Vraag

Internetvriend meeten, ouders.

  • 11 February 2019
  • 2 reacties
  • 341 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi hoi,

Ik ken dus een jongen via het internet en we willen elkaar meeten. Hij is 16 en ik ben net 14. We hebben elkaar ''ontmoet'' op zo'n site genaamd Omegle. Een webcamsite waar je ook wel eens andere dingen tegenkomt ;c

Wij kennen elkaar nu al zo'n 4 jaar en willen dus graag afspreken, ik weet dat 4 jaar redelijk lang is en dat we 10 en 12 waren ( o mijn god de tijd vliegt ) toen we elkaar leerden kennen en dat het een raar verhaal is. Ik was destijds met een vriendinnetje aan het logeren en we gingen samen op Omegle, hij was ook aan het logeren met twee vrienden en god wat was dat een aparte situatie. We gaven elkaars Skype en sindsdien zijn we aan het bellen, praten ect.

We hebben elkaar een soort van zien opgroeien als ik het zo kan noemen terwijl we elkaar nog nooit in het echt hebben gezien ( want ja in 4 jaar verander je als persoon ) en toch nog nooit echt ruzie gehad. Ik weet ook 100% zeker dat hij geen catfish is want we hebben ook vaak genoeg gevideobeld ect. Ook is zijn inmiddels ex-vriendin een goede vriendin van mij geworden en haar heb ik al wel ontmoet. Dus ja hij is echt en nee ik hoef niet te horen wat er fout kan gaan.

Ik hoef geen advies over hoe ik iemand het best kan meeten maar het gaat meer over mijn ouders, die gaan dat nooit goedkeuren. Ik ben zoals ik al zei net 14 en hij 16. Mijn ouders denken in problemen en ik in oplossingen 😉 Toch weet ik niet hoe ik dit moet vragen of aankaarten, heeft iemand tips?

2 reacties

Hoi

Hoewel ik vaak op m'n hoede ben i.v.m. het ontmoeten van mensen die je via internet hebt leren kennen, heb ik een goed gevoel bij jouw situatie. Je kent die jongen al een tijd, hebt hem al live gezien, je hebt een kennis van hem ontmoet, etc.

Misschien vinden je ouders het veiliger als jullie op een openbare plek of bij jou thuis afspreken. Op die manier kunnen je ouders hem eventueel ontmoeten. Als je internetvriend het ok vindt, zou je zijn ex kunnen meevragen, zodat er iemand bij is die je al eens ontmoet hebt.

Groetjes
Kenshin
Weten je ouders wel al dat jullie hebben gepraat etc. ? Dan zou het wel makkelijker zijn om te vragen/zeggen.

Als je het vraagt zou ik het zo zeggen dat je ouders ermee akkoord zouden gaan (alle dingen bijv zeggen dat goed zou gaan) zoals je al weet dat hij “echt” is en (als je zou willen) er iemand bij hebben voor de “veiligheid”.

Reageer