Wel iets HEEL geks meegemaakt op vakantie.....

  • 9 August 2020
  • 5 reacties
  • 727 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Hey Hey allemaal!

Dus.. het is vakantie jeeey! Dat betekend lekker naar het strand (houd die afstand) en gezellig met de fam. Nou dat heb ik dus ook gedaan; eerst gezellig 2 weken met familie en daarna 1 weekje met mijn vriend ergens in een huisje in Frankrijk. Maar toen we daar waren merkte ik al snel dat er nog best veel mensen seksueel waren met stelletjes die daar toch best wel duidelijk niet van gediend waren..

We gingen dus gwn een avondje wat lopen door de straten van een stadje en toen zagen we dat een stel (man x vrouw) werd lastiggevallen door 3 jongens. En dan vooral het meisje. Ze waren heel vies aan het doen en 2 hielden die jongen tegen terwijl die andere iets aan het doen was met het meisje (weet niet prc wat). We staarden elkaar voor 8 seconden aan en toen vonden we allebei dat we iets moesten doen. 

Dus we gingen daar heen en die jongens merkten ons natuurlijk op. Ze waren allemaal dronken en het viel me op dat ze pas een jaar of 16/17 waren. Ik dacht meteen dat dit echt helemaal fout was dus dat gaf me nog meer aanduiding dat we iets moesten doen. 

Als eerst gingen we naar het meisje toe en mijn vriend was een beetje die jongen aan het bedreigen met de politie terwijl ik het meisje geruststelde. Ik vertelde haar dat ze de politie moest bellen en gelukkig luisterde ze meteen. Nou, zij was dus de politie aan het bellen maar dat wisten die dronken jongens niet dus die waren nog steeds bang dat mijn vriend de politie ging bellen; wat een ENORM voordeel was naderhand.

Toen gingen we die jongen helpen. Als eerste probeerden we wat te praten met ze maar die 2 jongens waren het heel erg aan het uitlokken. Mijn vriend kon daar echt niet tegen dus die werd boos. De dronken jongens waren echter heel stoer aan het doen dus ze duwden zo’n beetje tegen hem aan van: “WaT mOeT jE??!” Toen was er dus heel veel spanning tussen hun allen en daardoor kon ik ondertussen die jongen helpen en hem naar zijn vriendin brengen. Ze waren helemaal in shock dus ik zei dat ze daar maar ff moesten wachten op de politie want daar waren ze veilig. 

Teruggekomen naar mijn vriend zag ik dat een van die jongens een beetje aan het uithalen was en toen zei een van die andere jongens: “OoooH wAt EeN mOoi MeisJe! Is DiE van JoUw waNt Ze VraAgt Er EcHt oM.” En toen lachten ze allemaal. Mijn vriend werd helemaal wild en gaf hem een stomp (wat niet o goed was van hem maar oké) waardoor het even helemaal stil was en toen sloeg die gast hem terug en gingen ze “vechten”. Ik moest iets doen dus ik schreeude: “Allemaal Stoppen Nu! Anders Bel Ik De Politie!!”. En toen stopten ze en trok ik mijn vriend terug. We gingen daarna gewoon een beetje rekken en toen kwam de politie al aan. De jongens werden opgepakt en het stel was ons duizendmaal aan het bedanken en toen zei de politie dat er iemand van slachtoffer hulp zou komen (idk wat dat is in Frankrijk, We hadden alle gesprekken -dus ook met die dronken gasten- in het Engels). Daarna was het vooral bijkomen en we gingen ook even mee naar het bureau. Toen alle verhoren waren gedaan konden we gaan en het stel bedankte ons nog een keertje en wilde ons zelfs geld aanbieden maar dat hebben we niet aangenomen. Ik heb wel nog mijn telefoonnummer uitgewisseld met die vrouw zodat we nog eens konden checken hoe het ging en toen gingen we naar ons huisje. 

De volgende morgen was heel raar en toen we in bed lagen en even zaten te praten over wat er was gebeurd barstten we in lachen uit;

“Hahaha… dat was nog eens een avontuur!!! Dat zullen de thuis nooit geloven ::))”

(Ik wist trouwens niet onder welk subforum ik dit moest plaatsten dus daarom maar hier:)


5 reacties

Reputatie 3
Badge +2

PS: Ik wilde dit gewoon even kwijt want ik vond het te raar om niet te delen. 

Nog een klein vraagje: Zien jullie ook vaker dat mensen worden “lastiggevallen”? En wat doe je dan??

XX:four_leaf_clover:

Hey,

 

Jij en je vriend hebben iets heel goeds en dappers gedaan!  

Daar mag je trots op zijn!

 

 

Nog een klein vraagje: Zien jullie ook vaker dat mensen worden “lastiggevallen”? ja, ik zelf zie steeds meer dat dat gebeurt. 

En wat doe je dan??licht ook aan wat het is(beetje ingewikkeld)  ik bedoel licht aan wat ze doen. Bijvoorbeeld als ik een groepje jongens bij een meid zie en ik zie dat ze haar lastigvallen dan maak ik eerst altijd ff een foto van die gasten of ik kijk of er camera's zijn. Meestal kijk ik naar mogelijkheden,  kijk als ik zie dat ze dingen doen waarbij ik zie dat ze bijvoorbeeld geweldig zijn , dan is het voor mij zaak dat ik ten eerste de politie bel, daarna loop ik of er naartoe en zeg er iets van (licht ook aan wie het zijn en hoe ze zich gedragen) kijk als ik zie dat het jongens zijn van 14-17 die hem of haar lastig vallen zeg ik. HEY , IS DAT DE BEDOELING!  , meestal krijg ik het antwoord,  hou je f b*ck dicht (sorry voor taal gebruik) dan is het zo dat ik zeg , je kan nu gewoon normaal doen of de politie komt erbij en dan gaan we een heel ander gesprek voeren . Ik heb al heel vaak dat ik met vrienden zoiets zag, dat gewoon gasten die zich gewoon niet kunnen gedragen en mensen lastig vallen. Mijn vrienden ik ik kijken elkaar dan aan en weten dan gewoon het antwoord,  wij zeggen er iets van en als ze gaan dan gaan ze , blijven ze, dan gaan wij ook blijven tot het weer in de hand is. Ik heb wegens mij vrijwilligers werk goed contact met politie.  Je moet oppassen wat je doet, ik heb ook wel is meegemaakt dat iemand een mes trok toen ik er iets van zei. Natuurlijk ben ik dan niet zo dom dat ik dan voor mijn eigen veiligheid kies en dan gewoon even de andere kant op loop , maar dan wel een foto maak van die persoon met dat mes en dan bel ik gelijk de politie. Dan is het vaak zo dat als ik het erbij zeg dat hij een mes heeft dat de noodhulp,  er binnen 6 minuten is. Dan pakt de noodhulp die persoon hem vast en word hij meegenomen, dan neem ik ondertussen die persoon mee naar een wat rustigere plek, zoals een barretje ofzo. En dan ga ik naar de politie toe en zeg ik alles, meestal loopt er 1 noodhulp eenheid mee en gaat naar die persoon toe. En ja de rest kun je wel bedenken.  Je moet opletten met wie je te maken hebt. Ik koos voor bepaalde dingen die uiteindelijk goed zijn gelopen, maar ga niet jezelf in gevaar brengen, bel de politie en zoek je veiligheid en houd een oogje in het seil. Daar heeft het OC meer aan.

 

XX:four_leaf_clover:

Groetjes Gebruiker c 

 

Ps.  Ik ben op het vorm van geweld ofzo een klassieke persoon op sokken,  dus ik let op wat ik doe, ik kijk in de mogelijkheden en kijk daarna wat ik doe.

Hallo AnoniempjeeN :)

Goed van jullie.

Ik heb zelf niet meegemaakt dat er iemand werd lastiggevallen. Ik zou denk ik vooral naar de situatie kijken en of het verstandig is om in te grijpen in de situatie.

-TheMightySlayer <3

Badge

Hoi,

Goed zeg! 

Ik weet niet of ik dat zou durven, ik ben meer het type politie bellen en zoveel mogelijk omstanders vragen om te helpen. 

Liefs, Ava

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon

@AnoniempjeeN GURLLLL, I SMELL SOME SAVAGE

Reageer