Skip to main content
Vraag

woedeaanvallen?

• July 7, 2023
  • 1 reactie
  • 46 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hey,

vroege toen ik jonger was (7j ongv) werd ik om het minste boos en was altijd aan het vechten op school. 
nu ben ik ondertussen 13 en heb nog steeds last van boos worden maar wat ik ook heb is ik voel mijn boosheid nie opkomen en ontplof helemaal en besef niet wat er gebeurd achteraf weet ik niet meer wat er is gebeurd en doe blijkbaar tog heftige dingen 

bv.  

ik had gesprek met de spycholoog en me moeder en opeens ontplofde ik zonder dat ik het voelde aankomen en achteraf heb ik te horen gekregen dat ik daar luid heb geroepen (dat wist ik nog), dat ik met een stoel heb gegooid (wat ik niks meer van wist na het moment) en dat ik de deur heb dicht gegooid ( wist ik nog).

bv. 

ik kreeg een briefj wat kwetste redelijk hard in de eet ruimte op internaat en ik onplofde en ik gooide mijn gsm door heel de eet ruimte zonder dat ik het besefde, iedereen keek naar mij en een oudere jaar gaf mijn gsm terug en ik dacht in me eigen “wtf is er gebeurd uuh wat ik snap het ff niet” 

*dus jha ik krijg zelfs soms black-out tijdens een ontploffing en besef niks meer, Is dit normaal? Heeft dit met mijn Adhd te maken? Waardoor heb ik dit? Wat is die woede? 

Tekst aangepast ivm forumregel 3

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Hey ​@Kiki2010, bedankt dat je zo open bent over wat je ervaart. Wat jij beschrijft — plotselinge woede-uitbarstingen waarbij je zelfs dingen doet waar je je later niets meer van herinnert — klinkt best heftig en kan inderdaad heel verwarrend en beangstigend zijn.

Het is niet heel “normaal” om black-outs te hebben tijdens boosheid, maar het komt wel voor bij sommige mensen, vooral als ze moeite hebben met het reguleren van hun emoties. ADHD kan daar zeker een rol in spelen, want mensen met ADHD hebben vaker moeite met impulscontrole en emoties in balans houden. Maar het is ook belangrijk om te weten dat zulke heftige woede-uitbarstingen en black-outs iets kunnen zijn wat je samen met een professional moet bespreken. Dat kan helpen om te begrijpen waar het precies vandaan komt en hoe je er beter mee om kunt gaan.

Heb je dit al eens besproken met je psycholoog? Misschien kun je het nog eens goed uitleggen en vragen of hij/zij je hierbij kan helpen met tips of behandelingen. Ook zou het goed zijn om te kijken of er iets is wat de boosheid steeds triggert, zodat je beter voorbereid bent.

xx liefs Wolf 🐺