hoi, ik ben een meisje van 14.
mijn moeder plaatst heel veel foto's van mij op facebook. ik heb meerdere keren gezegd dat ik dat niet wil en dan stopt ze even maar even later gaat ze weer door.
het zijn foto's van dat ik nog heel jong was en van de leeftijd van dat ik nu ongeveer ben. ik vind het helemaal niet erg als ze foto's van mij maakt als ze het maar niet deelt.
ik heb laatst midden in de nacht berichten gekregen van iemand en die had dus ook foto's van mij gestuurd die van haar facebook account af komen.
en zelfs als ik vanaf nu niet meer op facebook wordt geplaatst dan is de schade al gedaan. er staan foto's op dat ik met mijn broer naakt onder de douch staan toen we 4-5 jaar oud waren, er staan foto's waar ik enorme inkijk heb als 13-14 jarige. en ik zeg telkens wel niet plaatsen maar toch doet ze het.
als je haar naam zou opzoeken dan kan je meteen mijn hele leven vinden. van dingen van wanneer ik heb geschaatst in de winter tot wanneer ik douche met mijn broer.
ik sta op heel veel foto's half naakt omdat ik vroeger niet hield van shirts en broeken dus liep ik vaak zonder.
mijn moeder heeft nu ook als hobby om foto's te editen. dan gebruikt ze vaak foto's van mij en plaatst ze die ook. maar ze kan gewoon niet editen. dus die foto's worden allemaal lelijk en zetten mij voor schut.
ik wil graag geloven dat alles wat ik zeg een droom is maar het is eerder een nachtmerrie die werkelijkheid is geworden.
ik weet niet meer wat ik moet doen en of ik nog wat kan doen. ik ben bang omdat ik die foto's van mensen krijg die ik niet ken. en ik heb zelf wel eens een fotootje geplaatst van mijzelf maar dan worden er meteen door mijn klas stickers van gemaakt om mij te pesten. dus dat doe ik ook niet meer.
weet iemand wat ik nu nog kan doen?