word ik mishandeld?

  • 21 July 2022
  • 6 reacties
  • 240 Bekeken

Reputatie 6
Badge +3

volgende week vrijdag heb ik een nederlands toets. Mijn moeder had mij deze avond overhoord. Na het overhoren zei mijn moeder: kom je om 9 uur naar boven? Waarop ik antwoordde: oke is goed. Om vijf voor tien riep mijn vader: zodadelijk naar boven! Ik zei: mag ik nog eventjes dit hoofdstuk aflezen en dan kom ik daarna meteen naar boven. Waarop mijn vader vroeg hoelang mijn het hoofdstuk nog was. Toen zei ik dat het niet zo lang meer duurde. Om 21:02 was ik klaar en begon ik met mijn  boek dicht de doen en bladwijzer ertussen etc. Terwijl ik dat deed kwam mijn vader binnen stormen hij riep: “EN NU GODVERDOMME NAAR BOVEN”. Toen zei ik: sorry ik ga al. Hij trok mijn boek uit mijn handen en gooide de deur weer heel hard dicht toen hij uit de kamer liep. Ik was inmiddels naar boven gerend terwijl hij achter mij aan kwam. Ik liep mijn kamer op en deed de deur snel achter me dicht en toen liep mijn vader weer naar binnen hij liep op me af en maakte zich heel groot zoals hij dat altijd doet als hij mij bang wilt maken. Ik zette een paar stappen naar achteren tot dat ik bij de muur aankwam. Toen zei hij dat ik mijn boek niet meer mag lezen en dat de volgende keer die gewoon helemaal stuk gaat. Ik had het gevoel dat ik elk moment een klap ging krijgen dus ik stond helemaal aangespannen in elkaar. Toen liep hij weer weg en natuurlijk moest er weer met de deur gegooid worden. Nu lig ik hier in bed dit te typen.


6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Weet niet zeker maar denk het wel maar doet hij dit vaker 

Reputatie 1

Hi,

 

Zoals ik dit lees is dit geen mishandeling.  Hij heeft jou niet fysiek aangevallen en “alleen maar” geschreeuwd en met deuren geslagen.

Het is alleen wel zeer ongepast hoe jouw vader dit aanpakt.  Ik snap dat je als ouder wil dat je kind braaf naar bed gaat, maar dit kan niet.

Ik zou het met een mentor/vertrouwenspersoon bespreken, of met de kindertelefoon. Zij kunnen jou beter vertellen wat je het beste kunt doen en waar je het beste hulp voor jou (en je vader) kunt krijgen, voordat dit verder uit de hand loopt.

 

Is dit trouwens de eerste keer dat zoiets gebeurt?

 

Heel veel sterkte!

Reputatie 6
Badge +3

nee dit is zeker niet de eerste keer, hij doet dit ongeveer elke week wel 2 of 3 keer. 

Reputatie 1
Badge

Hey
 

Dit soort dingen maak ik zelf ook soms mee. Je ouders die soms zo boos tegen je doen dat je er bang van wordt. Ik begrijp je. Ik weet alleen ook dat ze het ook doen om jou te beschermen. Maar als je je zo niet beschermd voelt tegenover je vader/moeder/allebei dan is het beter om erover te praten. Lukt dat niet? Praat dan erover met 1 van je vrienden of familie (zoals tantes en ooms) bij mij lukte het toen ik erover ging praten. Misschien lukt dit bij jou ook?

Reputatie 6
Badge +3

Hey kaasjegirl,

Ik denk niet dat het mishandelen is, maar dat betekend niet dat het normaal of fijn is. Ik zou het met hem bespreken, maar als je denkt dat dat niet gaat helpen, kan je het misschien eerst aan een vriend(in) vertellen, of je mentor/vertrouwenspersoon. Zij hebben misschien nog wel tips of ideeën hoe ze je kunnen helpen.

Onthoud dat het niet aan jou ligt! Zijn reactie is veel te overdreven voor zoiets.

Groetjes iemand.

Reputatie 5
Badge +4

Jeetje zeg. Dan toon je een keer inzet voor school, is het weer niet goed. 

Reageer