Vraag

vriendin wilt zelfmoord plegen

  • 17 August 2023
  • 5 reacties
  • 141 Bekeken

Reputatie 1
Badge

hallo ik heb dus een probleem een vriendin van mij zei vandaag dat ze zelfmoord wilde plegen in de  groepsapp haar vriendje weet het nu ook maar het lijkt erop dat het hem niet echt boeit ze snijdt zichzelf ook en in de groepsapp zei ze ik snij mezelf ook met een mes hoor dus die moet je ook met de scharen weghalen Hihihi   waarop ik zeg hallo naam van vriendin dit is niet grappig hoor waarop het vriendje antwoord zelfmoord is  soms best grappig ngl als zij het springt  spring ik erachter aan maar zelfmoord is alleen grappig als je het zelf wilt maar zelfmoord is helemaal niet grappig en zou srs genomen moeten worden ik ben nu bij mijn moeder en ze woont een paar deuren verderop bij mijn vader dus ik kan eigenlijk niets doen dus wat moet ik nu doen


5 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Laat haar snel bellen met 113 of chatten met 113 op 113.nl

Reputatie 1
Badge

Dit is heel heftig. Ik denk dat je moet praten met je vriendin en vertel haar dat dit echt niet goed is en misschien daarna ook over haar vriendje want die is echt niet serieus .  Ik hoop dat het helpt maar vertel het aan een vertrouwd persoon en zorg voor hulp!!!!!

Reputatie 1
Badge

@Hoi.  ik ga dit tegen haar vertellen 

@Aardappelpuree  hoi wat ik gister niet heb vertelt dat ik heel boos reageerde waardoor het vriendje nu niet meer op mij reageert

Reputatie 1
Badge

@Kaasschaaf  super vervelend!! Wel goed dat je zo hebt gereageerd! Ga met haar in gesprek en doe wat je dan, maar denk ook aan jezelf jij moet hier niet ook de dupe van worden ( niet onaardig bedoelt!)

Reputatie 7
Badge +6

@Kaasschaaf 

Hoi, 

We lezen dat jij je zorgen maakt over een vriendin. Dat is heftig voor je. Wel fijn dat je haar probeert te helpen.
Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal en je zorgen wilt delen. Ook jij, als betrokkene, kunt voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl. Zij kunnen jou helpen om deze vriendin te steunen.

 

Sterkte! Groetjes,

 Mariska 

Reageer