Vriendin wordt mishandeld door vader

  • 25 July 2021
  • 2 reacties
  • 137 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hoii!!

 

Mijn vriendin (laten wij haar Sofia noemen, niet haar echte naam) heeft de laatste tijd heel veel blauwe plekken op haar armen en benen, en ik vroeg dus aan haar hoe dat kwam, maar ze wilde niet antwoorden.

 

Een tijdje later zei ik dit tegen een andere vriendin, en die zei dat ze mishandeld werd door haar vader. Dit had ik natuurlijk dus weer aan Sofia gevraagd, en zij zei ja. 

 

Toen is iemand anders naar de mentor gegaan, en nu weet school het dus. En de hele klas door het roddelen/doorvertellen van andere kinderen.

 

Wat moet ik nu doen? Want ik heb echt het idee dat school niet eraan doet.

 

Liefs,

 

Knus1234

 

 


2 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hey! 

Probeer er met haar over te praten. Vertel waarom je denkt dat het niet veilig is bij haar thuis en dat je veel om haar geeft. Je vriendin zal blij zijn dat je haar probeert te helpen. Luister naar haar verhaal en probeer daarna samen met iemand te gaan praten of samen hulp te zoeken. Jullie kunnen naar een leraar of een vertrouwenspersoon op school gaan, een oom of tante of bijvoorbeeld jouw ouders.

Je kunt ook anoniem bellen met de Kindertelefoon: 0800-0432.

Of met Veilig Thuis: 0800-2000.

Groetjes

Heyy

 

Wat een vervelende situatie zeg.. Wat de vader van je vriendin doet is natuurlijk niet oké.. Het valt namelijk onder (kinder)mishandeling wat hij bij jouw vriendin doet en dat is verboden.

 

Wat je kan doen is er met haar over praten.. Je kan polshoogte nemen en kijken hoe ze hier zelf instaat. Ook kan je dan je eigen zorgen aan haar kwijt en haar vertellen dat je heel veel om haar geeft en wilt dat ze zich veiliger voelt thuis. Je kan haar vertellen dat jij er voor haar bent.

 

Toen is iemand anders naar de mentor gegaan, en nu weet school het dus. En de hele klas door het roddelen/doorvertellen van andere kinderen.

 

Wat moet ik nu doen? Want ik heb echt het idee dat school niet eraan doet.

 

Aangezien er veel leerlingen uit je klas over roddelen / over praten en aangezien je de indruk hebt dat je school er niks aan doet is het misschien een goed idee om zelf naar je mentor te stappen om met hem/haar te praten over deze dingen..

 

Je kan ook (zoals Heyyygwneenmenshierooo ook al aangeeft) samen met je vriendin naar bijvoorbeeld je mentor gaan om om hulp te zoeken. Je kan ook naar een vertrouwenspersoon gaan, naar jouw eigen ouders, een familielid of de huisarts om om hulp te vragen met deze situatie. 

 

Je kan als je anoniem advies wilt / anoniem met iemand wilt praten iedere dag tussen 11:00 en 21:00 bellen / chatten met de kindertelefoon. Ook kan je contact opnemen met veiligthuis.

Site naar veiligthuis > https://veiligthuis.nl/

Telefoonnummer veiligthuis > 0800-2000

Telefoonnummer de kindertelefoon > 0800-0432

 

Groetjes van mij!

Reageer