op tv was er iets met politie: ik denk een verhoor ofzo en de ondervraagde had een blur dus mijn moeder klikte dat weg en zei: "Dat is vast een crimineel, ik wil niet dat je dingen ziet die niet geschikt zijn, hier kan je niet tegen" etc. Dat kan ik dus wel. Het leek me juist interessant om verder te kijken. Ehm ja The Team heb ik ff opgezocht en dat lijkt me niet zo geschikt, dat is dan weer 16+. Maar wel fijn dat je een tip geeft hoor!

Liefs Yusa 😘😘