Skip to main content
Vraag

hoe kom je in contact met mensen online?

• July 6, 2025
  • 7 reacties
  • 75 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Ik ben 17 jaar oud en Zoals in mijn vorige topic benoemd ben ik in een leegte gevallen na lange tijd ziek te zijn. veel sociale contacten zijn weggevallen. Ik zou me graag eens willen verdiepen in het opzoek gaan van vrienden Online. 

Het liefst ook met mensen uit het buitenland om mijn Engels te kunnen verbeteren. (maar tips om met Nederlandse in contact te komen mag ook) Ik heb het wel geprobeerd op discord en op Tandem (een app om met mensen uit andere landen een taal te leren) Maar vaak werden het hele oppervlakkige gesprekken, waren het rare mensen (bijvoorbeeld met rare intenties) of zeiden ze een keer hi en was er dan nooit meer contact meer mee te krijgen. 

Discord snap ik nog niet zo goed. vaak waren het hele grote servers en wist niet zo goed welke ik moest joinen. 

Ik zoek gewoon iemand van ongeveer mijn leeftijd waarmee ik langere en uiteindelijk ook diepere gesprekken mee kan voeren. Weet alleen gewoon niet hoe. Iemand tips?

7 reacties

Lev
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • July 6, 2025

Je hebt apps zoals Yubo en Wink. Of gewoon mensen dmen via insta. 

let op: genoemde sites zijn voor 13-16 + alleen toegestaan met ouderlijke toestemming.
Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm veiligheid van het forum en anonimiteit. Genoemde sites zijn niet voldoende anoniem.

clownsvisje
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • July 6, 2025

Op mijn topic antwoordde je dat je een boek aan het schrijven was. Ik heb op reddit iets gepost en toen heeft iemand me in prive geappt. Hij was ook schrijver en zo heb ik nu iemand als anonieme proeflezer. 

Forums zijn handig, vind ik toch. Je hebt ze in alle soorten en maten. Zo kun je er opzoeken

Hoop dat je hier iets aan hebt

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

op discord kan je ook kleinere servers joinen, misschien is dat iets voor je

Forum|alt.badge.img+1

@Wolf ja, ik ben echt een noob als het gaat om discord te begrijpen. Heb een account aangemaakt en alles. Maar hoe vind je die kleinere servers 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 3, 2025

Hoi ​@anoniempje77778888, ik ga hier geen linkjes posten want dat mag denk ik niet. Maar op een website genaamd Disboard kan je allerlei servers vinden, groot en klein. Zoek het maar eens op, op internet.

Kleine note naar KT moderatoren: Disboard is geen server zelf, maar een verzameling van duizenden servers. Hopelijk mag dan dit wel gepost worden, aangezien er zo veel servers er op staan dat dit niet de anonimiteit in gevaar brengt.

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img+1

@Wolf het is gelukt. ik heb op disboard een kleine servers gevonden. 12 mensen vgm. Bedankt!

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 6, 2025

Wat fijn! En graag gedaan :)

xx liefs Wolf 🐺