Skip to main content

Hey,

Ik ben vrienden met iemand waar het al een tijdje niet goed mee gaan. Hij heeft al lange tijd last van een depressie en zit niet lekker in zijn vel. Zo ver ik weet is dit al sinds kinds af aan (zo’n 6 jaar).
Ik heb ook app contact met een van zijn online vrienden. Hij vertelt mij en zijn andere irl vrienden niet echt veel. Die online vriendin zei dat hij thuis soms geslagen en mishandeld wordt door zijn broer.

Ik had hem hierover gevraagd en hij heeft eerlijk toegegeven dat een van zijn broers hem soms slaat. Hij gaf wel gelijk allemaal excuses dat die broer ook niet lekker in zijn vel zit, maar dat is natuurlijk geen reden om te gaan slaan. Ik heb al meerdere keren gezegd dat hij veilig thuis moet bellen, want zijn moeder zegt de hele tijd dat hij zich aanstelt. En de broer slaat hem alleen als zijn moeder er niet is. 

Net heeft hij me ook verteld dat zijn andere broer hem ook heeft geslagen. Alleen deze woont niet meer thuis en daarom kan daar geen veilig thuis gebeld voor worden. + dit was de broer waar hij op zich een goede band mee had. Met de andere klikte het nooit echt.

Wat kan ik doen om hem te helpen? Want ik weet niet wat ik kan doen naast advies geven en een luisterend oor zijn.

Hey, misschien kan hij met de Kindertelefoon bellen? Zij geven altijd goed advies. 

Ik denk dat jij vooral moet luisteren, zoals je zelf zei. Misschien kan je zeggen dat hij bij je langs mag gaan als hij alleen  thuis is met zijn broer? Dan weet hij dat je voor hem klaarstaat. 

Probeer een veilige plek voor hem te zijn. Daarbij horen ook dingen zoals hem niet uitlachen wanneer hij een woord niet begrijpt en dat soort dingen.

Veel sterkte ermee!

Liefs Julie ♥️

Ik zou inderdaad de Kindertelefoon bellen, zoals @Julie09 zegt.

Meer kan ik je ook niet helpen, sorry daar voor

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reageer