Skip to main content
Vraag

Tips voor minderen met schermtijd??

• December 16, 2025
  • 8 reacties
  • 97 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+14

Ik zit echt teveel op mn telefoon per dag, officieel heb ik daarop 1 uur schermtijd per dag maar ik vraag al 2-3 maanden lang elke dag mijn vader om meer, dus dan zit er 2 uur op ipv 1. Puur uit verveling en ik vind het altijd leuk om op het forum rond te kijken. Bovendien weet mijn moeder niet dat ik steeds om meer vraag, dan zou ze wel echt boos worden 😶 En dan heb ik nog wat apps waar ik eeuwig op mag, camera, notes en sketchbook bijv.  Ik ben nu ook al weer 45 minuten actief geweest, dus ik ga weer om meer vragen.. maar dat moet niet. Help!! 

Liefs Yusa 😘

8 reacties

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • December 16, 2025

Hoi,

1 of 2 uur op je telefoon is niet super veel hoor, maar je kan bijv. afleiding zoeken door bijv. te gaan tekenen of buiten activiteiten te gaan uitvoeren.

Groetjes,

ghast

Big S
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • December 16, 2025

Grote S weer hier,

Een uur is al best wel beperkend. Ik kan er af en toe wel zo’n 5 uur achter zitten. Als je nog meer wil minderen, zoek dan meerdere hobby. Als ik bijvoorbeeld niet achter m’n telefoon wil zitten, ga ik naar de gym, of ga ik bijvoorbeeld een muziek instrument spelen. Maar er af en toe op zitten maakt echt niets uit!

Groetjus

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • December 16, 2025

1 of 2 uur is echt weinig hoor. Mijn gemiddelde is bijna 5 uur haha. Maar ja als je echt minder wilt kun je mss je telefoon niet  meenemen naar je kamer bijvoorbeeld.

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • December 16, 2025

Hoi ​@Yusa , je kunt als je je verveelt dan kun je :

• tekenen
  • Een boek lezen
  • Met vrienden afspreken buiten
  • Buiten spelen met je vrienden
  • Je vrienden bellen
  • Ee hut bouwen
  • knutselen
  • Taart bakken, cupcakes bakken
  • Verhaal schrijven of een stripverhaal tekenen
  • Krijt kunst, dus met krijt buiten tekenen
  • Fietsen
  • Picknicken
  • verstoppertje
  • Hindernisbaan
  • Parcour maken
  • Dans feestje houden met je vrienden, en kijken wie het beste kan dansen
  • Tuinieren
  • Spullen die je niet meer nodig/ gebruik weggooien of sorteren in een aparte bak
  • Je kamer opruimen
  • Op avontuur gaan, met je vrienden
  • schilderen
  • Verfen
  • Zet je telefoon op vliegtuig modus

Ik denk dat dit genoeg tips of advies zijn voor je, voor nu, ik hoop dat je iets met deze tips en advies kan doen. Success. 

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • December 16, 2025

Een uur is ook weinig ben ik helemaal met jullie eens. Maar ook zit ik nog twee uur per dag met de ipad op netflix en nog 's avonds een uur tv te kijken voor het slapen. En dus dat is 4 uur als ik niet om meer vraag. En nu dus steeds 5 uur. Vandaag niet gelukt 😅

Liefs Yusa 😘

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • December 16, 2025

En ​@miarabel457 prachtig heel veel mooie tips!! Ga zeker wat daar van doen binnenkort ❤️

Liefs Yusa 😘😘

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • December 18, 2025

Graag gedaan Yusa, je bent welkom.

• January 10, 2026

Hoi,

Ik ben 25 dagen laat (lol) maar 1 of 2 uur op scherm is helemaal niet veel hoor! Dat is eigenlijk heel goed. Andere mensen gaan wel 5+ uur ofzo op tm 10 uurtjes, die schermtijd is echt heel goed, als je denkt dat het veel is, dan is dat prima. Maar dat is de aanbevolen schermtijd voor kinderen vooral, me moeder gaat wel 5 uur op de scherm maar voor volwassenen is dat prima. Voor kinderen is dat verslaafdheid, maar jij bent niet verslaafd! Wees blij en trots.