Skip to main content
Vraag

word ik mishandeld?

• April 5, 2025
  • 5 reacties
  • 388 Bekeken

Forum|alt.badge.img

hoi! ik ben een meisje van 17 met een vriend van 20. wij slapen eigenlijk iedere nacht samen voor de afgelopen 3 maanddn. deze tijd was perfect, ik ben nog nooit zo gelukkig geweest. maar een paar dagen geleden ging het flink mis.

wij krijgen ruzie, flink ook. ik vertelde hem dat ik thuis wou slapen, dit vond hij niet oke. hij pakte mijn sleutels af en zei dat ik niet mog gaan totdat ik hem uitlegde waarom ik weg wou. hij zei wel dat ik weg kom gaan zodra hij wist wat mijn reden was. dit was om hem kalm te houden en dat hij niet door hoeft te slaan in zijn eigen gedachten. ondertussen was ik helemaal overstuur geworden en probeerde door het raam. hij pakte mijn bovenarmen en duwde mij terug op de bank, vanaf nu elke keer dat ik op stond duwde hij me terug. hij zei telkens wel dat hij het deed, omdat ik rustig moest worden en dat ik gek werd. vervolgens werd keek ik naar me arm en was die helemaal rond met kleine paarse vlekken. toen ben ik huilend in het bed gaan lighen en hij sliep op de bank.

maar nu vraag ik me af, was dat vasthouden en geduw mishandeling? en daarbij schreeuwen in mijn gezicht dat ik moest gaan zitten?

5 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • April 5, 2025

Jou zo ruw vastpakken en duwen en schreeuwen en je feitelijk opsluiten is mishandeling.  Je mag dit niet toestaan want mishandeling  wordt altijd alleen maar erger.  Denk heel goed na of je hem ooit nog kunt vertrouwen.

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • April 5, 2025

Hoi,  wat je beschrijft is zeker niet oké en voor jou heel angstig en naar. Dus ja dit gaat veel te ver, hij mag dat niet doen.  Hij was misschien in paniek of geschrokken maar hij mag jou niet fysiek dwingen of pijn doen. Als jij weg wilt is dat jouw keuze. Dingen afpakken zodat je niet weg kunt is ook verkeerd. Het is echt niet goed zoals hij met jou om is gegaan. Je kunt ook voor deskundig advies bellen met de Kindertelefoon https://www.kindertelefoon.nl/bellen 

Veel sterkte en ik hoop dat je de goede keuze kunt maken wat betreft deze relatie. 

Groetjes liefs Tartan X 

Nina24
Forum|alt.badge.img
  • De Kindertelefoon
  • April 6, 2025

Hoi ​@e.lb.v ,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Zoals ​@Tartan15 ook al heeft aangegeven kun je elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Daarnaast kan je voor tips of advies ook terecht bij FIER. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Nina van de De Kindertelefoon

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 8, 2025

Hoi ​@e.lb.v! Wat je beschrijft klinkt echt niet oké en het kan zeker gezien worden als mishandeling. Het vasthouden en duwen, zeker als je dat niet wil, is grensoverschrijdend en kan zowel lichamelijke als emotionele schade veroorzaken. Iemand dwingen om te blijven en schreeuwen in je gezicht is ook heel intimiderend en niet gezond in een relatie.

Je hebt het recht om je veilig en gerespecteerd te voelen, ook bij je vriend. Niemand mag je tegen je wil vasthouden of bang maken. Het is belangrijk om serieus naar deze situatie te kijken en hulp te zoeken als je dat nodig hebt. Je verdient het om gelukkig en veilig te zijn!

xx liefs Wolf 🐺

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • August 8, 2025

Ga bij hem weg aub.

Dit is gewoon zware mishandeling wat hij doet .

Hij moet snappen dat je nog geen 18 bent dus dat het dan zeker anders is 

Heel veel sterkte