Okeee. Dus ik heb een goeie vriendin N, die ik via insta ken. Ze woont in Canada dus we praten engels. we zijn nu ongeveer een jaar vrienden. vandaag vertelde ze dat haar moeder al een tijd ziek op bed ligt en de meeste dagen niet haar bed uit komt. haar moeder durft het ziekenhuis niet te bellen omdat ze bang is dat ze een heftige ziekte heeft. N denkt dat ze het niet gaat overleven en daarom wil ze wel dat haar moeder gewoon het ziekehuis belt zodat ze medicijnen kan krijgen.
Haar vader is vaak laat thuis en hij slaat N soms. Meestal slaat hij haar broertjes, die zijn 4 en 5 jaar oud. N is 14 trouwens. ze neemt haar broertjes vaak mee naar de speeltuin zodat ze niet geslagen worden. haar moeder heeft hun ook geslagen maar niet zo hard als N's vader.
toen ik dit hoorde zei ik dat ze child services moest bellen omdat dit zo echt niet langer door kan gaan. ze zei dat ze dat niet wilde omdat ze bang was dat child services haar en haar broertjes uit elkaar zouden halen. ik snap heel goed waarom ze dus niet durft te bellen maar ik vind ook dat dit zo niet langer door kan gaan.
Ik wil haar heel graag helpen maar ik heb echt geen idee hoe.
Heeft iemand advies?