Vraag

Open wifi thuis

  • 1 April 2020
  • 2 reacties
  • 91 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo iedereen,

Ik ben laatst met mijn ouders verhuisd naar een groter huis. Omdat mijn kamer redelijk ver weg is van de woonkamer, heeft mijn vader een ander wifi aangelegd (ik weet niet of dat aangelegd wordt, maar je snapt wat ik bedoel). Echter is deze wifi open, dus zonder wachtwoord. Ik ben nu bang dat mijn laptop en telefoon worden gehackt en mijn gegevens daarmee worden opengesteld. 

Weet  iemand of dit snel gebeurt en of er iets tegen te doen is (behalve een wachtwoord aanmaken)?

 

kusjes


2 reacties

Heyo,

Een open wifi is niet een heel slim iets. Mensen van buiten af kunnen hierdoor erg makkelijk al jouw gegevens zien. Of dat snel gebeurt weet ik niet,  maar het kan wel. Het enigste wat ze hoeven te doen is je internet verkeer onderscheppen en te filteren om zo inloggegevens te krijgen. 

Je kan het beste een wachtwoord instellen. Ja ik weet dat je graag wat anders wou horen, maar dit is de beste manier. En zo heel moeilijk is dat niet. Kijk is op deze site. Daar wordt uitgelegd hoe je het kan veranderen.

Een andere manier is het gebruik maken van een vpn server. Alleen kost dat wel geld. Terwijl een wachtwoord instellen gratis is. 

See ya!

Spookyzx. 

Reputatie 1
Badge +1

Wat Spookyzx zegt klopt vgm maar als je ergens op een akker woont waar nooit iemand komt lijkt het me niet zo'n probleem

Reageer