Vraag

Vermoeden huiselijk geweld

  • 5 September 2022
  • 3 reacties
  • 117 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi mede-forumgenootjes :),

Sinds een aantal maanden werk heb ik een bijbaantje en ik werk met super leuke collega’s! Maar laatst sprak ik met een van hen, en ze vertelde me dat ze een hele moeilijke thuissituatie heeft. Ik durfde er niet zo goed op in te gaan, omdat het haar echt zeer deed om over te praten. 

Nu heb ik zo wel mijn vermoedens dat er geweld van pas komt bij haar thuis door hetgeen wat ze met mij heeft gedeeld en haar gezondheid op de werkvloer. Ik vind het erg lastig om weer met haar in gesprek te gaan hierover.

Wat zouden jullie doen in deze situatie? Misschien kan ik er nog wat van leren! :’)

Liefs, Junia


3 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @Junia.r2581 ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes Renske (De Kindertelefoon) 

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @Junia.r2581

Wat naar voor je collega en jou dat ze een moeilijke thuissituatie heeft.

Laatst werd er een vriendin van mij door haar ouders mishandeld. Ik heb toen contact met haar gehouden en veilig thuis gebeld. Die zeiden precies wat ik kon doen voor haar.

Ik zou toch met je collega in gesprek gaan en als ze aangeeft dat het echt niet meer gaat, veilig thuis bellen. Ook kan je kijken op  https://www.huiselijkgeweld.nl voor meer tips.  
 

Hoop dat je hier iets aan hebt. :) 

xx Eenmeisje004 

Hi @Eenmeisje004 ,

Enorm bedankt, zo lief dat je meedenkt! Daar heb ik zeker wat aan, fijn! :))

Liefs, Junia

Reageer