Vraag

voel me niet veilig

  • 11 March 2022
  • 6 reacties
  • 79 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Recent is op t dorp een fiets gestolen van iemand die ik ken. Via de camerabeelden hebben ze het terug gevonden. Ik voel me nu niet meer veilig en zeker niet s avonds/in het donker.

Ik mag nooit van mijn ouders alleen fietsen als het donker is of s avonds. Dat heb ik wel heel vaak gedaan, maar nu vind ik dat niet meer veilig. Alleen heb ik heel vaak niemand om mee te fietsen en dat maakt mij dus heel alleen.


6 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Oh wat vervelend misschien kan je eerder naar huis? En kan je het iets duidelijker uitleggen over het fietsen? Want ik wil je graag op een goede manier kunnen helpen.

Als ik ergens heen ga in t dorp of een afstand die te fietsen is en als ik terug naar huis ga is het s avonds en donker, dan mag ik niet alleen naar huis fietsen. Ouders die dat niet willen, omdat ja meisje alleen en alle gevaren.

Maar ik fiets wel bijna altijd alleen, want ik heb meestal niemand om mee te fietsen. Omdat ik eerder weg moet dan anderen of ze ergens anders wonen. Het voelde nooit heel prettig omdat ik lieg tegen mijn ouders en het toch niet erg veilig is

Reputatie 7
Badge +19

Misschien kan je eerder gaan fietsen en gewoon vaker iemand mee vragen ik snap dat het lastig is en praat hierover met je ouders

Reputatie 7
Badge +19

Check van de moderators mijn bericht komt zo

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik snap ze wel want ook bij mij ( jongen) zijn mn ouders daar best ongerust over als ik 's avonds ver weg ben en alleen moet fietsen. dichtbij in het dorp of haven enzo valt het wel mee maar verder weg over een dijk ofzo vinden ze toch nog eng. En soms ik ook wel geef ik toe.  Maar als je met 2 fietst niet.  En ondanks dat ik best me kan  verdedigen zijn mn ouders toch wel huiverig.  Dus jouw gevoel is niet raar ! Snap ik heel goed.  Alleen wel heel vervelend dat er dan niemand met je mee kan. En dan toch alleen dat is wel griezelig snap ik.  Goede vraag hoe los je zoiets op ? Ik ga eens goed nadenken  :)

Groetjes liefs Julian X

Was vooral schrokken van dat stelen. Je hoort of lees wel vaker dat zoiets gebeurd of mensen beroofd worden. Ik zou echt wel van me afbijten en ff n knietje geven.

Maar ja er worden ook bijna elke dag wel iemand doodgestoken of dood gevonden. Het is sowieso niet zo veilig meer

Reageer