Verschil tussen aanranding en verkrachting

  • 5 July 2015
  • 8 reacties
  • 1024 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey mensen,

Wie weet wanneer een aanranding verandert in een verkrachting?

Alvast bedankt voor het reageren

xxsantjexx

8 reacties

Hey Santjexx,

Bij een aanranding wordt je aangespoort tot seksuele handelingen waar je het niet mee eens bent.
Bij een verkrachting gebeurd dit ook echt.

Groetjes,
Hulpjongen
Bij aanranding word je ongewenst aangeraakt op plekken waar je dit niet wil. Verkrachting is dat iemand in je gaat tegen je wil. Seksuele handelingen tegen je wil zou ik eerder seksueel misbruik noemen.
Bij aanranding is sprake van een seksuele aanraking, bijvoorbeeld het ongewenst (boven of onder) de kleding voelen of strelen van borsten, billen, vagina, penis of andere lichaamsdelen. Degene die wordt aangeraakt, ervaart deze handelingen dan als ongewenst en seksueel bedoeld, ook al was dit niet de bedoeling van de ander. Aanranding is strafbaar volgens de Nederlandse wet, ongeacht de relatie van de dader en slachtoffer.

Bij verkrachting is volgens de wet sprake van `het ongewenst seksueel binnendringen van iemands lichaam'. Gedwongen oraal, anaal of vaginale geslachtsgemeenschap, maar ook een ongewenste tongzoen, valt hier dus onder.

Liefs
Waarom wil je dat eigenlijk weten? Is er iets gebeurd tussen jou en iemand of gewoon zomaar? 

Liefs
Aanranding is iemand dwingen tot het plegen of ondergaan van een ongeweste handeling.
Vaak is dat het aanraken of laten aanraken van geslachtsdelen. Ook zoenen onder dwang is aanranding. 

Verkrachting is dat een ander ongewilt bij je binnendringt. Dat gaat niet alleen om het gedwongen ondergaan van een geslachtgemeenschap. Een verkrachting kan ook ongewenst binnendringen zijn in de anus of mond. En het binnendringen hoeft niet perse een penis te zijn. Benningdringen met vingers of voorwerpen kan ook verkrachting opleveren. 
Maar volgens de Hoge Raad valt tongzoenen niet onder verkrachting
Bedankt voor alle reacties!
Idd Vlinders-x, er is nog al wat gebeurd tussen mij en mensen die me vrij lang gepest hebben.

Aanranding is iemand op allemaal plekken aanraken waar die gene het niet wil. Verkrachting is in iemand gaan terwijl diegene het niet wil. Volgens mij..

Reageer