Skip to main content
Vraag

vals beschuldigd

• February 11, 2026
  • 14 reacties
  • 171 Bekeken

ghast
Forum|alt.badge.img+9

Hoi lieve forumleden,

Er zijn weer veel problemen. Deze keer is het serieus.

Er is een meisje in de andere klas en die beschuldigt mij van dingen van haar doorsturen en online zetten. Ik weet dat mijn vriend screenshots van haar openbare verhalen heeft gemaakt.

Wat het probleem is: dat meisje heeft mijn naam op een openbare story gezet en dus kan iedereen zien dat ik "slecht" ben. En dat ze de politie erbij haalt wnr er meer gestuurd wordt. Ze heeft de story super erg gemaakt met grondwetten enz.

Ik ben oprecht een van de meest geliefde leerling van mijn school....

Wat moet ik doen??

Groetjes,

ghast

14 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi lieve  ​@ghast ,

Wat erg dit 😣♥️ kun je dit tegen je mentor/ docent zeggen? Zodat ze bijvoorbeeld erger kunnen voorkomen en tenminste jouw deel weten. Je zou ook met dat meisje kunnen praten als dat fijner voelt over hoe het zit.  Ik snap dat het lastig is of je bang bent dat ze het misschien niet wil geloven, maar ik denk dat dit wel de kortste klap is. Ik hoop heel erg dat het niet erger wordt en goed komt! 😢♥️

Liefs 😘

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • February 11, 2026

Hey lieve ​@ghast ❤️ Ze kan dan wel de hele Grondwet erbij halen, maar jij hebt het niet gedaan, toch? Valse feiten verspreiden is laster en is strafbaar volgens art. 262 van het Wetboek van Strafrecht.

https://wetten.overheid.nl/BWBR0001854/2026-01-01/0#BoekTweede_TiteldeelXVI_Artikel262 

(Ik doe eindelijk eens iets met mijn kennis over de Wet, dankjewel🙂)

Maar goed, dit is serieus onacceptabel van haar, zij verspreid laster. Als zij weer over de Grondwet begint, kun jij dat tegen haar zeggen en ze schrikt misschien wel flink. Ik zou er wel van schrikken in ieder geval. Ik weet niet of dat al te verstandig is, dus daarom zou ik misschien naar de directie gaan en naar je ouders. En dan leg je de situatie aan hun uit. 

Succes, ik hoop dat het goed komt🫂

Liefs Yusa 😘

• February 11, 2026

Jeetje wat naar en heftig!!❤️

Heb je al met haar geappt/gepraat? En mocht het nou echt uit de hand lopen kun je het best eerlijk zijn over je vriend, denk ik. Ik denk dat het voelt alsof je hem dan verklikt maar wat hij deed is strafbaar en niet leuk voor het meisje. Verder heb ik niet echt goed advies sorry! Maar heel veel liefs en succes!❤️

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topic-opener
  • Topper
  • February 11, 2026

Het probleem is wel dat zij een super slechte personaliteit heeft en mij haat. Wat er is gebeurd, dus ik ben Lua developer wat inhoudt dat je Lua kan coderen. Ze wilde dat ik zonder iets van waardering dan ook een game voor haar maakte of ja aanpaste. Ik deed dat en dat ging een beetje fout met scripten maar daarna heb ik dat aangepast.

Wat zij daarna zegt kan niet (ziektes, erge scheldwoorden).

Ze zet ook mensen voor schut en vanalles en ik weet dat ze op het forum is of is geweest dus waarschijnlijk gaat ze me meer vernederen maar het is de waarheid dus.

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topic-opener
  • Topper
  • February 11, 2026

Wat ze nu heeft gedaan kan niet. Sorry voor de update maar deze is belangrijk @moderator

Ze noemt me in haar verhaal "stomme loser die een obsessie met me heeft" en zegt dat ze acties gaat ondernemen. (Weer op openbaar verhaal)

Sorry ik ben gewoon super geïrriteerd.

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • February 11, 2026

Hey ​@ghast  je hebt in elk geval het hele verhaal helder en duidelijk en in volgorde verteld. Dat kun je ook gebruiken als weerwoord, als mensen je gaan vragen. Als je alles zo gedetailleerd en logisch uitlegt begrijpt iedereen wel dat zij liegt en je vals beschuldigd. En zeg haar dat je er een smaad zaak van maakt als ze niet stopt. Misschien kun je ook advies inwinnen bij het juridisch loket!  https://www.juridischloket.nl/

En  misschien past  dit:  

https://meld.nl/melding/cybercrime-melden/

Sterkte en succes! Liefs, Tover xxx

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • February 11, 2026

Hey, dit kan echt niet. Als zij de politie erbij gehaald heeft, waarom doe jij het dan niet? Dan weten ze ook jouw deel van het verhaal als je wilt. Dat gaat de politie heel erg helpen denk ik. En gebruik de tips van iedereen hier, die zijn ook heel goed

Sterke!

Groetjes Lupus 

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • February 23, 2026

Hey lieve ​@ghast ❤️

Ik dacht aan je, hoe gaat het nu allemaal? 

Liefs, Yusa 😘🫂

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topic-opener
  • Topper
  • February 23, 2026

Hoi lieve Yusa,

Geen verbetering eigenlijk qua gezondheid. Hetgene in het topic is wel opgelost, heb haar genegeerd en sinds dat moment niks meer over gehoord. Ben weer deze week  nr school (vakantie voorbij). Niet makkelijk maar it is what it is.

Bedankt voor het vragen. :)

Liefs,

ghast

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • February 26, 2026

hi ​@ghast 

naar om te horen dat er kwa gezondheid nog geen verbetering is. maar wel fijn dat het andere is opgelost 

liefs vie 💗

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi lieve ​@ghast ,

Fijn om te horen dat hetgene in deze topic is opgelost! Wat rot van de rest 😓 zou het misschien wel helpen als je blijft aangeven dat school zwaar is?  Of dat je ouders een gesprek met school voeren?  Gun je echt dat het beter gaat! 😘

Dikke knuffel  🫂

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topic-opener
  • Topper
  • February 28, 2026

Hoi lieve ​@Boterbloempjee,

Binnenkort (mijn mentor heeft een mail gekregen vd fysio met de datum en tijd) heb ik met de zorgcoördinator, mentor en fysio een gesprek over hoe het gaat en wat ik bij de fysio voor dingen doe. Ik zal het daar aangeven dat het alsnog niet beter gaat. Ik heb ook al deze weken veel gesprekken met mijn mentor gehad waarin ik heb aangegeven dat het niet beter gaat.

Dankjewel voor je lieve reactie en ​@vie jij ook super bedankt. <3

Liefs,

ghast

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi lieve ​@ghast ,

Fijn om te horen dat je een gesprek hebt! En goed van je dat je het dan gaat aangeven, het kan misschien fijn zijn om van te bepaalde dingen even op te schrijven wat je wilt zeggen etc. Als je wil laat dan even weten hoe het gesprek ging. 😊 ik wens je alvast veel succes met het  gesprek en ik hoop dat het  helpt! 

Dikke knuffel 🫂

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topic-opener
  • Topper
  • March 7, 2026

We zijn inmiddels een paar dagen na het gesprek. Daarin werd benoemd dat de school ziet dat ik mijn uiterste best doe en in de lessen actief ben.

Maar door dat ben ik wel nu kapot in de pww (ik krijg wel extra tijd en van alles maar het is alsnog super zwaar merkte ik al tijdens mijn 1e pw van de pww) doordat ik veel werk doe en hard werk aan projecten om zo goede punten te halen. Straks zijn scheikunde en natuurkunde aan de beurt en dat zijn de vakken waar ik super hoog moet scoren om voldoende te staan. En jullie weten: elke dag is anders en dus heb je een dag waar je je met dysautonomie ok voelt en dan een dag waar je nauwelijks kan drinken.

In het kort: Er staat veel druk op me en ik heb geen idee of het keihard werken überhaupt gaat leiden tot een plek in 5 gymnasium over een paar maanden.

Wat vinden jullie hiervan?

Met veel liefs,

ghast