Vraag

Telefoon kapot :(

  • 23 May 2024
  • 4 reacties
  • 56 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Haii

 

Ik zat laatst op m'n kamer, en ik zat te videobellen met mn beste vriend, alleen mijn telefoon was toen 30%, dus ik stopte hem in de oplader en ging weer verder met hem videobellen, alleen ik kreeg een melding van dat ik mn telefoon moest opladen na een uur, want die  was 15%, dus toen dacht ik eers van, shit mijn oplader is kapot, maar toen ik nog 2 andere opladers probeerde in andere stopcontacten en ik ook nog het via mn laptop deed, laadde hij niet op, en als die 15 is, gaat die altijd heel snel op, en ik heb toen snel alles op mn sd kaart gezet, maar ik kon het ook niet op mijn laptop zetten, want mijn telefoon is dus daarin kapot, dus dat was heel erg stom, en ik heb het ook met mijn zus  haar telefoon geprobeerd maar die laadde gwn op, en ik heb wel een oude telefoon, de samsung a6 uit 2017, maar ik mag van mijn ouders geen nieuwe telefoon, ook niet van mijn eigen geld kopen, want ik moet “voorzichtiger” zijn, maar mijn telefoon is nu nog maar 7, en ik weet niet wat ik nu moet doen, stiekem een nieuwe kopen, of hem laten repareren, en ik weet niet eens of dat kan, want het zit echt heel diep in mijn telefoon, dus plss help me!

 

Ps, hij deed het al niet goed, maar ik mocht überhaupt nog geen telefoon


4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Er zijn winkels waar je hem kan laten repareren. Als je ouders vragen gaan stellen kan je zeggen dat telefoon ook wel eens kapot gaan. En het van je het van je eigen geld gaat betalen (neem ik aan). Want het is jóúw geld

Groetjes mij @anoniemxv

Reputatie 7
Badge +14

Hey, van 2017 is al wel oud hoor, dat kun je ze rustig vertellen.  en je kunt er ook nog bij zeggen als extra argument, dat een verouderd toestel riskant is vanwege beveiligings-updates die die niet meer krijgt, waardoor je kwetsbaar bent voor hacks en malware ( en een beetje overdrijven helpt ook wel 😉). Ik vind serieus een A6 uit 2017 al wel aan de datum. Dus daar heb je al lang genoeg mee gedaan hoor. Vertel ze dat maar :)

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +9

Hoi  @heyy_2011 ,

 

ik heb ook wel eens zoiets gehad met een Samsung. Dat ik het stekkertje erin deed en dat hij niet oplaadde of soms wel en soms niet.

Ik ben toen naar zo'n reparatie winkel geweest en die jongen zei dat er waarschijnlijk 'vuil’ in dat 'stopcontactje’ zat. Dat krijg je er zelf niet uit en hij wist ook niet 100% of het zou lukken, want soms is door het 'vuil’ dat 'stopcontactje ’ echt al ook kapot. Het snoertje klikt er dan eerst al een tijdje niet echt lekker meer erin en dan weet je al dat er vuil in zit en misschien kun je dat er zelf nog voorzichtig uitblazen ofzo, idk. Dat heb ik nog nooit geprobeerd.

Voor 25 euro wilde hij het proberen, dus om het vuil, zoals kleine stofje en  alles wat er in je broekzak zit, eruit te halen en als het ‘contactje’ dan nog goed was dan deed de telefoon het weer. Als het 'contactje’ kapot was dan kostte het in totaal iets van 60 euro en als dat schoonmaken dus niet gelukt was dan trok ie die 25 euro eraf een moet je nog 35 euro bij betalen. Dan solderen ze er een heel nieuw contact in, dus voor opladen en ook voor je bekabelde oortjes. Dan moeten ze met een microscoop alle contactjes solderen, dus dat kost wel 45 minuten werk ofzo., 

Als ze het alleen schoonmaken is het in een kwartiertje klaar. Dan verwarmen ze eerst de telefoon tot 80 graden  (niet zelf proberen natuurlijk)  en kennelijk komt dan die hele prop vuil (stof en vet van je vingers en weet ik veel wat allemaal)  er dan in één keer uit. of kunnen ze met een pincetje ofzo eruit halen. Weet ik niet precies hoe dat werkt. Volgens mij is het heel weinig werk en moet je vooral wachten vanwege het opwarmen en weer afkoelen van je telefoon. 

Vraag is dus of  het je dat geld waard is en of er iemand bij jou in de buurt zit die dat kan doen. Wel vragen wat het daar kost, want misschien vragen ze wel veel meer…

 

Succes en ik hoop dat het snel opgelost wordt en niet heel veel geld kost.

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

Reputatie 6
Badge +2

Heey

Je hebt een telefoon uit 2017? Dat is idd wel oud. Heb je een reden voor een nieuwe telefoon. Misschien moet je hem naar zo’n ICT-maker sturen.

Heb ik niet te laat geantwoord? 
 

Liefs Anoniema ❤️

Reageer