Skip to main content
Vraag

was dit seksuele intimidatie?

• November 2, 2025
  • 4 reacties
  • 191 Bekeken

Forum|alt.badge.img+4

Toen ik in de tweede klas zat, had ik een oudere mannelijke leraar voor natuurkunde/scheikunde. Hij maakte regelmatig rare opmerkingen die mij ongemakkelijk maakten en probeerde op een ongepaste manier contact met mij te maken. Op een dag zei hij terwijl hij een grap maakte met een andere leerling: “Zal ik jou ook straks even in de handgreep nemen?” Ik voelde me hier erg bang en ongemakkelijk bij en zei direct “nee”. Hij lachte en vroeg door, wat mijn gevoel van onveiligheid versterkte. Ik voelde duidelijk dat hij zijn machtspositie misbruikte en dat het niet om een grap ging. Mijn ouders en veel klasgenoten geloofden me toen niet, maar mijn beste vriendin wel. Uiteindelijk heb ik dit gemeld bij mijn mentor, en de leraar is ontslagen. Dit incident viel voor mij onder seksuele intimidatie, omdat hij mijn grenzen overschreed en een onveilige situatie veroorzaakte. Maar is dit wel seksuele intimidatie of stel ik mij gewoon aan ?

4 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • November 10, 2025

Hey ​@Chocomel123 , jij bent het kind in deze situatie, en als de docent is ontslagen was je duidelijk niet dramatisch.

Sterkte! 🫂

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • November 12, 2025

Heyy!!

Dit is natuurlijk NIET jou fout. De man was hier in het fout. Ik hoop dat je snel kan herstellen van deze incident. Je bent echt niet dramatisch hoor, dit is normaal mensgedrag.

Liefs, Anna.

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • November 13, 2025

Ik weet niet of dit seksuele intimidatie is, ik zou eerder denken gewoon intimidatie. Ik zie nergens dat hij ongepast seksueel contact met jou had/wilde.

Wat het ook is, je stelt je echt niet aan! Echt naar voor jou en goed dat hij ontslagen is!

🫂 xxx Yusa 😘

Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • November 13, 2025

Heel erg bedankt voor al jullie lieve reacties ! Fijne dag nog :)