Skip to main content
Vraag

Hebben jullie tips om minder op je telefoon te zitten?

• August 12, 2025
  • 4 reacties
  • 39 Bekeken

Chiaraaaaxx
Forum|alt.badge.img+4

Ik merk namelijk dat ik echt teveel op mijn telefoon zit dus hebben jullie misschien ideeën wat ik zal kunnen doen waar geen telefoon bij nodig is?

4 reacties

Forum|alt.badge.img+1

Heb dit ook. Heb je een plat dak? Het klink raar maar ik klim altijd uit mijn raam, neem een zitzak mee (kan ook een stoeltje zijn) en ga lekker lezen. Je bent buiten maar wel op je persoonlijke grond. Anders misschien je eigen sport trainen/een nieuwe vinden. Ik vind het ook heel leuk om lunch/gezonde snacks intepakken en een soort van rondrijs door mijn eigen wijk te lopen, probeer zo lang mogelijk het buitenvoltehouden, neem genoeg drinken en fruit mee

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 12, 2025

Hoi ​@Chiaraaaaxx,

Wat goed dat je hier bewust mee bezig bent! De smartphone is een handig hulpmiddel, maar het is ook belangrijk om af en toe offline te zijn. Gelukkig zijn er heel veel leuke dingen te doen waarbij je je telefoon kunt laten liggen.

Creatieve activiteiten zijn ideaal om even je hoofd leeg te maken en je te concentreren op iets tastbaars.

Pak eens een goed boek of koop een notitieboekje en begin met het opschrijven van je gedachten. Je kunt ook proberen een verhaal of gedicht te schrijven.

Je kan ook creatief aan de slag gaan, denk aan tekenen, schilderen (bijvoorbeeld met een 'schilderen op nummer' pakket), kleien, breien, haken of borduren. Je hebt hiervoor weinig nodig en het geeft veel voldoening als je iets moois maakt.

Frisse lucht en beweging zijn altijd een goed idee. Laat je telefoon thuis of stop hem diep in je zak, zodat je niet in de verleiding komt.

Verken je eigen buurt of ga naar een natuurgebied. Als je wandelt, let dan bewust op de geluiden om je heen in plaats van naar muziek te luisteren.

Ga eens in je eentje of met iemand naar een museum. Je kunt er uren rondlopen en je laten inspireren zonder dat je je telefoon nodig hebt.

Wat ook leuk is om te doen is af te spreken met vrienden of familie en haal een bordspel of een pak kaarten tevoorschijn. Dit is een leuke en gezellige manier om echt met elkaar in contact te zijn.

Het belangrijkste is om een activiteit te vinden die je écht leuk vindt en die je helpt om te ontspannen. Begin klein, bijvoorbeeld met één avond per week, en breid dit langzaam uit.

Het gaat erom dat je bewust kiest voor een moment zonder afleiding. Veel succes!

xx liefs Wolf 🐺

Chiaraaaaxx
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • August 12, 2025

@Anoniempie12344321  Hoi hoi dankjewel voor je antwoord Het lijkt me heel erg leuk om op het dak te zitten  maar helaas kan ik dat niet :(  Wel een leuk idee een soort rondreis door de wijk Ik ga het een keertje uitproberen :)

Chiaraaaaxx
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • August 13, 2025

@Wolf Hey hey dankjewel voor de ideeën ik ga ze zeker proberen