Skip to main content
Vraag

Is AI een gevaar voor de toekomst?

• October 11, 2025
  • 7 reacties
  • 93 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Omdat misschien creativiteit gaat verdwijnen. Jobs gaan verdwijnen. De videos en fotos veel te realistisch zijn en veel mensen zeggen dat het de wereld zal stuk maken

7 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 11, 2025

Ik denk persoonlijk dat dat wel mee zou fallen. Er verdwijven misschien banen, maar er komen we ook weer niweuwe voor in de plaats

xx liefs Wolf 🐺

Yusa
Forum|alt.badge.img+10
  • Topper
  • October 11, 2025

Ik denk persoonlijk dat dat wel mee zou fallen. Er verdwijven misschien banen, maar er komen we ook weer niweuwe voor in de plaats

xx liefs Wolf 🐺

@Wolf heb je snel getypt ofzo?😜

@Kangarooplush ik weet het niet zo goed. Ik vind AI niet nodig: we hebben toch zelf ook nog hersens. Maar of het echt gevaarlijk is weet ik niet, ik denk het eigenlijk niet hoor.

XXX Yusa 

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • October 11, 2025

Hoi, het is inderdaad een belangrijke verandering voor de mensheid. Zeker als AI totaal zelfstandig gaat denken en misschien ook dingen gaat ontwerpen en maken. Aan de andere kant, elke omwenteling op dit gebied ging met zorgen gepaard. Zoals de stoommachine, electriciteit, de auto en trein en vliegen. Maar je hebt wel een terechte zorg. We moeten scherp blijven.  

Groetjes liefs Tartan X 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 11, 2025

@Wolf heb je snel getypt ofzo?😜​​​

Ik heb dyslexie en gebruik soms een tool om te schrijven. Die heb ik alleen als ik op m'n laptop zit en dat had ik ff snel via m'n tel geschreven 😅

xx liefs Wolf 🐺

• October 11, 2025

ik hoop het niet 

• October 11, 2025

ik heb ook dyslexie 

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 11, 2025

Heyy,

Snap je zorgen wel hoor en is ook wel een lastig/onzeker onderwerp.. Heb er zelf ook wel over ingelezen maar er zoveel verschillends te vinden, de ene ¨expert¨ zegt dat het soms enorm overschat wordt en de ander juist weer onderschat… En wat ​@Tartan15 zegt is ook wel tegenstrijdige info over, de ene zegt weer dat AI nooit zelfstandig kan denken en de andere weer wel..🙃 Denk dat het er uiteindelijk op neerkomt dat het gewoon moeilijk te voorspellen is en niemand het zeker weet hoeveel impact dit gaat hebben. Vind wel dat er regels over moeten komen en in bepaalde situaties het gebruik wel zoveel mogelijk tegengehouden moet worden bijv. hier op het forum, dus vooral dat menselijk contact en AI goed gescheiden moet blijven. 🙂 En bijv. dat in bij Amerika een hulplijn voor jongeren de medewerkers werden vervangen door een AI bot (die na een paar dagen alweer uitgezet werd en de hele hulplijn stopte) vind ik heel slecht, vind dat dat echt nooit mag gebeuren en hulplijnen altijd menselijk contact moet zijn.

Je moet natuurlijk wel scherp blijven maar maak jezelf ook niet te bang, ik denk dat er ook ontzettend veel onzin verteld wordt. helemaal in bijv tiktoks klopt het heel vaak niet wat er wordt gezegd...🙂

Liefs🤗