Skip to main content
Vraag

verkracht in wc, hoe kan ik er voor zorgen dat het niet meer doorgaat?

• 31 januari 2025
  • 5 reacties
  • 396 Bekeken

Ik ben een jonge van 17 en ik zit op een school in (plaatsnaam verwijderd door De Kindertelefoon vanwege anonimiteit) .

Ik ben zelf gay en val vooral op Nederlanders en ben stiekem racistisch en omdat ik dat soms uit word ik vaak uitgescholden, maar 1 keer ging er een Marokkaanse jongen te ver en vekrachten mij in de non binare wc nu ben ik bang en laat ik hem het dagelijks

hoe kan ik ervoor zorgen dat het niet meer zo door gaat

Diana
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • 31 januari 2025

Verkrachting is een misdaad dus je moet aangifte doen hij de politie.  Ze nemen dat echt wel ernstig.  Als je hiervoor niet naar de politie gaat, gaan ze volgende keer misschien verder en schoppen ze je kreupel of zo.  Niet mee blijven zitten.

Trouwens, zo stiekem zal je racisme wel niet zijn dat anderen ervan weten en er boos om worden. Wel lelijk hoor, racisme - maar natuurlijk geen excuus voor verkrachting.  

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • 31 januari 2025

Hoi ​@carlito1 ,

Wat naar dat dit gebeurd.

Ten eerste wil ik zeggen dat iedereen zijn/haar/hun eigen mening mag hebben. En die mag je zeker ook uiten, maar het is wel belangrijk om respect te hebben naar anderen, dus daar moet je niet te ver mee gaan. ( Ik weet niet op welke manier jij dit uit, dus sorry als het niet precies aansluit bij hoe jij het doet.)

Dit betekent overigens niet dat jij iets uitlokt of dat hij dit mag doen.

Het lijkt mij een goed idee om een volwassene in te lichten. Iemand op school, je ouders of iemand van de kindertelefoon.

Om te verkomen dat dit nog een keer gebeurt kan je:

-Met vrienden naar de wc, dan wachten ze voor de deur of lopen ze iig mee.

-Om hulp schreeuwen, misschien wel ongemakkelijk, maar dan valt het wel op voor omstanders. *Als hij het weer wil gaan doen*

-Duidelijk je grenzen aangeven, met een houding die zegt ‘niet fokken met mij’ maar niet een ‘ik ram je in elkaar’. Bijvoorbeeld: ‘Blijf van mij af’, ‘Hou je handen thuis’ of ‘Ik vind dit niet oké, stop!’.

-Doe de deur snel opslot en als je uit de wc komt was je je handen ( of niet, veel jongens doen dat niet ) en loop je snel door. Als je naar het urinoir gaat, probeer dan te zorgen dat je met anderen gaat die je zouden kunnen beschermen.

Ik hoop dat dit wat helpt!🍀

Groetjes

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+3

Overleggen met je mentor of iemand anders die je vertrouwt. 

Het lijkt me niet slim om je racistische gevoelens te uitten, mensen kunnen kwaad reageren. Natuurlijk is verkrachting een stap te ver..

Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • 1 februari 2025

Lijkt me nogal duidelijk wat je moet doen. 

• Net nieuw
  • 9 februari 2025

Ik vind het heel erg wat er met je gebeurd is. Dat is absoluut niet oké en het is strafbaar! 
dat je zegt dat je racistisch bent is absoluut geen reden voor iemand om jou te mogen verkrachten. Het is echt niet jouw schuld! Het is belangrijk dat je iemand die je vertrouwt hierover verteld. Uit ervaring weet ik dat het uitspreken ervan heel veel opluchting kan geven; en bovendien kan iemand anders je helpen. Hoe gaat het nu met je?

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen