Skip to main content
Vraag

Brainrot? roblox? Skibidi?

• November 4, 2025
  • 3 reacties
  • 30 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+10

Oké. Ik weet niet of ik dom ben. Ik heb geen idee wat brainrot is en toen ik het opzocht kreeg ik alleen maar verwarrende woorden xD. Mijn bff had het over roblox en brainrot en ik kon het niet heeeel goed volgen. Ze zei zoek gewoon "brainrot" of roblox op maar dat helpte dus niet 🤔

En gelijk wat is skibidi? Ook zo iets wat ik niet snap.

XD sorry voor dit *nutteloze..?* topic.

xxx Yusa 

3 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+11
  • Vaste gast
  • November 4, 2025

Brainrot is dat je hersenen verschrompelen als je te lang naar online rommel kijkt.  Tiktokfilmpjes en zo, daar word je dom van.

Skibidi betekent niet echt iets.  Je kunt zelf bepalen wat je ermee bedoelt als je het gebruikt.  Anderen kunnen dan meestal uit de context wel opmaken wat je wilt zeggen.  Ik denk dat het uit een liedje komt.  Wordt vaak gebruikt in filmpjes en memes.

Roblox is een platform waarop je spelletjes kunt spelen en ook zelf maken.

PietPirat
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • November 4, 2025

Brainrot kan verwijzen naar twee dingen:

1. Het idee dat je dommer wordt van veel computergebruik (specifiek social media)
  2. Een genre van content op social media dat gekenmerkt wordt door fast-paced, overstimulating, super saturated visuals en weinig effort van de creators

Skibidi is gewoon een random stopwoord dat veel in brainrot-content wordt gebruikt. Het komt van de populaire brainrot 3D-geanimeerde serie Skibidi Toilet.

Roblox is een videogameplatform vooral gericht aan jonge kinderen.

Ik hoop dat dit iets meer informatie geeft.

Yusa
Forum|alt.badge.img+10
  • Topic-opener
  • Topper
  • November 6, 2025

@Diana ​@PietPirat bedankt voor jullie antwoord!

Ik vind brainrot maar vaag klinken,xD 

xxx Yusa