Skip to main content

snap en tiktokk heluuupp

• March 1, 2026
  • 5 reacties
  • 77 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi allemaal, 

Ik zit al een tijdje met iets,

Ik zit in de 1e van middelbare en echt iedereen uit mijn klas heeft tiktok en snapp, maar ja ik dus niet. Wrm niet? Nou kijk ik zou het niet persé echt willen ofzo en ik denk ook niet dat het zou mogen van mn ouders. 

Al denk ik dat als ik het zou mogen ik wel had gedownload, ik heb gwn geen zin in een preek van mn ouders met dat ik ‘voorzichtig’ moet doen

Maar kinderen uit mn klas vinden het wel soms irri dat ik geen snap heb en alles op whatsapp doe en soms maken ze er ook grapjes over of zeggen ze: ga vanmiddag vragen of je snap mag en dat soort dingen..

dus hebben jullie tips over wat ik kan doennnn?

lieefsss 😘

5 reacties

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • March 1, 2026

Hoi,

Waarom doen ze daar dan zo irritant over? Ik zelf heb wel snap mr geen tiktok want ik vind tiktok maar onnodig (alleen maar scrollen). Ik weet nog toen ik 3 jaar terug in de 1e zat, dat oprecht elke klasgenoot van mij via WhatsApp praatte en belde. Negeer die kinderen maar. Bruggers doen vaak zo om indruk te maken.

Groetjes,

ghast

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • March 3, 2026

Hallo, ik zou het gewoon vragen aan je ouders. Als ze nee zeggen kun je dat als argument gebruiken tegen je klasgenoten en als ze ja zeggen kun je het dus gebruiken. Sowieso is snap niet gevaarlijk zolang je niet mensen voegd die je niet kent. 

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • March 10, 2026

Hoi! Ik herken dit. Toen ik in de 1e zat had ik geen snap en vgm ook geen tiktok. Alleen kinderen uit me klas maakte de 1e groepsapps enzo via snapchat, ja wat mort je dan.

Toen heb ik het maar gedownload omdat ik bang was uit de boot te vallen of dingen te missen. Maar achteraf had dit niet gehoeven. Al vrij snel kwam er een groepsapp op whatsapp en maakte ik vrienden die het allemaal niet zoveel uit maakte. Nu, 4 jaar later heb ik snapchat al meer dan een half jaar niet geopend en heb er geen last van

Ik snap dat het een andere situatie is dan bij jou omdat ik er geen opmerkingen over kreeg en mijn ouders er ook niet moeilijk over doen maar ik zou gwn zeggen dat je er niet zoveel over aan moet trekken. Wil je echt vrienden die het boeien dat jij geen snapchat hebt. Als je vrienden bent met mensen die vrienden zijn met jou omdat ze je gwn gezellig of aardig vinden is dat 10x beter dan dat ze vrienden met je zijn omdat je snapchat hebt. 

Misschien is er wel nog iemand in je klas en kun je samen met diegene de kracht vinden om een groepsapp op whatsapp te maken. Ik snap natuurlijk wel dat dit lastig kan zijn

Groetjesss

Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • March 10, 2026

Hooii,

Ik heb pas snap en insta gekregen toen ik in de 3de zat en heb nogsteeds geen tiktok, ben nu 15, maar je mist er helemaal niks mee. Echte vrienden maakt het niet uit wat je gebruikt om te appen en zijn gewoon vrienden met je omdat ze je aardig vinden. Dit kan soms even duren maar ik heb nu de liefste vrienden die er zijn en ik ken/kan goed met bijna de hele school nu! die kids uit je klas zijn gwn insane om hierover te beginnen. Gewoon niks van aantrekken en het pas aan je ouders vragen wanneer je t echt zelf wilt, en niet omdat je klasgenoten er steeds over beginnen. Je zit een paar jaar met ze op school en dan hoef je ze nooit in je leven meer te zien, dus het komt echt wel goed, laat je niet opnaaien! 

Hoop dat dit helpttt

Liefs,

F

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • March 10, 2026

Blijf weg van snap en tiktok: ze maken je dwaas.  Ga leven: sport, maak vrienden, lees, speel muziek, vind een lief.  Negeer wat de andere kinderen zeggen.