Vechtpartij loopt slecht af.


Reputatie 3
Badge +1
  • Praat goed mee
  • 64 reacties

Dag iedereen,

Ik heb jullie mening nodig bij iets.

Eerst dit:

In dit verhaal spelen 5 mensen mee; Ik (14), Tijn (15), Persoon 1 (15/16), Persoon 2 (15/16) en Persoon 3 (15/16)

Ook nog eerst dit:

Ik en mijn vriend Tijn zitten beiden in de 3rde van het gymnasium (na de vakantie dan). Laten we zeggen dat op het gymnasium nou niet echt de “coolste” (qua uiterlijk dan) types rondlopen, en Tijn en ik zijn geen uitzondering. (Tijn heeft rood haar en sproeten en ik heb kort blond haar en een brilletje, beide vertikken we het om merkkleding te dragen want da’s toch maar geldverspilling)

Het verhaal:

Tijn en ik kennen elkaar al 3 jaar, maar zijn pas echt vrienden sinds 2 jaar, toen we elkaars judo-partner werden. (Tijn en ik zijn allebij vergevorderd, we hebben allebij bruine band en dat is de hoogste band die je kan krijgen als je jonger dan 16 bent.) Judo is trouwens een vechtsport waar worpen, klemmen en verwurgingen toegestaan zijn, maar geen trappen en stoten. (We worden wel getraind in het pareren daarvan)

Gisteravond ging ik met Tijn naar de bios.
Toen we teruggingen (met de fiets) kwamen we langs een hangplek voor jongeren. We hadden dorst dus we liepen even naar binnen bij het bijbehorende gebouwtje om iets uit de automaat te halen. Toen we naar buiten liepen ging het mis. Persoon 1 (ik schat rond de 15/16) zei letterlijk tegen z’n vrienden; “Kom, we gaan een geintje uithalen.” (Ik kan je verzekeren dat wat daarna gebeurde allesbehalve geinig was (voor hun dan)).

Persoon 1 kwam uitgelaten op ons af en begon ons verrot te schelden. (Dit gebeurt wel vaker bij ons allebij door ons uiterlijk, waardoor ze denken dat we een makkelijke prooi zijn.) Toen we niet reageerden keek hij ietwat beteuterd maar besloot toen dat mij een hoek geven ook wel een goede manier was om zijn macho-gedrag te laten gelden. Voordat hij me kon raken, had ik al een blok gezet en had Tijn al zijn benen onder zijn reet uitgeschopt. Dat vond hij allesbehalve leuk. Vervolgens besloot hij dat als hij zijn 2 schoothondjes (Persoon 2 en 3) ook nog op ons afstuurde hij toch wel zou moeten winnen. Viel dat even vies tegen. Persoon 2 kwam als een soort stier op Tijn afrennen, waarna hij een toemoe nage (offerworp uit rol, een offerworp is een worp waarbij je je eigen stevige positie laat varen om de ander op de grond te krijgen.) uitvoerde die menig jurylid een 10/10 waard had gevonden. 

Persoon 3 heeft het inmiddels opgegeven en is weggerend. Persoon 1 besloot dat hij het in een eerlijk gevecht niet kon winnen, en besluit een zakmes te trekken en Tijn in z’n rug aan te vallen. Not on my watch.  Ik pak z’n arm en zet hem klem waarbij ik het mes uit zijn hand trok. Vervolgens heb ik hem net zolang vastgehouden tot hij sorry had gezegd en zijn we weggefietst.
 

We gingen naar Tijn z’n huis, waarna we een film aangezet hebben en zijn gaan slapen.

 

Ik voel me nu super schuldig, wie weet heeft persoon 2 zijn rug wel gebroken! (Tenslotte kwam hij met zijn rug keihard op het asfalt.) Heeft iemand een mening hierover? Zou ik moeten proberen om hun nummer te krijgen zodat ik sorry kan zeggen?


30 reacties

Hi Stef,

 

Ja we zijn beiden van de schrik bekomen (Netflix doet wonderen). We zijn beiden erg blij dat we met elkaar waren i.p.v alleen. 

gelukkig en ja, beter met z'n 2-en, kun je elkaar helpen, zeker tegen zo'n groepje jongens

 

Ik heb m'n trainer gevraagd of hij het trainen met messen (echte) wat vaker kan doen (dat mag pas vanaf 13 jaar en ouder). Hij heeft gezegd dat hij het mee zal nemen.

ok, trainen op een aanval met een mes kan wel helpen dat je weet wat je wel en niet moet doen als je het een keertje in het echt mee maakt. Maar is dat dan niet gevaarlijk om met echte messen te trainen? Ik bedoel als het ff mis gaat ligt je halve arm open of erger. Doen ze dat dan niet met iets van rubberen messen ofzo?

 

Groetjes,

M&M's

Reputatie 3
Badge +1

Hi Stef,

 

Ja we zijn beiden van de schrik bekomen (Netflix doet wonderen). We zijn beiden erg blij dat we met elkaar waren i.p.v alleen. 

gelukkig en ja, beter met z'n 2-en, kun je elkaar helpen, zeker tegen zo'n groepje jongens

 

Ik heb m'n trainer gevraagd of hij het trainen met messen (echte) wat vaker kan doen (dat mag pas vanaf 13 jaar en ouder). Hij heeft gezegd dat hij het mee zal nemen.

ok, trainen op een aanval met een mes kan wel helpen dat je weet wat je wel en niet moet doen als je het een keertje in het echt mee maakt. Maar is dat dan niet gevaarlijk om met echte messen te trainen? Ik bedoel als het ff mis gaat ligt je halve arm open of erger. Doen ze dat dan niet met iets van rubberen messen ofzo?

 

Groetjes,

M&M's

Ja echte messen zijn pas voor de echt gevorderden. Als we met echte messen beginnen te trainen doen we ook een speciaal pak aan. Daarvoor is het met houten.

Reputatie 3
Badge +1

Hi Stef,

 

Ja we zijn beiden van de schrik bekomen (Netflix doet wonderen). We zijn beiden erg blij dat we met elkaar waren i.p.v alleen. 

gelukkig en ja, beter met z'n 2-en, kun je elkaar helpen, zeker tegen zo'n groepje jongens

 

Ik heb m'n trainer gevraagd of hij het trainen met messen (echte) wat vaker kan doen (dat mag pas vanaf 13 jaar en ouder). Hij heeft gezegd dat hij het mee zal nemen.

ok, trainen op een aanval met een mes kan wel helpen dat je weet wat je wel en niet moet doen als je het een keertje in het echt mee maakt. Maar is dat dan niet gevaarlijk om met echte messen te trainen? Ik bedoel als het ff mis gaat ligt je halve arm open of erger. Doen ze dat dan niet met iets van rubberen messen ofzo?

 

Groetjes,

M&M's

Ja echte messen zijn pas voor de echt gevorderden. Als we met echte messen beginnen te trainen doen we ook een speciaal pak aan. Daarvoor is het met houten.

Het duurt trouwens heel lang voordat je dat mag doen dus ongelukken zijn bijna nooit het geval en als dat wel zo is is het een oppervlakkige snee ofzo.

Reputatie 3
Badge +1

Het hele gebeuren is  trouwens wel ergens goed voor geweest, Tijn en ik hebben nu de leiding over judo tegen wapens, (tanto, boken, katana en bo (=mes, houten zwaard, normaal zwaard en stok)) voor de leeftijd 8-15 dus das wel nice.

Badge

hoi ! stef je hebt ze niet hard genoeg aangepakt de volgende keer sankaku aantrekken of armklem dan weet je zeker dat ze het niet nog een keer doen . en persoon 2 is er hopelijk niet goed van weggkomen en ik hop da persoon 1 later driewieler gaat rijden .

 

 

btw ik doe zelf ook judo hb blauwe band ben 13 en ben 2e geworden op het NK (kleine flex)

 

 

groetjes

Reageer