Skip to main content

Gescammed

• December 2, 2025
  • 3 reacties
  • 58 Bekeken

DnDlover
Forum|alt.badge.img+1

Hallo forummensen,

Ik ben letterlijk 2 uur geleden gescammed door iemand die zich voordeed als steam support. Ik ben mijn account kwijt waarop ik 700 euro aan spellen heb (hopelijk krijg ik die nog terug) en 350 euro daarbovenop. Het is gewoon vooral heel dom van mij dat ik erin ben getrapt en ik wou even het bericht achterlaten, trap er niet in. Als iemand ernaar vraagt zal ik uitleggen wat er gebeurd is, maar het is nu te laat en nog een te verse wond om nu al te zeggen. Maar het komt erop neer dat ik te goedgelovig ben.

3 reacties

Ander
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • December 3, 2025

Kan je daarmee niet naar de politie ofzo 

Bedankt voor de waarschuwing

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • December 3, 2025

Hoi,

Als iemand met script-ervaring (Lua en html) ben ik ook weleens een scammer tegengekomen en raad eens. Omdat ik tijd aan het rekken was en toen gaf ie op en werd ie super boos en sinds toen was ie niet meer online. Maar als dit in NL is gebeurd, kan je idd aangifte doen en misschien kun je Steam support vragen en dan hopen dat ze iets doen.

Groetjes,

ghast

DnDlover
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • December 3, 2025

Ik ben vandaag naar de politie gegaan en het was een Duits nummer, dus hier kunnen ze er niks mee. Mijn steam account heb ik terug omdat steam support gewoon goated is.