Vriend wilt zelfmoord plegen Buitenland

  • 23 March 2019
  • 5 reacties
  • 182 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb een vriend die komt uit Estland ik kan moelijk naar hem toe hij denkt eraan om zich maandag midden in de klas zelfdoden.
Ik heb geen idee wat ik moet doen ik heb maar weinig tijd om te zorgen dat hij niks doet.

5 reacties

Hey, Notime,

Dit is erg heftig en zoveel kun jij inderdaad niet doen. Misschien kun je het nummer van zelfmoordpreventie in Estland geven? Probeer contact met hem te houden en moedig hem aan om te blijven leven.

Verder moet je even wachten op andere reacties.

Groetjes,
Geen_Naam
Hij is al naar zon plek gegaan om het te stoppen maar het werd alleen maar erger.
Hey, Notime,

Dan stel ik voor dat hij er niet meer aan denkt en probeert zijn leven wat rustiger aan te doen. Mensen met depressie hebben vaak stress en het gaan naar een psycholoog kan dat verhogen.

Kun je proberen om hem tegen te houden? Zo niet, dan heb je je best gedaan. Het is niet jouw schuld en bovendien leeft hij een paar honderd kilometer verder. Je zult wel een schuldgevoel krijgen, maar het is NIET jouw schuld.

Groetjes,
Geen_Naam
Badge
Hallo @Notime
ik denk dat je het beste je vriend kan bellen en er over praten,
mensen die zelfmoord willen plegen vinden het vaak fijn om het er over te hebben en willen dan vaak ook niet dood meer
aangezien je vriend nog een kind/jongvolwassen is kan je hem/haar laten weten dat er in de toekomst nog zo veel leuke dingen gaan gebeuren!
denk aan volwassen worden en kinderen krijgen je kinderen opvoeden en uiteindelijk misschien kleinkinderen hebben
Nou, ik denk niet dat je zo blij moet worden van de gedachte om kinderen te krijgen, haha... Maar het is wel een goed idee om erover te praten ja.

Reageer