Skip to main content
Vraag

goede keuze gemaakt?

• October 16, 2025
  • 1 reactie
  • 11 Bekeken

ikweethetnietmeer2009
Forum|alt.badge.img+12

hallo allemaal,

Zoals sommigen van jullie misschien wel weten ben ik erg op zoek naar wie ik ben. Daardoor weet ik best wel wat van genders en sekses. 

Nu is er bij ons in de provincie een week voor de LGBTQAI+ (ze hadden de week een naam gegeven, maar dat weet ik niet meer) en natuurlijk werd dat op facebook geplaatst. Zoals altijd zijn er dan haat berichten.

Er was iemand die erop had gereageerd dat er maar twee waren. Twee genders dus. Er zijn mensen die serieus het verschil niet kennen tussen een gender en een sekse en bijvoorbeeld ook niet weten van een intersekse, dus ik heb het uitgelegd dat er iets van 72 genders zijn (en waarschijnlijk meer) en drie sekses. En dan krijg ik een prachtige opmerking terug dat er 2 genders zijn en 72 mentale stoornissen. Iemand anders had besloten zich er ook mee te bemoeien. 72 namen zijn verzonnen en dus fictie. man en vrouw zijn realiteit.

Dus natuurlijk begon ik behoorlijk pissig te worden. Als je geen respect kan hebben voor je medemens moet je je mond houden. Ik dus nog een keer uitleggen dat een gender is als wat je je identificeert en een sekse is als wat je bent geboren. En dat die 72 mensen geen mietjes zijn en durven hunzelf te zijn (oftewel, ik heb diegene een mietje genoemd). Ik heb tegen die andere die over fictie praatte nog iets gezegd over dat als die 72 namen fictie zijn, die persoon dus ook fictie is omdat die een naam heeft.

Er zijn nu een paar reacties verwijderd, want er stond ook in het bericht dat haat reacties verwijderd zouden worden. Blijkbaar is het een haat reactie dat ik die persoon fictie noemde. want die is weg. maar die over dat die 72 namen fictie zijn staat er nog wel. dat er maar 2 genders zijn, staat er ook nog.

Wat vinden jullie ervan? Had ik goed gereageerd? Hadden jullie het anders gedaan? Of had ik volledig moeten stoppen reageren nadat er haat kwam op mijn uitleg?

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 17, 2025

Je hebt goed uitgelegd wat je weet en jezelf verdedigd, dus je hebt wel gelijk gehandeld. Maar soms kan het ook helpen om niet verder te reageren op zulke haatreacties, want die mensen willen vaak alleen maar ruzie maken. Het kan je gewoon te veel energie kosten. 

xx liefs Wolf 🐺