Skip to main content

Adolescence

• October 16, 2025
  • 8 reacties
  • 45 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+10

Ik heb de eerste dag dat Adolescence op netflix stond de serie gekeken, ik dacht waarom ook niet hij lijkt me wel interessant. Ik wist niet eens toen dat die serie zo "spectaculair" was...

Maar vervolgens vond ik m best saai, je switch nooit van camera en kijkt dus hoe mensen door gangen lopen ughh😮‍💨

En ik heb blijkbaar ook niet de boodschap van de serie begrepen volgens mijn moeder…

Wat vinden jullie van Adolescence en ben ik de enige die het niet "begrijpt" zeg maar?

XXX Yusa 

8 reacties

Linax
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • October 16, 2025

Heyy!

Ja, ik vond hem ook soms niet zo leuk, ik vond het gesprek met de psycholoog mega saai, maar daarin vertelde hij wel allemaal dingen die belangrijk waren, dus je kon het niet doorspoelen. Het begin is ook wel een beetje saai ja! Ik vond het laatste vooral leuk, als de vader zwarte verf over het busje gaat gooien omdat er iets van pedofiel ofz op was geschreven. Ik vond het stukje van de vader die in de slaapkamer van Jamie het mooiste, ik moest letterlijk bijna huilen en ik vond het bijna sneu voor Jamie XD. De serie is wel super leerzaam iig.

SPOILERS: Voor de mensen die niet snappen waar het over gaat, Adolescence gaat over de qe jarige jongen Jamie, Katie, een meisje, ging hem online pesten. Hier werd Jamie ZO boos over waarop hij haar vermoord. De politie breekt zijn huis binnen en de ouders en zus van Jamie weten van niks. Jamie word opgepakt en naar de gevangenis gereden. Hij moet daar allemaal gesprekken ondergaan, met een psycholoog en agenten, aan de psycholoog vertelt hij wat hij van Katie vond en hoe hij over vrouwen dacht. Hieruit blijkt dat hij vrouwen meer als een soort voorwerp ziet om seks mee te hebben en om naar re kijken ofzo. Hij denkt dit door internet, hij keek naar mannelijke influencers die vrouwen haten. De sfeer bij Jamie’s familie is ook slecht. De ouders en dan vooral de vader is verdrietig. Op zijn werkbusje word er met graffiti pedofiel op gespoten. Hij krijgt het er niet vanaf en besluit om samen met zijn vrouw en dochter blauwe verf te gaan halen om de bus te verven. De sfeer is beter geworden bij de moeder en zus van Jamie, ze gaan shoppen in de winkel en de vader koopt de verf, wel zwarte verf want de blauwe was op ofzo en ze waren eerder arm dan rijk. Als ze bij de parkeerplaats aankomen met een plant en verf,  komen er jongeren achter hem na en roepen nare dingen, dan gooit hij een fiets van 1 van die jongens naar een jongen en maakt hem duidelijk dat hij het zwaar heeft en dat soort dingen. Dan is hij zo moe dat hij op de parkeerplaats gewoon de verf op het busje gooit, de moeder en zus van Jamie worden bijna bang van hem en denken bijna dat hij ziek in zijn hoofd is. Dan krijgen ze een telefoontje van Jamie, waarin hij zegt dat hij gaat zeggen dat hij Katie heeft vermoord. De serie eindigt met een scene dat de vader in de slaapkamer van Jamie komt, en huilt op zijn bed. Hij stop een knuffelbeer onder de dekens van Jamie’s bed en vergeet dat het een knuffelbeer is. Hij huilt nog meer en zegt ondertussen: ‘I’m sorry son, I should’ve done better.’ 

Dat is dus het verhaal van Adolescence!

Dit zijn btw de scene’s die het meest indruk op mij maakten: 

Yusa
Forum|alt.badge.img+10
  • Topic-opener
  • Topper
  • October 17, 2025

Hoi ​@Linax 

Ik vind je reactie mooi geschreven en je hebt er duidelijk tijd voor genomen.

Misschien reageer ik later nog uitgebreider. Vast wel😊

XXX Yusa 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 17, 2025

Ik ken de serie niet, maar ik zal h’m eens bekijken.

xx liefs Wolf 🐺

PietPirat
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • October 21, 2025

Ik keek hem met mijn vader, ik vond hem wel goed maar wel een beetje somber.

Glory
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • October 21, 2025

Ik moest de serie met mijn klas kijken vorig jaar. Vond het erg mooi geacteerd, maar ontzettend saai…

Op het einde werd ik wel een beetje emotioneel toen die vader ging huilen tbh😔

Het is een mooie serie, maar wel saai.

Yusa
Forum|alt.badge.img+10
  • Topic-opener
  • Topper
  • October 22, 2025

Hey ​@PietPirat en ​@Misty. 

Ik vond m niet echt somber hoor, maar ik vind eigenlijk niks somber, hoor.

Ik vond hem ook saai misty- was ie er wel al vorig jaar? Ik dacht dat hij nog niet zo oud was... 

XXX Yusa 

Glory
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • October 22, 2025

@Yusa Nee hij is er wel vanaf dit jaar, maar schooljaren lopen natuurlijk anders!

Yusa
Forum|alt.badge.img+10
  • Topic-opener
  • Topper
  • October 22, 2025

@Misty. Oh jaaa... Een schooljaar is idd iets anders... Dus voor de zomervakantie was dat? Volgens mij is ie op netflix sinds de lente ofz 

XXX Yusa