Vraag

Vechtpartij, geschorst en misschien een strafblad?

  • 20 May 2019
  • 1 reactie
  • 384 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
ik ben radeloos. ik zit in de 4e en ik ben net 13 jaar dat komt omdat ik hoogbegaafd ben en ook daardoor gaat het helemaal mis op school. ik ben altijd al opvliegend geweest maar nu gaat het fout. ik zit bij jongens van 15 in de klas en we zitten altijd te kloten en te stoeien. het is al een paar keer uit de hand gelopen en vooral met mij in de stad. we gingen met zn zessen naar de stad toe om wat te hangen enzo. Op het midden van het stadsplein kregen we een discussie die heel erg uit de hand liep en ik begon te vechten met jongen 1. In het begin was het nog te overzien, maar later werd het echt vechten en de andere jongens moedigden ons alleen maar aan. Na ongeveer 5 minuten kwam er politie (met 3 auto's) en die haalden ons uitelkaar. dat ging niet vanzelf en ik had mijn pols gekneusd doordat er iemand op ging staan. we werden aangehouden en meegenomen naar het bureau, en uiteindelijk hebben we beide een zelfbeheersingscursus moeten volgen. heeft niks geholpen en op school zit het iedereen nog dwars. hij had zijn neus gebroken en zijn enkel gekneusd en ik mijn pols zwaar gekneusd en we zijn beide 2 weken geschorst. op school hebben we daarna gewoon nog gevochten en we zijn nu 3 tegen 3. hij met 2 jongens en ik met 2 jongens en het gaat steeds vaker mis. in de stad zijn we elkaar daarna nog tegengekomen en hij trok een zakmes waarop ik dat ook deed. politie erbij met wapenstokken allemaal gedoe en zijn nu nog in proces over straffen en ik weet gewoon niet wat ik moet doen.
mentor helpt niet, ouders boeit niks, vrienden vinden het geweldig en de meiden zitten vol afgrijzen naar ons te kijken. ik loop als 13 jarige een risico op een strafblad misschien wel. dat wil ik niet
kan iemand alsjeblieft helpen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 reactie

Hey Björn Enzo

Je hebt een opvliegend karakter, en wordt regelmatig uitgedaagd door anderen. Hierdoor kom je in de problemen, en riskeer je een strafblad.

Het lijkt me nuttig om aan je opvliegende karakter te werken. Het is absoluut mogelijk om de overvloedige energie die in je omgaat, te leren beheersen. Ook kan je leren om het uitdagende gedrag van je vrienden aan je voorbij te laten gaan. Een hobby als qigong of aikido is hier ideaal voor.

Dat je omgeving wegkijkt of je aanmoedigt, helpt niet. Is er een leraar of begeleider waar je bij terecht zou kunnen? Iemand waar je regelmatig mee kan praten en waar je je frustratie bij kwijt kan, lijkt me nuttig. Ook kan de KinderTelefoon je bruikbaar advies bieden.

Groetjes
Kenshin

Reageer