Beantwoord

Zelfmoord geprobeert?


  • Anonymous
  • 0 reacties
dusss ik heb een probleem... ik heb al 2x geprobeert mezelf van kant te maken. allebei de keren mislukt. eerst had ik meerdere overdosis genomen van verschillende pillen tegelijk. heeft niks gedaan. daarna mezelf gesneden. is school achter gekomen. was slecht idee met nederlands lerares te praten erover. niet meer praten dus maar het punt is ik voel me de laatste tijd weer zo kut en nou ben ik paar weken in het ziekenhuis terecht gekomen door een ongeluk bij paardrijden en toen kreeg ik pillen mee naar huis. sterke pillen die enorm slecht voor je zijn maar de pijn helemaal weghaalt. dus nou elke keer als ik toen pijn had mocht ik een halve pil pakken. vorige keer was ik bij me pa (heeft me geestelijk mishandeld en schreeuwd vaak tegen me) en die zei toen zulke erge dingen tegen me dat ik in paniek me moeder heb gebeld en die heeft me toen opgehaald en meegenomen naar haar huis. eenmaal de volgende morgen wanneer mama sporten is pak ik die pillen en neem ik er drie!! 😞 ik weet nu echt niet wat ik moet doen en ik durf ook niet 112 te bellen...


pleaseeee help!!
icon

Beste antwoord door Anonymous 5 May 2019, 19:28

Bekijk origineel

23 reacties

Hey!

Wat erg dat je je zo voelt!
Ik heb het idee dat je je ontzettend suïcidaal voelt, maar ergens ook wel het gevoel hebt niet dood te willen. Klopt dat?
Je wilt geen hulp meer. Waarom is dat zo?
Als je beslist om zelfmoord te plegen dan kun je nadien niet meer zien of hulp misschien toch nog iets te bieden had gehad.
Ik hoop dat je , voor je zo'n ontzettend definitieve beslissing neemt, eerst alles probeert. Er zijn verschillende therapieën en antidepressiva en dergelijke meer die het voor jou toch iets draaglijker kunnen maken.

Er zijn heel wat mensen die zich enorm slecht zouden voelen als jij er niet meer zou zijn! Heel wat klasgenoten of familieleden en noem maar op, zeker ook je moeder! Probeer voor haar te blijven overleven!

Ik merk dat je nu een moment van twijfel hebt over je keuze. Zou je het zien zitten om gebruik te maken van dit moment omjezelf in veiligheid te brengen, door bv. de pillen aan je mama te geven?

Je kunt 112 bellen voor als je jezelf iets aangedaan hebt en dringend naar het ziekenhuis moet. Ik hoop echter dat het niet zover komt en dat het je lukt om eerst 113 te bellen. Zij zijn er voor je als je zelfmoordgedachten hebt of op het punt staat een poging te doen.

Het is echt niet makkelijk nu, het is een vreselijke strijd, maar het wordt beter, dat meen ik echt. En nee tuurlijk, ik ken je niet, maar ik weet dat heel wat mensen die zelfmoordgedachten hadden zich nu heel wat beter voelen doordat ze de juiste hulp hebben gekregen. Ik gun je echt dat datook bij jou gebeurt, en ik ben er zeker van dat het jou zal lukken om hier een eerste stap voor te zetten!

Als je dat ziet zitten zou je kunnen opgenomen worden, waar ze dan gerichte hulp kunnen bieden.
Het kan je ook helpen om, wanneer je je iets beter voelt, iets te ondernemen tegen de dingen die jou zo'n slecht gevoel geven, zo kun je er bijvoorbeeld voor proberen te zorgen dat je niet meer naar je vader toe hoeft.
Misschien ben je ook een beetje gesteund door dit topic door te nemen.
Er is een oplossing, en die is niet zelfmoord.
Je hebt nu nog een kans op een beter leven, grijp die!

Groetjes
Lot
hey,
Hoe gaat het nu met je?

Wat vervelend dat je vader je geestelijk mishandeld......
weet je moeder hiervan? Anders moet je het haar echt vertellen, want je vader mag jou niet mishandelen.

Waarom wil je zm plegen? Om je vader? Of spelen er nog andere dingen mee?

Voor alles is een oplossing, maar Zm is absoluut geen oplossing. Je scheept eigenlijk anderen op met de pijn. Ik snap dat praten moeilijk is, helemaal na een slechte ervaring. Maar alsjeblieft, ook al is het nog zo moeilijk, ga praten. Je hebt nog een hele toekomst voor je.
Heb je dingen die je nog wil doen? Dromen voor de toekomst? Denk daar dan aan, het leven is te mooi om zomaar op te geven. Zelfs al lijkt dat nu niet zo. Uiteindelijk kan je hier alleen maar sterker uitkomen.

De volgende keer dat je een overdosis neemt en je hebt spijt (ik hoop niet dat je dat nog een keer doet) maar stel dat gebeurd. Probeer de pillen zo snel mogelijk uit te kotsen. Ja dat is niet leuk, maar hoe minder er in je bloed komt, hoe beter het is.

Je kunt ook altijd bellen met 113 of de Kindertelefoon als je je slecht voelt.

liefs,
Xxjee
Allebei enorm bedankt voor jullie reactie. Ik wil inderdaad geen hulp meer. Mijn moeder is overal van op de hoogte. Ook van allebei mijn pogingen. Ook school is erachter gekomen en heeft me naar de huisarts gestuurd. Maar mama gelooft me niet. Zij denkt niet dat ik het zal doen. Ze heeft op het ene moment geen vertrouwen in me en op het andere moment weer teveel. Ik heb eerst in therapie gezeten maar dat was niet voor mijn pogingen. Dat was voor de dood van mijn oma waar ik enorme last van had! Bij de huisarts hebben we het gehad over opgenomen worden inderdaad maar dat zie ik niet zitten eigelijk. Ik wil namelijk niet weg van huis.... nee ik heb geen dingen die ik nog wil doen. Hoe ik het bekijk is dat het voor mij afgelopen is. Ik heb vroeger slechte vriendin gehad die je eigelijk geen vriendin kan noemen. Bedankt allebei voor de reactie. Ik twijfel inderdaad maar ik hoop dat ik de juiste beslissing zal maken. Voor mij is het nog niet duidelijk welke dat is...
Ik snap je gevoelens en zeker ook dat je het gevoel hebt dat het nu toch maar over is. Ook dat je niet inopname wilt gaan is begrijpelijk.
Ik denk echter dat je er heel erg gebaat bij zou zij als je tochnog wat dingen probeert. Zie het zo, je kunt nu alles proberen en als het je echt tegenzit kun je er nog steeds voor kiezen om er een einde aan te maken. Als je nu beslist om zelfmoord te plegen heb je die keuze niet en misloop je misschien de kans op een mooie toekomst.
Ik heb het idee dat jij je op je school ook niet erg op je plek voelt. Zou het je kunnen helpen om na de vakantie van school te veranderen? Misschien kan een nieuwe omgeving je wel wat moois brengen.
Als het jou zou helpen om nu even minder naar school te gaan kun je dit ook aanvragen, je gezondheid gaat voor, maar let erop dat dat het niet juist erger maakt!
Een opname zie je niet zitten.
Het is een beetje vreemd voorgesteld, maar als je dood bent ben je ook van huis... is een opname dan geen eerste optie?
Ik hoop ook dat je de juiste keuze maakt. Ik hoop ook dat die keuze jou mogelijkheid geeft op een mooie toekomst.

Groetjes
Lot
Tja ik sta nu op miss niet overgaan naar havo 4 dus stel nou ik ga niet over dan ga ik wws naar een andere school. Ik voel me op school idd niet op me plek.
Dank je voor het helpen lot, en jij ook Xxjee, ik ga goed denken over mijn beslissing.
Hoi
ik wil je even zeggen alsjeblieft die dat nooit meer van die pillen want het zorgt er alleen maar voor dat je je rot voelt en ik zal als ik jou was gewoon aan je Moeder vragen of je een keer naar de huisarts kan mischien kan die je dan wel helpen en anders een psycholoog het is nogal heftig hoe je er mee rond loopt en ik hoop heel erg dat je je weer beter gaat voelen wat het is niet goed als iemand met zulke gedachten rondloopt ik hoop heel erg dat het je gaat lukken om jezelf weer wat beter te voelen

x
hey sorry maar het gaat echt niet meer,
ik moet nou binnenkort weer naar de huisarts maar ik wil niet. echt niet.
en ik heb mezelf weer gesneden. het is oppervlakkig gelukkig maar ik baal er wel van. ik weet niet wat ik moet doen. en ik heb telkens ruzie op school:(
Hi,

Het is in elk geval al goed dat je binnenkort naar de huisarts gaat. Dat is niet leuk, maar ik denk dat het wel kan helpen. Als je er open voor staat.
Ik snap heel goed dat je niet wil, maar ik spreek uit ervaring, het helpt echt.

Je zegt dat je niet meer wil, dat vind ik best heftig om te horen. Als je zo weinig te verliezen hebt, waarom dan niet gewoon proberen om met een psycholoog (oid) te praten. Erger wordt het toch niet.

Ik hoop echt dat je de juiste keuze maakt, dat kan ik niet voor je doen.

Liefs,
Xxjee
Hey dus het is een tijdje geweest sinds dat ik op dit forum heb gezeten. Volgens de dokter zijn het nagevolgen van mijn verleden. Door de mishandeling van mijn vader. Me vader zie ik nauwelijks maar dat is het probleem ook.

ik zeg vaak van ik kan het prima zo der me vader weet je hij mag oprotten, maar eh eigelijk heb ik toch wel mijn vader nodig... maar dan kijk je weer terug naar het feit dat ik niemand vertrouw door hem. Tis een echte klootzak en letterlijk niemand die ziet dat!!! Ik voel me zo opgesloten op school en thuis en ik kan nergens met iemand praten. Sorry voor degene die me wouden helpen maar ik ben er klaar mee. Ik weet nog niet wanneer maar binnenkort doe ik het. Bedankt voor jullie hulp..
Nu je weet waar het probleem zit, kun je er toch juist aan gaan werken? Dit is eigenlijk een eerste stap, nu hoef je er alleen nog maar iets aan te doen. Weet je familie over je verleden met je vader?

Er is altijd wel iemand die je begrijpt, er zijn zo veel mensen die bereid zijn je te helpen, maar dan moet je wel aangeven dat het niet goed met je gaat en dat je wilt dat iemand je helpt. Je zult zien, er zijn een heleboel mensen die je willen helpen!

Hey,

 

Wat een rot situatie. Gaat het nu al wat beter? Ik zou in dit geval er met je moeder even goed over praten en naar een oplossing te zoeken, misschien er met je juf/mentor erover te praten of een goeie vrienden waarvan je de ouders ook goed kent die jou misschien kunnen helpen in iedergeval vertellen aan iemand die je echt vertrouwt. Niemand zal je ervoor uitlachen of iets ik denk dat ze je eerder kunnen helpen dus niet bang zijn en gewoon doen :)

 

Groetjes

nilly

Reputatie 3
Badge +2

Hey

 

Ten eerste sterkte. Ik hoop dat je je snel weet beter voelt. Ik heb niet echt iets waar ik je mee kan helpen😔.

 

Misschien kan je het er ook met een vriendin over hebben.

 

Heel veel sterkte. Even doorbijten.

 

Xx mij

 

Hey ,echt rot voor je dat jij je zo voelt respect!:hearts:

Maar je moet echt geen zm plegen,je kan nog zoveel leuke dingen doen in je leven.

En je komt veel te leren echt niet doen echt zonde van je leven,denk aan je vrienden,familie.

die zullen veel verdriet hebben echt ik zweer je niet doen!:kissing_heart:

Badge

dusss ik heb een probleem... ik heb al 2x geprobeert mezelf van kant te maken. allebei de keren mislukt. eerst had ik meerdere overdosis genomen van verschillende pillen tegelijk. heeft niks gedaan. daarna mezelf gesneden. is school achter gekomen. was slecht idee met nederlands lerares te praten erover. niet meer praten dus maar het punt is ik voel me de laatste tijd weer zo kut en nou ben ik paar weken in het ziekenhuis terecht gekomen door een ongeluk bij paardrijden en toen kreeg ik pillen mee naar huis. sterke pillen die enorm slecht voor je zijn maar de pijn helemaal weghaalt. dus nou elke keer als ik toen pijn had mocht ik een halve pil pakken. vorige keer was ik bij me pa (heeft me geestelijk mishandeld en schreeuwd vaak tegen me) en die zei toen zulke erge dingen tegen me dat ik in paniek me moeder heb gebeld en die heeft me toen opgehaald en meegenomen naar haar huis. eenmaal de volgende morgen wanneer mama sporten is pak ik die pillen en neem ik er drie!! 😞 ik weet nu echt niet wat ik moet doen en ik durf ook niet 112 te bellen...


pleaseeee help!!

 

Als je papa ooit nog zoiets zegt moet je het ofwel opnemen maar dan moet je je gsm leggen waar hij het niet ziet tussen boeken ofzo liever dat die 20 min op aan het pakken is dan plaats je vader het door heeft en daar mee moet je naar de politie of familie laten horen dan gaan ze je zeker helpen en naar de politie gaan. 

Badge

Er is een speciaal nummer voor zelfmoordpreventie: 0800-0113 zij kunnen je beter helpen. Ik hoop dat het beter gaat

Hii anoniempje 💛

wat vervelend dat je je zo voelt 

Hoe gaat het met je.                                                                                                                                                                 Hoe voel je je 

Je vader mag dit echt niet doen  

heb je het tegen je moeder gezecht

TIPS

-pleeg geen zelfmoord het is niet never de oplossinng

-zoek afleiding ga wat leuks doen met je vriendinnen of kijk een film of een serie            Stranger Things Netflix is een aanrader 😉

-en praat hierover met de kindertelefoon 

Ik ben er altijd voor je 🥺😘

groetjes AnoniemGirl ☁️🤍

 

 

Reputatie 3
Badge +1

ik heb ook geprobeerd mezelf van kant te maken door voor een trein te springen en anderen dingen 

allemaal mislukt 

geloof me je krijgt er spijt van  

Hey, wat naar voor je

Pleeg geen zelfmoord want je gaat echt spijt hebben, er zijn veel mensen die om jou geven, dat besef je misschien niet, maar het is wel zo.

Het is beter om erover te praten met een vertrouwenspersoon. Misschien helpt dat je en zorgt dat ervoor dat je gelukkiger gaat worden.

Groetjes, anoniem 🍀

Badge

Doe het niet!!!!!!!!

Luister naar de andere mensen!!!

 

Reputatie 1
Badge

ik heb het zelfde en ik app en bel heel vaak met zelfmoord preventie,ik haat mijn leven en ik vraag me vaak af waarom ik leef,ik probeer --- zelfmoord te plegen maar elke keer is mislukt jammer genoeg

 

-onnodige quote verwijderd-

-tekst aangepast door kindertelefoon i.v.m.regel 10-

Badge

 

steun van mij, ik geloof in je praat er aub verder over 

tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit 

Reputatie 1
Badge

 

steun van uit (...) ik geloof in je praat er aub verder over 

Wat bedoel je eigenlijk?? Bedoel je dat ik hier nog even er over moet praten of gwn met iemand in real life want In real life vind ik best lastig.

Badge

ik heb het zelfde en ik app en bel heel vaak met zelfmoord preventie,ik haat mijn leven en ik vraag me vaak af waarom ik leef,ik probeer --- zelfmoord te plegen maar elke keer is mislukt jammer genoeg

 

-onnodige quote verwijderd-

-tekst aangepast door kindertelefoon i.v.m.regel 10-

u bericht komt nogal hard aan bekijk misschien de forum regels een keer 

Reageer