Vraag

Schoenen buiteland

  • 26 April 2019
  • 3 reacties
  • 148 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi
ik wil graag schoenen bestellen vanuit het buiten land dus China volgens mij
ze zijn van het merk Nike
ze kosten €58,- ze zijn nep want de echte kosten niet zo weinig die zijn veel duurder
maar mijn vraag is:
als ik ze bestel en ze komen in Nederland nemen de Duane de schoenen niet in?!!
weet iemand hier een antwoord op
???!!!

3 reacties

Ik ga even wat van deze site wat quoten.

"Indien u namaakproducten bestelt en deze laat importeren in de Europese Unie, handelt u onrechtmatig jegens de merkhouder.
Indien de douane een pakketje aantreft met namaakproducten, dan zullen zij uw bestelling in beslag nemen en de merkhouder op de hoogte stellen van het aangetroffen namaakproduct. De merkhouder kan dan nader onderzoek instellen om te kijken of het inderdaad om namaak gaat. Dit levert voor de merkhouder bijkomende kosten op. Zo moet het product worden tegengehouden door de douane en dient het uiteindelijk afgevoerd en vernietigd te worden. Deze kosten mag de merkhouder op u verhalen."

Dus ja, de douane kan het pakketje in beslag nemen, wat zeer nadelig is voor jou.

Je zult ook mogelijk omzetbelasting moeten betalen, hoewel ik dat niet zeker kan zeggen.

Waarom zou je deze halen, als het zo veel problemen op zou kunnen leveren?
Het is mischien aantrekkelijker om schoenen van een andere producent te halen, als je niet zo veel geld uit wilt geven.
Hey,

Van welke site koop je het? Want ik weet dat je bij veel webwinkels uit China in ieder geval heel wat meer geld moet betalen bij spullen boven de 20-22 euro...

Ik zou gewoon wat meer sparen en dan iets meer wegleggen voor échte Nikes. Die zijn waarschijnlijk van een betere kwaliteit en gaan ook langer mee. Problemen bij 'fakers' kunnen stiksels en delen van de schoen die losgaan, maar inderdaad ook extra douanekosten of zelfs inname.

Dus shop slim en leg wat extra bij!

x.
hoi

het kan zo als ik MensPersoon zijn dat je pakketje woord in genomen of je zou extra douane kosten moeten betalen.

maar waarom zouden ze nep zijn?
ik zie zo vaak nike en adidas schoenen voor 50 euro die gewoon echt zijn.

maar doe wat je wilt. ik geloof bijna niet dat ze nep zijn...

groetjes
bella

Reageer