Skip to main content

Vraag over contact

• April 13, 2025
  • 5 reacties
  • 82 Bekeken

Anoniempje.21312
Forum|alt.badge.img+1

Hoi, ik weet dat je via de Kindertelefoon geen contact mag leggen, maar wat vinden jullie ervan?

Ik vind het wel goed, maar ook wel slecht.

Stel dat iemand exact hetzelfde heeft gemaakt, en je wilt er prive over verder praten kan dat niet.. Ik snap dat ze zeker willen zijn dat je volledig anoniem kan zijn, maar voor sommige kan het misschien wel fijner zijn.. 

5 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • April 14, 2025

Hey! Ja je hebt wel een punt, maar de kt legt het ook wel goed uit, dat er risico's zijn en dat anonimiteit veilig is. Ik denk ook soms wel eens " kon ik maar meer doen", maar dat is nu eenmaal niet de bedoeling van dit forum. Het is idd wel jammer soms hoor, maar ik begrijp het ook wel. Er zijn ook al veel van deze ideeën geweest maar het probleem is elke keer weer dat de anonimiteit in gevaar kan komen. En dan kan het dus niet. En de Kindertelefoon kan ook niet zomaar dingen gaan doorgeven omdat zij ook niet meer van ons weten dan het mailadres en nickname. Ik ben het dus met je eens maar we moeten ons er helaas bij neerleggen dat het niet anders kan 😊

Liefs Tover xxx

• April 14, 2025

Zoals ​@Tover01 al zegt is de anonimiteit van iedereen hier heel erg belangrijk. Privé met elkaar praten gaat dus never nooit gebeuren. Het risico is ook  gewoon te groot want door de anonimiteit weet je nooit voor 100% zeker wie er achter een account zit. De meesten hier zullen wel eerlijk zijn maar je moet bedenken dat er kinderen vanaf 12 jaar op het forum zitten. Daarom moet KT dus extra voorzichtig zijn.

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • May 3, 2025

Je kunt toch anoniem zijn en toch prive praten? Stel ze activeren priveberichten, dan kun je met elkaar communiceren terwijl je toch anoniem bent.

Ik denk dat dit inderdaad wel goed zou zijn al zouden er wel regels moeten zijn. Bijvoorbeeld dat je eerst in je profiel moet activeren dat je priveberichten kan ontvangen en standaard alleen kan sturen naar degenen die dit in hun profiel hebben geactiveerd. Dan kun je niet worden lastiggevallen als je dit niet wilt, maar als je zelf aangeeft open te staan voor priveberichten dan kan het weer wel.

Ik vind het wel jammer: je mag wel over onderwerpen praten hier, maar niet echt met elkaar. Dan is het chatten en dat is verboden. Ik zou graag zien dat dit verandert.

• May 17, 2025

Als ze zeggen dat ze het niet doen doen ze het niet.

ergens anders stond dat ze niet verantw willen zijn als het fout gaat dus ja. Ik kan alleen niet meer vinden waar

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 6, 2025

Ik vind het vrij logisch dat dit niet mag. Stel je zou het wel mogen en dan kan een pedo zich voordoen als een kind en dan contact gegevens uitwisselen met dit kind. Er komen veel kwetsbare kinderen hierop die een makkelijke prooi zijn voor creeps.

xx liefs Wolf 🐺