Vraag

vriend via Roblox, zelfmoord plegen???

  • 3 December 2022
  • 5 reacties
  • 226 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo, ik heb een vriend via Roblox. We waren 5 jaar bevriend. Hij verteld in die 5 jaar dat hij af en toe gepest werd. Vandaag heeft hij gezegd dat hij mij gaat ontvrienden. Ik vroeg waarom en zei dat het privé dingen zijn. Hij schreeft als laatste bericht op Roblox en daarna ontvrienden hij mij:

'Waarschijnlijk ga ik de wereld verlaten. Ik hoop dat je nog aan me denk en onthoud de gesprekken wat we elke keer voerde. Dankjewel dat ik bevriend mocht zijn met jouw.'

Ik denk heel waarschijnlijk dat hij zelfmoord wilt plegen, klopt dit? Is er een mogelijk dat hij dit niet gaat doen? Is het mogelijk dat jullie mij kunnen helpen? Hij heet op Roblox ----------(volgens mij nog een aantal cijfer, maar dit weet ik niet). En helaas heb ik geen contact meer. Het zou echt zonde zijn dat hij door pesten zelfmoord gaat plegen.

 

-geef nooit contactgegevens , zoals accountnamen bijvoorbeeld, in een topic. Wij vinden anonimiteit heel belangrijk voor de veiligheid van het Forum. Daarom hebben we dit topic aangepast.- De kindertelefoon


5 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @AlapaZwem , 

We lezen dat je je zorgen maakt over je vriend. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je samen met de Kindertelefoon wil kijken wat je in deze situatie kan doen. Ook kan je voor adviezen contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Veel succes!

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon

@AlapaZwem oh dat klinkt erg heftig. ik speel zelf ook roblox en ik zou dat ook niet zo leuk vinden. weet je zeker dat dat persoon een echt iemand is? 

als je over dit onderwerp wilt praten, dan kun je dat denk ik het best met de kindertelefoon doen of je familie.  hun kunnen jouw hier het beste bij helpen!! <33

 

veel sterkte!!

 

liefs emma

Reputatie 7
Badge +15

Ik ben het eens met @emmaa , weet je zeker dat die persoon echt is, en of het écht iemand is zoals hij omschrijft. 
 

❤️🧡💚, chatt anders even met www.113.zelfmoord,of met  www.dekindertelefoon.nl. Je kan bij de kindertelefoon ook met iemand van ONGEVEER de zelfde leeftijd chatten ( van 18.00 tot 20.00 ) voor misschien eigen verhalen van diegenen 

 

groetjes 

Mij_Niet_Gezien 

Badge

Hoi,

Ik heb zo'n gevoel dat jouw gevoel klopt, er is weinig aan te doen aangezien je geen contact meer met hem hebt. Misschien zou je een Message naar hem kunnen sturen als hij dat aan heeft staan, en hopen dat hij reageert. Ik wens je sterkte!

 

Reputatie 1
Badge +1

sorry dat ik het zeg, het is maar roblox

Reageer