Vraag

socialmedia verslaving

  • 9 August 2021
  • 3 reacties
  • 54 Bekeken

Badge

Hey

 

ik zit per dag zo’n tien uur op m’n telefoon 

dat vind ik echt veel te veel, ik heb al me meldingen al uit gezet en ik wil echt veel minder op me telefoon zitten maar ik ben echt verslaafd.

iemand tips of weet goeie websites?


3 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hahah ik zit ook echt iets van 10 uur op mijn telefoon per dag. Als je dat erg vind en er mee wilt stoppen kan je een tijdlimiet instellen bij instellingen/schermtijd. Je kan ook je telefoon weg leggen en andere dingen gaan doen.

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Daya-maye 

Je kan een limiet zetten op apps en websites. Op een iPhone heet dit schermtijd, maar je hebt dit ook op android. En voor computer kan het ook, maar dan is het iets ingewikkelder.

Voor iphone: Instellingen > Schermtijd > Schakel schermtijd aan > Applimieten > (de app waar je een limiet aan toe wil voegen). En dan nog ‘gebruik toegangscode voor ‘schermtijd’’ 

Stel in hoelang je wil dat je er elke dag op kan. Laat dan iemand anders de code voor schermtijd instellen. Bijvoorbeeld je ouders of als je dat liever niet hebt dan een vriend / vriendin.

Veel succes

Groetjes NV

Badge +3

Zoals hierboven ook al is gezegd een tijdslimiet instellen en wat ook helpt is andere hobby's/ leuke dingen om te doen uitproberen zodat  je daar drukker mee bezig mee bent

Reageer