Skip to main content
Vraag

veilig

• March 17, 2026
  • 7 reacties
  • 66 Bekeken

Forum|alt.badge.img+3

voelen jullie je onveilig? dit kan thuis zijn of op straat of op school of op internet of bij iemand.

7 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img+15
  • Vaste gast
  • March 17, 2026

Nee gelukkig niet, ik voel me prima veilig.

Er is wel één plekje waar ik me niet fijn voel in mn eentje, daarom ga ik daar ook nooit heen zonder iemand en sowieso zelden. Raar stukje daar. Er ligt olie op het water, is graffiti en stond eens ook gewoon een tent, een kampvuur en aanstekers en naalden en zo. Eng. 

Hoe zit het met jou, dat je dat vraagt? 

Liefs ♥︎

Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • March 18, 2026

soms een onveilig gevoel, zeker soms op straat en soms op internet.

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • March 21, 2026

heyy ❤️ 

Wat vervelend!! Ik zelf voel me af en toe onveilig online en soms op school, maar niet heel erg dus ik zit daar niet echt mee. 

Als jij hier wel mee zit is het belangrijk dat daar iets mee word gedaan. Niemand hoort zich onveilig te voelen waar dan ook, meld het bij iemand die je vertrouwt! Kan heel lastig zijn maar het helpt echt en is echt belangrijk, als je wilt kunnen wij ook helpen met hoe je het iemand het beste vertelt.

Wil je misschien wat meer vertellen over dat onveilige gevoel? Wat voel je precies? Waar precies? En waarom? (dan kunnen we je wat beter helpen).

Super goed dat je het hebt gemeld en weet je bent NIET alleen! ❤️🫂 Laat maar weten als je wat nodig hebt en je kan altijd bij de Kindertelefoon terecht! 😘

Liefs 🫂

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • March 22, 2026

ik vind de term ‘ onveilig’  wat overdreven, maar ik had het thuis nooit heel goed. ik bleef sinds jong al bij vriendjes omdat dat een beter gevoel gaf.

Aulire
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • March 30, 2026

Heb dat alleen als ik alleen buiten loop als het donker begint te worden en ik in een grote stad ben.
Wordt echt ALTIJD lastiggevallen door bepaalde types mensen die hier pas in Nederland wonen of die klinken alsof ze hier pas wonen.
Gelukkig heb ik in ons dorp hier geen last van.
Echt alleen in grote steden.
Dan roepen ze je en als je niet reageert, gaan ze schreeuwen en schelden of met dingen gooien.
Of gaan zelfs voor me staan, zodat ik moet stoppen.
Ik ben iemand die echt met iedereen omgaat, maar sommige mensen, door wat ze elke keer doen, ga ik liever niet meer mee om en omdat ik dat zeg vinden veel me gelijk racistisch terwijl ik het probleem niet eens heb veroorzaakt.
Dus als ik het type jongens zie loop ik liever om ook al ben ik dan minuten langer onderweg.

Bit10
Forum|alt.badge.img+2
  • Weet de weg
  • April 4, 2026

eigenlijk voel ik me overal onveilig de laatste tijd

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • April 4, 2026

Ik soms als ik (langer dan goed voelt) bekeken wordt of dingen na geroepen krijg omdat ik er voor hun dan blijkbaar niet main stream genoeg uit zie. Doe er wel steeds minder op uit maar het is bijzonder wat een kledingstuk als rokje of korte broek als jongen bij sommige anderen opwekt. Maar screw them. Sommige mensen kunnen ook soms niet tegen een jongen in kleurige kleding of korte broek (of rokje) met kniekousen of wat dan ook. Het zijn meestal jongens of mannen die het belangrijk vinden om hun mening dan te uiten maar toch steeds vaker ook wel meiden. Ik vraag maar nooit waarom en loop of fiets door maar het voelt verwarrend. En een poosje geleden kreeg ik in een les wat keren voor iets kleins straf, werd vernederd en te kijk gezet voor de klas  maar dat is gelukkig opgelost. Mensen hebben het soms niet door dat ze anderen of kinderen zich onveilig of oncomfortabel laten voelen.  Als je kunt, zeg er wat van en anders denk maar dat ze sneu doen en je niks met ze te maken hebt 💪🥰 dat klinkt makkelijker dan het is maar toch. Sterkte voor iedereen die dit voelt! 🫂

😘Tover