Skip to main content

schelden uit het niets

• July 3, 2026
  • 2 reacties
  • 45 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi ik zit in de brugklas vandaag hadden we de laatste dag met de hele klas voor de zomervakantie. We hadden dus een sport dag die om 1 uur klaar zou zijn maar door de regen werd dat 11 uur. Ik reed met een vriendin mee laten we haar bo noemen. Op de terugweg hebben we niet heel veel gepraat maar ik dacht dat ze gewoon moe was. Toen we thuis waren ging ik naar mn eigen huis, waar ik alleen was. Ik was gewoon aan het kijken wie er online was op WhatsApp want ik verveelde me. Ik zag toen dus dat bo online was. Ik dacht leuk kunnen we ff appen dus ik stuur: "hiiiiiiiiiiiiiiii" Waar zij op reageerd met:"🖕 fuck off ga lekker yt kijken ofzo" en ja ik ga niet liegen ik was YouTube aan het kijken... Maar ik reageerde dus op haar met:" doe ff normaal" en daarna zei ik:" ten eerste wat is er mis met YouTube ten tweede is er wat" en ik dacht dus dat ze door dit antwoord iets minder agressief zou worden helaas zat ik er naast... Dus zij stuurt zo iets terug: "ten eerste je kan je er slechter door concentreren. Je fantasie wordt er minder groot van. EN JE MOET ER GEWOON MEE STOPPEN BITCH". En op dat moment dacht ik echt daar gaan we weer er. Stuurt ze als reactie op is er wat der achter aan: "FUCK OFF THATS NONE OF YOUR BUSINESS. " Dus ik app: op het moment dat jij zo tegen mij ging doen werd het ook mijn business". Nu Negeer ik haar want ik vind het vervelender als mijn berichten wel worden afgeleverd maar niet worden gelezen dan als iemand mij blokkeert. Het is nu een dag later en ik heb naar haar moeder geappt dat ze heel boos deed en of ze wist hoe dit kwam. Ze appte terug dat bo nogal moe is van de toetsweek enzo. Ik heb gezegd: " snap ik maar het zou fijn zijn als ze me de volgende keer niet gaat uitschelden". Haar moeder appte: dat snap ik... Dat is inderdaad niet lief. Weet iemand wat ik moet doen?

2 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • July 3, 2026

Misschien een keer weer rustig op gang gaan naar het meer praten met haar. Begin met een klein gesprek en dan komt het waarschijnlijk wel goed. Is ze nog steeds boos?

Forum|alt.badge.img

Met dit soort dingen kan je er meestal niet veel mee aan. Als de andere persoon compleet in de emoties schiet kan jij daar niks aan doen tenzij je weet dat er recent iets in het leven van die persoon is gebeurd, maar zelfs dan is dit gewoon een hele rare reactie. Ik vind dit soort dingen ook echt vervelend als het bij mij gebeurt, maar achteraf lach ik er stiekem een beetje om, dat zij zich voor zo iets kleins verlagen naar zo'n niveau. Gewoon negeren denk ik dan. Ook al is het soms moeilijk, je hoeft jezelf niet te verlagen tot dat niveau.

PS: ik kijk eigenlijk ook alleen maar YouTube, ik ben nooit echt aangehaakt op TikTok.